رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • جمعه 19 خرداد 1396 - 07:39
  • کد خبر : 9850
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تئانر نذری در تالار وحدت!

سیدجواد هاشمی نمایش «ایلیا» را به طور رایگان در تالار وحدت به صحنه می‌برد. نویسنده و کارگردان نمایش «ایلیا» بیان کرد: گروه تئاتر «یتیمان کوفه» بیست و پنجمین سال نمایش خود را با اجرای نمایش‌های نذری پشت سر می‌گذارد و در هفتمین سالی که قرار است نمایشی را در تالار وحدت به صحنه ببریم «ایلیا» […]

سیدجواد هاشمی نمایش «ایلیا» را به طور رایگان در تالار وحدت به صحنه می‌برد.

نویسنده و کارگردان نمایش «ایلیا» بیان کرد: گروه تئاتر «یتیمان کوفه» بیست و پنجمین سال نمایش خود را با اجرای نمایش‌های نذری پشت سر می‌گذارد و در هفتمین سالی که قرار است نمایشی را در تالار وحدت به صحنه ببریم «ایلیا» را در ارتباط با ساحت حضرت علی (ع) اجرا خواهیم کرد.

این بازیگر گفت: قصه این نمایش درباره یک یهودی مسلمان‌شده است که درواقع تشری به پیروان تندرو در هر دینی و  به کسانی که مثلا با نام اسلام داعشی و با نام یهودی صهیونیست می‌شوند، می‌زند. البته تأکید می‌کنم نمایش ما سیاسی نیست و مستقیما درباره امیرالمومنین علی (ع) خواهد بود.

هاشمی درباره اجرای رایگان این نمایش توضیح داد: خیلی از مردم آش نذر می‌کنند و ما تئاتر نذر می‌کنیم. آن هم در ماهی که نیاز است همه اخلاقی‌تر رفتار کنیم و امیدواریم مردم برای اثری که سعی کرده اخلاق را فرهنگ‌سازی کند، همت کنند و به تماشای آن بیایند.

وی یادآور شد: این نمایش برای اولین بار است که اجرا می‌شود و تمام هزینه‌های اجرا توسط خود گروه پرداخت می‌شود که از آن جمله به تهیه دکور و لباس می‌توان اشاره کرد اما تالار وحدت برای اجراها قرار شده پولی دریافت نکند.

نمایش «ایلیا» از ۲۰ تا ۳۱ خردادماه هر شب ساعت ۱۸ در تالار وحدت به صحنه می‌رود و مرجان قمری، محمد مختاری، سعید بحرالعلومی، عارف برهمن، محمد علی کیانی، یوسف طاهریان، سیدعلیرضا موسوی، علی راسخ، سیدمحمد حسینی، سهیلا جوادی، حسین میرزایی، محمد پیرمرد، امیرحسین طاهریان و حسین افرادی از جمله بازیگران این نمایش هستند.

همچنین جلال خباز (دستیار کارگردان)، عباس دلدار (مدیربرنامه‌ریزی)، حسین عالم‌بخش (طراح صحنه)، سهیلا جوادی (طراح گریم و لباس)، شهروز حقی (آهنگساز)، کمال رضوی (طراح حرکات موزون) و ایرج طایفه (مدیر تولید) از دیگر عوامل نمایش هستند.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار