رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: عملیات آزادسازی اُشنویه در شهریور ماه سال ۱۳۶۰ و به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و شهید مهدی باکری که قرارگاه علمیاتی شمال غرب کشور وظیفه اجرای آن را داشت انجام شد. سردار محسن تیموری درباره آغاز مرحله فیلمبرداری و هم‌روایی مستند آزادسازی شهر اشنویه […]

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: عملیات آزادسازی اُشنویه در شهریور ماه سال ۱۳۶۰ و به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و شهید مهدی باکری که قرارگاه علمیاتی شمال غرب کشور وظیفه اجرای آن را داشت انجام شد.

سردار محسن تیموری درباره آغاز مرحله فیلمبرداری و هم‌روایی مستند آزادسازی شهر اشنویه از لوث احزاب ضدانقلاب گفت: بنا فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیان و انتشار خاطرات ۸ سال دفاع مقدس، فیلمی مستند از عملیات آزاد سازی شهر اُشنویه به زودی ساخته خواهد شد.

وی افزود: این عملیات در شهریور ماه سال ۱۳۶۰ و به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و شهید مهدی باکری که قرارگاه علمیاتی شمال غرب کشور وظیفه اجرای آن را داشت انجام شد. یکی از اهدافش انهدام نیرو و تجهیزات دشمن و آزاد سازی شهر اشنویه و محورهای مواصلاتی متنهی به آن بود.

سردار تیموری درباره اهداف دیگر این عملیات بیان کرد: رسیدن نیروهای خودی به مرز و قطع ارتباط ضد انقلاب با آن سوی مرز، ایجاد آماگی برای رویاری با دشمنان بعثی در جبهه شمالی جنگ تحمیلی و هم چنین تصرف ارتفاعات مشرف به اشنویه و تامین شهر و منطقه  از جمله این اهداف است.

وی در ارتباط با یگان‌های عمل‌کننده و پشتیبانی‌کننده در آزادسازی اُشنویه خاطرنشان کرد: در این عملیات لشکر ۶۴ پیاده ارومیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقده و پیرانشهر، نیروهای بومی و مردمی و ناحیه ژاندارمری آذربایجان غربی از سه محور عملیاتی ارومیه پیرانشهر، نقده به اشنویه، پیرانشهر به اشنویه با همکاری یکدیگر سبب آزاد سازی این شهر شده اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی درباره بخش‌های مختلف این فیلم مستند توضیح داد: می‌توان به معرفی و ترسیم سیما شهر اشنویه و منطقه عملیاتی این منطقه و تشریح اهمیت شهرستان از نظر نظامی و امنیتی و خطرات و پیامدهای تداوم اشغام این شهر توسط ضد انقلاب برای امنیت استان به ویژه مرکز استان و همچنین تشریح وضعیت داخلی شهر در زمان اشغال و مشکلات عدیده مردم و چشم انتظار بودن مردم برای آزاد سازی شهر و نجات از در محاصره ماندن شهر اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار