رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«صورت‌زخمی» برای سومین بار راه خود را به پرده سینما باز می‌کند و این بار دیوید آیر، کارگردان آن است. با تولید این فیلم مشخص می‌شود هالیوود نظر ویژه‌ای به قشر مهاجر در آمریکا دارد. البته چند سالی می‌شود که صنعت سینما به دنبال تولید نسخه تازه‌ای از صورت زخمی است، اما در یک سال […]

«صورت‌زخمی» برای سومین بار راه خود را به پرده سینما باز می‌کند و این بار دیوید آیر، کارگردان آن است.

با تولید این فیلم مشخص می‌شود هالیوود نظر ویژه‌ای به قشر مهاجر در آمریکا دارد. البته چند سالی می‌شود که صنعت سینما به دنبال تولید نسخه تازه‌ای از صورت زخمی است، اما در یک سال اخیر بر شدت این کار افزوده شده است. از سال ۲۰۱۱ تا به حال، حداقل دو بار خبر تولید فیلم به صورت رسمی در رسانه‌ها چاپ و اعلام شد.

ابتدا برادران کوئن (جوئل و ایتن) قصد داشتند این فیلم را کارگردانی کنند و بعد نام آنتون فوکوا مطرح شد. دیوید آیر، درام پرتنش اجتماعی خود را براساس فیلمنامه جاناتان هرمان می‌سازد.

دیه‌گو لونا، بازیگر مطرح مکزیکی تبار سینما در این فیلم در نقش یک مهاجر آمریکای لاتینی ظاهر می‌شود. در دو نسخه قبلی فیلم، این نقش را پل مونی و آل پاچینو بازی کردند. در داستان نسخه تازه، لونا جوانی مکزیکی است که به امید رویای آمریکایی زندگی بهتر و مرفه، به میامی می‌رود. در این مکان، او تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین جنایتکاران دنیای زیرزمینی و مواد مخدر می‌شود. مارگو رابی که در «جوخه خودکشی» آیر بازی داشت، نقش مقابل لونا را در این فیلم بازی می‌کند.

صنعت سینما دو بار در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۸۳ صورت‌زخمی را تولید کردکه هر دو فیلم با استقبال بالای تماشاگران و منتقدان سینما روبه‌رو شدند. با این حال، منتقدان نسخه اصلی و اول فیلم را که توسط هاوارد هاوکس کارگردانی شد، دارای ارزش‌های هنری بیشتری می‌دانند. همین منتقدان از انتخاب دیوید آیر برای کارگردانی نسخه جدید، خشنود و راضی نیستند.

به گفته آنها، آیر بیشتر مناسب کارگردانی اکشن‌های پرتنش و ماجراجویانه است تا یک فیلم سنگین و نامتعارف همچون صورت زخمی. اما به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان فیلم در شرکت مستقل فیلمسازی بلوگراس فیلمز چندان موافق این دیدگاه نیستند! آیر که خود را از طرفداران نسخه اصلی و کلاسیک فیلم می‌داند، کارگردانی نسخه تازه را آزمونی سخت برای خود ارزیابی می‌کند.

منبع: جام جم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار