رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • دوشنبه 2 مرداد 1396 - 19:25
  • کد خبر : 11035
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «جنایت و مکافات» مجددا اجرا می‌شود

ایمان افشاریان از اجرای مجدد نمایش «جنایت و مکافات» در نیمه دوم سال و همچنین اجرای نمایش «فرانکشتاین» در سالنی بلک باکس خبر داد. ایمان افشاریان نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش گفت: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب قصد دارم نمایش «جنایت و مکافات» را که سال ۹۴ در تماشاخانه مسعودیه به […]

ایمان افشاریان از اجرای مجدد نمایش «جنایت و مکافات» در نیمه دوم سال و همچنین اجرای نمایش «فرانکشتاین» در سالنی بلک باکس خبر داد.

ایمان افشاریان نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش گفت: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب قصد دارم نمایش «جنایت و مکافات» را که سال ۹۴ در تماشاخانه مسعودیه به صحنه برده بودم مجددا اجرا کنم. مذاکرات اولیه انجام شده اما هنوز سالن مورد نظر مشخص نیست. البته پیدا کردن سالن مناسب برای اجرا تنها بخشی از کار است و برنامه ریزی و هماهنگ شدن گروه بازیگران و دیگر عوامل مساله مهم تری است.

وی ادامه داد: امیدوارم طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده بتوانم آذر و دی امسال نمایش «جنایت و مکافات» را مجددا روی صحنه ببرم. همچنین درصدد هستم اوایل سال ۹۷ نیز نمایش «فرانکشتاین» را که مدت هاست مشغول کار کردن روی نمایشنامه آن هستم به صحنه ببرم. این نمایش مناسب اجرا در یک بلک باکس است تا ما بتوانیم دکوری را که مدنظرمان است اجرایی کنیم.

افشاریان که قرار بود قبل از اجرای «شعله ۲» نمایش «فرانکشتاین» را به صحنه ببرد در این باره توضیح داد: این نمایش بر اساس رمان «فرانکشتاین» مری شلی نوشته شده است و باید در سالنی بلک باکس به صحنه برود. مدت هاست قصد اجرای این نمایش را دارم اما برنامه بازیگران هماهنگ نمی شد و البته این مساله اتفاق خوبی شد تا من بتوانم بیشتر روی نمایش کار کنم.

وی در پایان درباره منتفی شدن اجرای نمایش «شعله ۲» در شیراز بیان کرد: قرار بود این اثر نمایشی را نیمه تیرماه در شیراز اجرا کنیم اما به دلیل عمل نکردن موسسه ای که قرار بود مسئولیت اجرای نمایش در شیراز را برعهده داشته باشد، به تعهداتشان اجرا منتفی شد. ما قرار بود چهار اجرا در طول دو شب داشته باشیم اما متاسفانه تا ۲ روز مانده به اجرا هنوز نه تکلیف هماهنگی اجرا در شیراز، تبلیغات و اطلاع رسانی نمایش مشخص بود نه هیچ هزینه ای به ما پرداخت شده بود بنابراین اجرای نمایش در شیراز منتفی شد.

افشاریان بهمن و اسفند ۹۵ نمایش «شعله ۲» را در تالار حافظ به صحنه برده بود. وی همچنین مهرماه ۹۴ نمایش «جنایت و مکافات» را براساس رمان شناخته شده داستایوفسکی در عمارت مسعودیه به صحنه برده بود که با استقبال علاقه مندان روبرو شد و در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر نیز موفق به دریافت سه جایزه بهترین طراحی گریم، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی شد.

رمان «فرانکشتاین» نوشته مری شلی است که نخستین بار در سال ۱۸۱۸ منتشر شد. این کتاب داستان ویکتور فرانکنشتاین دانشجوی جوان و مشتاقی است که شیفته علوم نوین و همچنین رموز علوم کهن است. او از طریق به کارگیری بخش‌هایی از همین دو دستاورد موجودی را خلق می‌کند که در هیبتی هیولاوار زنده شده و جان می‌گیرد. هیولای فرانکنشتاین که انسجام مادی و فیزیکی خود را از کنار هم قرار گرفتن اعضای انسان‌های مرده کسب کرده است از بدو تولد و چشم باز کردن بر جهان زندگان سعی دارد با نوع بشر ارتباط برقرار کند اما با تمام سعی و تلاشی که می‌کند، آنچه در انتها به دست می‌آورد جز تنفر، انزجار و کینه نسب به نوع بشر نیست …

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار