رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

برنامه «فوتون» شبکه چهار سیما امشب به صورت ویژه به پروفسور مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی می پردازد. مجله علمی «فوتون» که هر شب در مدت زمان ۱۵ دقیقه با پرسه در محافل علمی به بیان مهم‌ترین و جدیدترین اخبار و تازه‌های علمی و فناوری می‌پردازد، امشب به بهانه درگذشت دکتر مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی به […]

برنامه «فوتون» شبکه چهار سیما امشب به صورت ویژه به پروفسور مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی می پردازد.

مجله علمی «فوتون» که هر شب در مدت زمان ۱۵ دقیقه با پرسه در محافل علمی به بیان مهم‌ترین و جدیدترین اخبار و تازه‌های علمی و فناوری می‌پردازد، امشب به بهانه درگذشت دکتر مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی به بررسی جایگاه علمی ایشان می‌پردازد.  در این برنامه با رییس و اساتید دانشگاه صنعتی شریف و معلم ریاضی دوران تحصیل مرحوم میرزاخانی در خصوص جایگاه علمی و خصوصیات اخلاقی وی گفت‌وگو شده است. کیانا فرحی مجری برنامه با دکتر ترانه اقلیدس عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و معلم مرحوم میرزاخانی در دوران تحصیل ، دکتر سعید سهراب‌پور عضو هیات علمی دانشگاه شریف و دکتر محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت‌وگو می‌کند.

«فوتون» در فیزیک یک ذره بنیادی است که به‌ عنوان واحد کوانتومی نور و یا هر نوع تابش الکترومغناطیسی گفته می‌شود. با الهام از این ذره کوچک ولی نورانی، گروه دانش شبکه چهار تصمیم گرفت تا روزنه‌ای به دنیای علم و فناوری برای مخاطبان شبکه چهار باز کند و آنان را با رشد روزافزون تکنولوژی همگام کند. این برنامه که شامل پرسه در محافل علمی، روایت و گزارش از رویدادهای علمی و فناوری است هر شب ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار