رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

خبر ۲۰:۳۰ با موضوع انتقاد از سریال های شبکه نمایش خانگی گزارشی را پخش کرد. در این گزارش از مردم سوال هایی در مورد این سریال ها پرسیده شد و آن ها پاسخ دادند که موضوع اکثر آن ها خیانت و شکست عشقی است و با خانواده نمی توانند به تماشای آن ها بپردازند. در […]

خبر ۲۰:۳۰ با موضوع انتقاد از سریال های شبکه نمایش خانگی گزارشی را پخش کرد.

در این گزارش از مردم سوال هایی در مورد این سریال ها پرسیده شد و آن ها پاسخ دادند که موضوع اکثر آن ها خیانت و شکست عشقی است و با خانواده نمی توانند به تماشای آن ها بپردازند. در ادامه با توجه مصاحبه های فرمول بندی شده, مسیر گزارش, از نقد به توهین آشکار منحرف شد و گزارشگر با یک سویه نگری و بدون اشاره به استقبال مردم و هنرمندان از دو سریال شهرزاد و عاشقانه شعور مخاطب را زیر سوال برد. تا آنجا که اکثر مردم در جریان هستند, بسیاری از هنرمندان پیشکسوت و ستارگان سینما در این دو سریال حضور دارند و بسیاری دیگر که بازیگر این سریال ها نیستند از جمله پرویز پرستویی و ماهایا پطروسیان و … بارها در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به تمجید از این دو سریال موفق پرداخته اند. اینکه خبر ۲۰:۳۰ نظر سینماگران حرفه ای را درباره اصول فیلم و سریال سازی قبول ندارد به یک سو, نادیده گرفتن استقبال مردم از این مجموعه ها از هم از سویی دیگر دلیلی بر غیر منصفانه بودن این گزارش ۲۰:۳۰ می باشد.

آیا بین همه ی افرادی که با آن ها مصاحبه شد, هیچ کدام شان از طرفداران بسیار زیاد این مجموعه ها نبودند و اگر مردم تا این حد از این سریال ها نا راضی هستند پس چرا میزان فروش آن ها تا این اندازه بالا بوده و تولیدشان با وجود مشکلات فراوان ادامه یافته است؟

از طرفی دیگر این مجموعه ها با داشتن مجوز رسمی وزارت ارشاد در حال تولید و توزیع هستند, آیا با توجه به محتوای گزارش می توان این گونه برداشت کرد که هدف اصلی, انتقاد از وزارت ارشاد بوده است که چرا به چنین مجموعه هایی مجوز می دهد؟

بر کسی پوشیده نیست که سریال های “عاشقانه” و “شهرزاد” در جذب مخاطب تا آنجا موفق بوده اند که توانستند برای مدتی نگاه مخاطب ایرانی را از سریال های پر زرق و برق ترکیه ای به سمت سریال های ایرانی معطوف نمایند؛ که این خود موفقیت کم ارزشی نیست ولی ۲۰:۳۰۰ به این نقطه قوت نیز رحم نکرد و با استفاده از منتقدین نه چندان معتبر و سرشناس به نظرش نتیجه نهایی و محتوای این سریال ها با سریال های غیر ایرانی یکی می باشد!

آیا اگر معضلات اجتماعی در سریالی مطرح بشوند به معنی تبلیغ و ترویج آن معضل می باشد؟ یا با سرپوش گذاشتن روی مسائل اجتماعی و نادیده گرفتن شان آن مسائل و مشکلات حل می شوند؟ آیا آن بینندگان و منتقدان شاکی از این سریال ها که می گفتند مسائل و معضلات اجتماعی در این گونه سریال ها مطرح نمی شود, به نظرشان معضلات عاطفی, شامل مسائل اجتماعی نمی شود؟ آیا معضلات عاطفی را نباید در سریال ها مطرح کرد یا در جامعه ای که در آن زندگی می کنند اساسا چنین معضلاتی وجود ندارد و از قبل نیز وجود نداشته و مردم پس از دیدن این سریال ها دچار این معضلات شده اند؟

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار