رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
درناز حاجیها جایزه بهترین فیلم نیمه بلند را از ششمین جشنواره فیلم شهر دریافت کرد

گفتگو با درناز حاجیها برنده ی بهترین کارگردانی فیلم کوتاه و نیمه بلند داستانی

درناز حاجیها ، برنده ی بهترین کارگردانی فیلم کوتاه و نیمه بلند داستانی ، از دلایل خود برای انتخاب چنین موضوعی برای فیلم مرضیه ، به سینما خانه گفت. فیلم مرضیه داستان زنی است که به همراه شوهرش به مراسم ختم یکی از فامیل هایش می رود. در آن مراسم اتفاقاتی می افتد که در […]

درناز حاجیها ، برنده ی بهترین کارگردانی فیلم کوتاه و نیمه بلند داستانی ، از دلایل خود برای انتخاب چنین موضوعی برای فیلم مرضیه ، به سینما خانه گفت.

فیلم مرضیه داستان زنی است که به همراه شوهرش به مراسم ختم یکی از فامیل هایش می رود. در آن مراسم اتفاقاتی می افتد که در راه برگشت، رابطه آن دو را تحت تاثیر قرار می دهد.

مرضیه ى در کنار شوهرش، از مرضیه ى در کنار خانواده اش متفاوت است.این را در مراسم ختم متوجه میشویم، و در اصل معلوم نیست کدام مرضیه، مرضیه ى واقعی ست.

درناز حاجیها در پاسخ به این سوال که چرا سراغِ این موضوع رفتید، گفت : به نظرم یکی از معضل هاى پیچیده ى روانِ آدمیست. خواسته و ناخواسته برمیگردد به فرهنگمان، خیلی جاها خیلی آدم ها با آن مبارزه می کنند و در جامعه ما زن ها بیشتر درگیر این معضل اند.خیلی جاها میتوانند آگاهانه با آن مبارزه کنند و خودشان باشند، خودِ آن کسی که میخواهند و هستند، ولی خیلی جاها هم نمیتوانند البته که موقعیت و شانس هم دخیل هست.البته فقط به شانس بستگی  ندارد، مسلماً به قدرت، اراده و هدف از زندگى نیز بستگی دارد. من اعتقاد دارم همه جا شانس هم دخیل است. اینکه تو کجا، چه ساعتی، با چه کسی هستى، چیزی ست که  نمیشود منکرش بود.

سینماخانه/  امیردخت مسگر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار