رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بازیگر سینمای آمریکا در جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه سالانه فرانکا سوزانی، قدردانی می شود. به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه فرانکا سوزانی که به یاد سردبیر مجله ووگ ایتالیا که ماه دسامبر درگذشت ایجاد شده، یکم سپتامبر به جولین مور اهدا می‌شود. در جشنواره فیلم ونیز جولین مور این جایزه را از دست کالین […]

بازیگر سینمای آمریکا در جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه سالانه فرانکا سوزانی، قدردانی می شود.

به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه فرانکا سوزانی که به یاد سردبیر مجله ووگ ایتالیا که ماه دسامبر درگذشت ایجاد شده، یکم سپتامبر به جولین مور اهدا می‌شود.

در جشنواره فیلم ونیز جولین مور این جایزه را از دست کالین فرت بازیگر انگلیسی در لیدو و در جایی دریافت می‌کند که سال پیش پسر سوزانی مستندی با عنوان «فرانکا: آشفتگی و خلاقیت» را به نمایش درآورده بود.

هیات داوران این جایزه متشکل از نام‌های تاثیرگذار در صنعت مد ایتالیا و فیلم است که دوناتلا ورساچی، پیرپائولو پیکولی، کارلو کاپاسا و دیگو دلا واله از جمله آنها هستند.

هیات داوری در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از جولین مور به عنوان زنی با همان قدرت و تاثیرگذاری که فرانکا بود یاد کرد و وی را برای ترکیبی از جذابیت در هنر و قدرت در زندگی مدنی و ارتباطات اجتماعی تحسین کرد.

جولین مور که ۲ سال پیش جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «هنوز آلیس» دریافت کرد، بازیگر ۵۶ ساله آمریکایی است. او از دهه ۱۹۹۰ وارد عرصه بازیگری شد و بازیگر سینمای مستقل و نیز هالیوود است.

وی که ۴ نامزدی اسکار در کارنامه دارد، پس از پایان تحصیل در رشته تئاتر در دانشگاه بوستون، کارش را با مجموعه نقش‌هایی در تلویزیون آغاز کرد.

جدیدترین فیلم وی « آیکون حومه شهر» ساخته جرج کلونی است که در کنار مت دیمون در آن بازی کرده است. این فیلم برای بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار