رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم اکشن و ماجراجویانه «مومیایی» با بازی «تام کروز» در اولین هفته نمایش به فروش ۱۷۴ میلیون دلاری در سینماهای جهان دست یافت. به نقل از ورایتی، این فیلم به کارگردانی «الکس کورتزمن» که در واقع نسخه‌ای جدید از فیلم اصلی «مومیایی» محصول سال ۱۹۳۲ است، با فروش آغازین ۱۷۴ میلیون دلاری خود، مجموع فروش […]

فیلم اکشن و ماجراجویانه «مومیایی» با بازی «تام کروز» در اولین هفته نمایش به فروش ۱۷۴ میلیون دلاری در سینماهای جهان دست یافت.

به نقل از ورایتی، این فیلم به کارگردانی «الکس کورتزمن» که در واقع نسخه‌ای جدید از فیلم اصلی «مومیایی» محصول سال ۱۹۳۲ است، با فروش آغازین ۱۷۴ میلیون دلاری خود، مجموع فروش جهانی کمپانی یونیورسال در سال ۲۰۱۷ را به ۳ میلیارد دلار رساند.

«مومیایی» با بازی «تام کروز»، ، «سوفیا بوتلا»، «آنابل والیس» و «جیک جانسون» در اولین هفته نمایش در گیشه بین‌الملل در ۶۳ کشور خارجی به روی پرده رفت و ۱۴۱.۸ میلیون دلار فروخت تا با احتساب ۳۲ میلیون دلاری که در گیشه آمریکای شمالی کسب کرد ، فروش جهانی ۱۷۴ میلیون دلاری در هفته نخست اکران برای یونیورسال رقم زد.

این پنجمین باری است که کمپانی دیزنی مجموع فروش جهانی خود را در یک سال از مرز ۳ میلیارد دلار عبور می‌دهد.

این فیلم پرفروش‌ترین فیلم «تام کروز» در هفته نخست اکران بوده است که ۵۲.۲ میلیون دلار از فروش خود را در سینماهای چین کسب کرده و همچنین ۱۷.۸ میلیون دلار در کره جنوبی، ۷.۶ میلیون دلار در مکزیک و ۴.۹ میلیون دلار نیز در سینماهای تایوان فروخته است و از این هفته در کشورهای فرانسه، سوئیس، یونان و پس از آن نیز در سینماهای مصر و ژاپن نیز به روی پرده خواهد رفت.

این فیلم احیای مجموعه فیلم‌های «مومیایی» است که نسخه اصلی آن در سال ۱۹۳۲ ساخته شد و سه فیلم دیگری که در ادامه ان ساخته شد.

«تام کروز» در نسخه سال ۲۰۱۷ فیلم «مومیایی» در نقش یک شکارچی گنج ایفای نقش می‌کند که حیات مجددی به یک شاهزاده باستانی با بازی «سوفیا بوتلا» در عصر حاضر می‌بخشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار