رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سینما الوند در میدان خراسان جهت احداث ایستگاه خط شش مترو تخریب شد، این دومین سینما است که در یک سال پیش برای احداث مترو تخریب شده است. به نقل از سفر نویس، سینما الوند که در جریان اتفاقات سال ۱۳۵۷ دچار آتش سوزی شده بود، مدتی تعطیل و پس از مرمت‌های اولیه به عنوان […]

سینما الوند در میدان خراسان جهت احداث ایستگاه خط شش مترو تخریب شد، این دومین سینما است که در یک سال پیش برای احداث مترو تخریب شده است.

به نقل از سفر نویس، سینما الوند که در جریان اتفاقات سال ۱۳۵۷ دچار آتش سوزی شده بود، مدتی تعطیل و پس از مرمت‌های اولیه به عنوان محل عرضه و فروش پوشاک فصلی مدتی استفاده و مدت زمانی نیز به عنوان فروشگاه‌ های بهاره در ایام قبل از نوروز از آن بهره‌برداری می‌شد.

آغاز تخریب سینما الوند در اواخر سال گذشته آغاز و قرار بر این است که به عنوان مجتمع ایستگاهی مترو میدان خراسان و ایستگاه خط شش در زمین سینما الوند ساخته شود. ساخت و ساز این ایستگاه و مجتمع تجاری به جای سینما الوند به عهده؛ مدیریت اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان کارفرما و مهندسین مشاور آربیتا به عنوان مشاور است.

سینما الوند در میدان خراسان، خیابان ۱۷ شهریور (شهباز سابق) تقاطع خیابان سیدعلی لاجوردیان بنا شده بود و در نزدیکی آن دو سینمای دیگر در حوالی میدان خراسان به نام‌های؛ سینما پیوند (شهوند سابق) و سینماسایه (سایانا سابق) قرار دارد که متاسفانه چندین سال است که غیر فعال بوده و بیم آن می‌رود که به زودی تخریب و مجتمع‌های تجاری جایگزین آن شوند. هر دو سینمای اشاره شده از سینمای با گنجایش ۱۰۰۰ نفر و از سینمای بزرگ شهر تهران هستند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار