رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

  حوزه دامپزشکی دربرگیرنده سوژه های به مراتب بیشتر از حوزه انسانی است منتقد و نویسنده سینما معتقد است هزاران موضوع  متنوع و گسترده در حوزه دام و دامپزشکی وجود دارد که می توان بر اساس آن ها در قالب فیلم های سینمایی، پویانمایی و مستند کارهای بسیار درخشانی ساخت.   به گزارش سینماخانه و […]

 

حوزه دامپزشکی دربرگیرنده سوژه های به مراتب بیشتر از حوزه انسانی است

منتقد و نویسنده سینما معتقد است هزاران موضوع  متنوع و گسترده در حوزه دام و دامپزشکی وجود دارد که می توان بر اساس آن ها در قالب فیلم های سینمایی، پویانمایی و مستند کارهای بسیار درخشانی ساخت.

 

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم و عکس بیطار، وی با اشاره به سنت های غلط رایج در جامعه و بیماری هایی که از آن به انسان سرایت می کند بیان کرد: در جامعه  پرتناقضی زندگی می کنیم که از یک طرف در پارک ها تابلو می زنند که از ورود سگ به محوطه داخلی آن جلوگیری می شود واز طرف دیگر مراکز درمان مربوط به این حیوانات را افتتاح می کنیم. در روستاها وابستگی بین انسان وحیوان آنقدر زیاد است که آنها در فعالیت روزمره زندگی هم شان یکدیگر دیده می شوند.

وی ادامه داد: به چشم دیدم که انسانی برای از دست دادن اسب خود چگونه گریه می کرد یا نمونه بارز واوج آن را در فیلم «گاو» آقای مهرجویی  که به صورت تمثیل وار شاهد بودیم.

حاجی مشهدی با بیان اینکه حوزه دامپزشکی دربرگیرنده موضوعات و سوژه های به مراتب بیشتر از حوزه انسانی است. افزود: در واقع مجاهدت های پنهانی که در حوزه دامپزشکی صورت می گیرد و دیده نمی شود، کارآفرینی و ایجاد شغل و مباحث مربوط به بهداشت و سلامتی و همینطور، مباحث عاطفی که از آن به عنوان حیوانات همدم نام می بریم که حیوان در روستاها نقش پاسبانی و نگهداری را نیز برعهده  دارد همه و همه از نکات مهم مسائل دامپزشکی به شمار می رود.

این منتقد سینما خاطرنشان ساخت: جای بسی خرسندی است که این جشنواره با نگاه  فرامرزی قرار است بر گزار شود.

وی افزود: نکته مهم دیگر اینکه اطلاع رسانی ناکافی در این زمینه بسیار شبه انگیز است به عنوان مثال در فضای محیط زیست از آنجایی که به عنوان مشاور سازمان فعالیت می کنم می توانم بگویم بزرگترین اشتباهات به خاطر اطلاع رسانی غلط انجام می شود فیلمسازانی را داشتیم به واسطه اطلاعات اشتباه فیلم های غلط ساخته اند به همین جهت باید دقت کافی در این زمینه صورت گیرد که مشاوره های نادرست مخاطرات زیادی را می تواند در پی داشته باشد.

شایان ذکر است سازمان دامپزشکی کشور، با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی، پرداختن به  نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، ارتقای سطح بینش و نگرش جامعه نسبت به ارزش مادی و معنوی و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه برگزاری جشنواره فیلم و عکس بیطار را طراحی و برنامه ریزی کرده است. نخستین جشنواره فیلم و عکس بیطار ۱۴ تا ۱۷ مهر به دبیری ناصر باکیده در تهران و همزمان در چند استان کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار