رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
  • یکشنبه 4 تیر 1396 - 05:53
  • کد خبر : 10471
  • تئاتر
  • چاپ خبر : بازگشت “روال عادی” این بار به سالن ایرانشهر

نمایش “روال عادی” نوشته “ژان کلود کرى یر”  و ترجمه اصغر نوری به کارگردانی محمدرضا خاکی از ۳۰ خرداد آغاز شده و تا ۳۰ تیر، هر شب ساعت ۲۱ در سالن مشتریان واقع در  سالن ایرانشهر ادامه دارد. به گزارش سینما خانه این نمایش که یک بار دیگر به کارگردانی محمدرضا خاکی در سال ۸۹ […]

نمایش “روال عادی” نوشته “ژان کلود کرى یر”  و ترجمه اصغر نوری به کارگردانی محمدرضا خاکی از ۳۰ خرداد آغاز شده و تا ۳۰ تیر، هر شب ساعت ۲۱ در سالن مشتریان واقع در  سالن ایرانشهر ادامه دارد.

به گزارش سینما خانه این نمایش که یک بار دیگر به کارگردانی محمدرضا خاکی در سال ۸۹ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته بود، ماجرای ملاقات خبرچین حکومت دیکتاتوری با کمیسر همان حکومت را بیان میکند. کمیسر، خبرچین را احضار کرده چون این بار خود خبرچین را لو داده‌اند.

کری یر در این نمایشنامه نشان میدهد که ممکن است یک جامعه به سمتی برود که ضد ارزشها تبدیل به یک روال عادی بشوند.

در نمایش روال عادی کارگردان تلاش کرده تا با دکوری ساده و استفاده از حداقل میزانسن فضای دلهره آور یک اتاق بازپرسی را به تماشاگر انتقال دهد و نمایش بیشتر روی بازی بازیگران تکیه دارد.

بهزاد فراهانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما که مهمان شب اول این نمایش بودند نظر خود را در مورد نمایش اینگونه بیان کردند: “اگر از من بخواهید بهترین نمایش خارجی ۱۰ سال اخیر را که دیده ام بگویم مطمئن باشید میگویم نمایش روال عادی.”

مسعود دلخواه، از بازیگران این نمایش در رابطه با اینکه چطور تصمیم گرفته شد که این نمایش را دوباره به روی صحنه ببرند گفت: “پس از موفقیت های پی در پی که این نمایش بدست آورده بود از جمله جایزه بازیگری اول مرد در جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کاندیدا شدن کارگردانی در همان جشنواره و جایزه بازیگر برتر سال در جشن بازیگر و در کل گذشته از این جوایز و افتخارات، به دلیل استقبال بیش از حد و نقدهای مثبت زیادی که از طرف منتقد های خوبی مثل آقای محمود دولت آبادی و… تصمیم بر این گرفته شد تا این نمایش را بار دیگر به روی صحنه ببریم. سال گذشته قرار بود که این نمایش در ایرانشهر اجرا شود ولی چون در آن تاریخ قرار بود سه نمایش پشت سر هم در یک سالن اجرا شود گروه این موضوع را نپذیرفت و اجرا به امسال موکول شد.”

وی ادامه داد: “در اجرای قبل همکار عزیزم آقای ایوب آقاخانی نقش مقابل من را بازی میکردند که در این اجرا جایشان خالی است چون متاسفانه به دلیل مشغله کاری نتوانستند در این اجرا حضور داشته باشند به همین دلیل آقای کوروش سلیمانی که از بازیگران با اخلاق و حرفه ای هستند، ایفای این نقش را به عهده گرفتند که انتخاب بسیار درستی هم بود. در نتیجه به دلیل اینکه بازیگر نقش مقابل من تغییر کرده است، نقش من هم باید کمی تغییر میکرد که با هم تطبیق داشته باشند. کسانی که این نمایش را قبلا دیده اند و الان مجددا آن را میبینند بهتر می‌توانند نظر بدهند و تغییرات را تشخیص بدهند.”

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا سنگیان، طراح صحنه: فرحناز عسگری، ساخت دکور و اکسسوار: محسن باباخانی، عوامل ساخت و تهیه دکور: مهدی رستمی، حسین خدمتی و سعید سرداری، طراح لباس: فریده عسگری، طراح گریم و اجرا: سینا دشتی، طراح پوستر و بروشور: آرش بدرطالعی، انتخاب موسیقی و افکت: نیما خاکی، عکاسان: امیر خدامی، مهدیه خالقیان و محمدرضا کریمی، منشی صحنه: فاطمه دهقان نسب، مدیر صحنه: شطیطه مازنی، روابط عمومی و تبلیغات مجازی: فریبا جدیدی، امور هماهنگی: شهرآشوب مفتاحی، مشاور رسانه: امین کردبچه

خبرنگار: فرشیدحاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار