رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

در پوستر فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» نام خشایار الوند به عنوان نویسنده حذف شده و البته نام مهران مدیری به عنوان نویسنده و کارگردان ذکر شده است. سال‌ها است نام مهران مدیری به تنهایی هر رسانه‌ای را تکان می‌دهد. هر خبر معمولی درباره او می تواند با استقبال روبه‌رو شود، استقبالی که حاشیه های […]

در پوستر فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» نام خشایار الوند به عنوان نویسنده حذف شده و البته نام مهران مدیری به عنوان نویسنده و کارگردان ذکر شده است.

سال‌ها است نام مهران مدیری به تنهایی هر رسانه‌ای را تکان می‌دهد. هر خبر معمولی درباره او می تواند با استقبال روبه‌رو شود، استقبالی که حاشیه های زیادی را پشت سر خود دارد. آن هم برای سوپراستاری که حتی نامش هم مخاطب جذب می‌کند. از انتقاد به دولت در دورهمی گرفته تا دیدار او با محمدباقر نوبخت. همواره اسم مهران مدیری با حاشیه همراه است.

سال گذشته مهران مدیری تصمیم گرفت اولین فیلم سینمایی خود را با عنوان «ساعت ۵ عصر» تولید کند. این فیلم سینمایی قرار بود در ابتدا در جشنواره سی و پنجمین فیلم فجر رونمایی شود اما به دلیل طولانی شدن مراحل تدوین به جشنواره نرسید البته ناگفته نماند که خبرهای درگوشی رسانه ها حاکی از آن بود که خود مدیری به قصد، فیلم را به جشنواره نرسانده که این هم از بازارگرمی های مدیری برای دیده شدن بیشتر کارهایش است.

فارغ از حاشیه‌هایی که نشست خبری این فیلم در سال گذشته که تنها با حضور خود مدیری با اصحاب رسانه برگزار شد، داشت که در آن مهران مدیری با روشن کردن سیگار در فضای بسته نشست خبرساز شد، اینبار در آستانه اکران حاشیه ها همچنان ادامه دارد.

فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» قرار است بعد از اتمام «نهنگ عنبر ۲» روی پرده سینماها برود. با شروع تبلیغات فیلم، حاشیه ها هم برای آن شدت گرفت چرا که بعد از اتفاق مزبور در نشست خبری فیلم، حالا در هیچکدام از اقلام تبلیغاتی نامی از خشایار الوند به عنوان نویسنده برده نشده است. اقدامی که موجب اعتراض شدید این نویسنده و کارگردان شد و این در حالی است که پیش از این مهران مدیری با حضور در برنامه «هفت» بهروز افخمی اعلام کرده بود که اولین فیلم سینمایی‌اش با عنوان «ساعت ۵ عصر» را بر اساس فیلمنامه‌ای از الوند می‌سازد.

عجیب‌تر و غیراخلاقی‌تر از نبردن نامی از خشیار الوند، این است که نام خود مهران مدیری به عنوان نویسنده در پوسترها و اقلام تبلیغاتی آورده شده است.

 

خشایار الوند درباره دلیل این اتفاق در گفت و گویی گفت: «وقتی قرارداد واگذاری فیلمنامه‌ای را می‌بندیم تمام حقوق مربوطه را واگذار می‌کنیم اما نه اینکه ناممان هم تغییر کند. اینکه نامم در پوستر نیست برای خودم هم عجیب است؛ مهران مدیری اگر می‌خواست نام خودش را به عنوان نویسنده بیاورد چرا در برنامه «هفت» نام مرا اعلام کرد و بعدتر در «دورهمی» هم از من گفت.»

الوند در ادامه به قراردادی که برای این فیلمنامه بسته اشاره می‌کند و می‌گوید: «فیلمنامه «ساعت ۵ عصر» برای من است و بابت آن قرارداد بسته ام و ۱۲۰ میلیون هم دستمزدم بوده و حالا اینکه می بینم نامم در پوستر نیست عجیب است.»

این نویسنده با اشاره به سابقه همکاری‌های مختلفش با مدیری این‌طور ادامه می‌دهد: «من نزدیک ۲۰ سال است با مدیری همکاری دارم و یک بار هم ندیده‌ام مدیری متنی بنویسد. البته در سال‌های اخیر بارها این را دیده‌ایم که خیلی‌ها دوست دارند با ایجاد تغییراتی ولو جزیی در فیلمنامه در حد تغییر نام کاراکتر و تغییر یکی دو دیالوگ نام خود را به عنوان سناریست جا بزنند ولی اینکه نام نویسنده حذف شود پرسش برانگیز است.»

وی با اشاره به اینکه حتی در این مدت اختلافی هم میان ما پیش نیامده است که باعث چنین اتفاقی شده باشد، توضیح داد: «ابدا اختلاف سلیقه‌ای نبود و من بعد از اینکه فیلمنامه کامل را به ایشان دادم درگیر سریال «دیوار به دیوار» شدم و دیگر ازشان خبری نداشتم؛ البته یکی دو بار همدیگر را دیدیم و همه چیز صمیمانه پیش رفت. جای تعجب بود که تقریبا از اوایل تولید در فهرست عوامل اسم نویسنده را نزدند و حتی وقتی در اطلاع رسانی‌های رسمی عکس همه عوامل می‌آمد عکسی از من نبود.»

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار