رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

صبح پنجشنبه فیلم “پرتو” به کارگردانی “علی ثابت قدم مقدم” در موزه سینما اکران شد. به گزارش سینماخانه؛ “پرتو” روایتی مستند از زندگی حرفه ای فیلمبردار فقید سینمای ایران، “مازیار پرتو”، با حضور عوامل فیلم و تعدادی از بازیگران و هنرمندان ایران از جمله فاطمه گودرزی، آزیتا حاجیان، حبیب دهقان نسب، محمد متوسلانی و… در […]

صبح پنجشنبه فیلم “پرتو” به کارگردانی “علی ثابت قدم مقدم” در موزه سینما اکران شد.

به گزارش سینماخانه؛ “پرتو” روایتی مستند از زندگی حرفه ای فیلمبردار فقید سینمای ایران، “مازیار پرتو”، با حضور عوامل فیلم و تعدادی از بازیگران و هنرمندان ایران از جمله فاطمه گودرزی، آزیتا حاجیان، حبیب دهقان نسب، محمد متوسلانی و… در موزه سینما به نمایش درآمد. این فیلم مجموعه ای است از مصاحبه با نزدیکان و همکاران مازیار پرتو و همچنین صحنه هایی از فیلم های قیصر، روز واقعه، آدم برفی، سریال امام علی (ع) و … که مازیار پرتو مدیریت فیلمبرداری آن ها را عهده دار بوده است.

در این فیلم افراد نام آشنایی همچون ویشکا آسایش، جمشید مشایخی، فرامرز قریبیان، داریوش ارجمند، محمود کلاری، شهرام اسدی، فاطمه گودرزی، محمد متوسلانی، علیرضا زرین دست، آزیتا حاجیان، بهزاد فراهانی، رضا رخشان، جلال عالی فکر، حبیب دهقان نسب، سیروس گرجستانی، ستاره اسکندری، جهانگیر هدایت، علیرضا شجاع نوری، عبدالله اسکندری، مجید مشیری و مرحوم کاظم افرندنیا حضور دارند.

علی مقدم درباره این فیلم به سینماخانه گفت: همیشه به نحوه فیلمبرداری فیلم ها توجه می‌کنم و زمانی که آثار مازیار پرتو را مرور کردم متوجه شدم که هیچ مراسم بزرگداشتی برای ایشان برگزار نشده است. از همین رو تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

فاطمه گودرزی نیز پس از پایان فیلم گفت: فیلم بسیار هنرمندانه ساخته شده است و از این بابت به آقای مقدم بسیار تبریک می گویم. یک مستند زیبا و بسیار دردمندانه که به شخصه با دیدن این فیلم به نکاتی از شخصیت آقای پرتو پی بردم. وی هچنین عنوان کرد: امیدوارم سرنوشت بقیه همکارانمان مانند آقای پرتو نشود و دچار همچین معضل بزرگی مثل افسردگی نشویم.

عوامل فیلم پرتو عبارتند از؛ پژوهشگر،کارگردان و تهیه کننده: علی ثابت قدم مقدم، همراهان کارگردان: لادن قهرمانی و حسین ثابت قدم مقدم، تصویربردار: اسماعیل جلایر، گروه صدابرداری: حسن مهدوی و محمد ناصر اسفندیاری، تدوین و صداگذاری: پیمان شاه محمدی، مدیر تدارکات: مصطفی کاردان

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: الهه شمشیری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار