رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

تهیه کننده مستند «تا آمدن احمد» گفت که این فیلم سینمایی در جشنواره بین المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو لهستان موفق به دریافت جایزه «شمشیر نقره ای» شده است. پروانه مرزبان، تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» درباره موفقیت اخیر این فیلم گفت: جشنواره بین المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو  لهستان، یکی […]

تهیه کننده مستند «تا آمدن احمد» گفت که این فیلم سینمایی در جشنواره بین المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو لهستان موفق به دریافت جایزه «شمشیر نقره ای» شده است.

پروانه مرزبان، تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» درباره موفقیت اخیر این فیلم گفت: جشنواره بین المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو  لهستان، یکی از بزرگترین جشنواره‌های سینمایی اروپا محسوب می شود و فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» موفق شد جایزه «شمشیر نقره ای» این جشنواره را کسب کند.

وی افزود: «تا آمدن احمد» نخستین جایزه بین المللی خود را به عنوان بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه، در یک جشنواره هندی بدست آورده است و بعد از آن هم در کشور نیجریه، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره سینمایی این کشور را کسب کرد و در نهایت هم در جشنواره ورشو لهستان، موفق به کسب «شمشیر نقره‌ای»، جایزه بهترین کارگردانی شد.

مرزبان در ادامه سخنانش بیان کرد: «تا آمدن احمد» از موضوع و مضمونی دفاع مقدسی برخوردار است و در مورد حمله کشور عراق به خاک ایران ساخته شده است و جایزه‌ای که ما در این جشنواره بدست آوردیم، حدود چهار سال به هیچ فیلمساز و فیلمی داده نشده بود.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: سریال «راه ابریشم» به کارگردانی «محمد بحرانی» از ایران، حدود چهار سال قبل این جایزه را کسب کرده بود اما بعد از آن، هیچ فیلم دیگری، این جایزه را بدست نیاورده بود.

این تهیه کننده یادآور شد: جشنواره بین المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو لهستان، سالی یک بار برگزار می شود و از تمامی کشورهای دنیا در آن شرکت می کنند و این رویداد فرهنگی و هنری، یکی از مهمترین جشنواره‌های اروپا محسوب می شود و معمولا بزرگترین کارگردانان و تهیه کنندگان از این جشنواره‌هاست که مطرح می‌شوند.

مرزبان اظهار کرد: متاسفانه ما در زمان برگزاری این جشنواره در کشور لهستان حضور نداشتیم اما آن‌گونه که اطلاع پیدا کردیم مسئولان جشنواره از فیلم «تا آمدن احمد» خوششان آمده بود و زمانی که رایزن فرهنگی ایران برای دریافت جایزه به جشنواره رفته، مورد تشویق فراوان مردم و مسئولان حاضر در جشنواره قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه‌مندی از رسانه‌ها بیان کرد: به عنوان یک کارگردان و فیلمساز از این مسئله که رسانه ها به موضوع دریافت جایزه «شمشیر نقره ای» توسط فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» از جشنواره فیلم لهستان نپرداخته‌اند، بسیار ناراحت هستم؛ این بی توجهی در حالی است که وقتی مستندی در جشنواره‌ای ناشناخته عنوانی کسب می‌کند اخبار و تبلیغات فراوانی برای آن صورت می‌گیرد، ولی درباره چنین فیلمی که در سه قاره برگزیده شده، توجهی نشده است.

مرزبان در همین باره افزود: این موضوع را از خبرنگاران می بینم زیرا بعد از دریافت این جایزه تا به امروز هیچ مطلبی درمورد این موضوع نوشته و منتشر نشده است؛ چگونه می شود که خبرنگاران و رسانه های داخلی ایران در مورد این اتفاق و فیلم مطلبی نمی نویسند.

این تهیه کننده یادآور شد: البته اخیرا در بخش خبری ۲۰/۳۰ به موفقیت فیلم اشاره شد اما متاسفانه این بخش خبری به اشتباه نام فیلم «بزرگمرد کوچک» را که دیگر اثر من است، به عنوان دریافت کننده جایزه از این جشنواره مطرح اروپایی اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: در میان جشنواره های داخلی، تنها جشنواره مردمی فیلم عمار همیشه به من و فیلم های من محبت داشته است؛ در حقیقت تنها مکان و جشنواره ای که این فیلم سینمایی دیده شده جشنواره عمار بوده است.

گفتنی است فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» پیش از این موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از این ششمین جشنواره عمار هم شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار