رفتن به بالا

اخبار سینما ، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶
  • الخميس ۴ ربيع أول ۱۴۳۹
  • 2017 Thursday 23 November

شهریور ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما،تئاتر و تلویزیون

فیلم «ماحی» به جشنواره سانفرانسیسکو راه یافت

فیلم سینمایی «ماحی» به کارگردانی داوود خیام به دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو راه یافت. فیلم سینمایی «ماحی» که پیش از این به سرگروهی «آفریقا» و با تعداد سالن‌های محدود به نمایش درآمد، در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانیسانفرانسیسکو به نمایش در می‌آید. «ماحی» امروز در این رویداد سینمایی به نمایش در می‌آید. این جشنواره هر سال […]


تماشاخانه «شانو» افتتاح می‌شود

قطب الدین صادقی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر اعلام کرد که بعد از دهه اول ماه محرم تماشاخانه «شانو» در آکادمی بازیگری و کارگردانی «صادقی» افتتاح می شود. قطب الدین صادقی نمایشنامه نویس، مدرس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر ایران که به تازگی آکادمی بازیگری و کارگردانی «صادقی» را راه اندازی کرده است درباره وضعیت بهره […]


مروری بر سریال‌های ماندگار ماه محرم + عکس

از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز سریال‌های ویژه‌ای برای ماه محرم تولید شده‌اند؛ اما از آن میان تنها چند اثر در ذهن مخاطبان ماندگار شده‌اند. از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز سریال‌های ویژه‌ای برای ماه محرم تولید شده‌اند؛ اما از آن میان تنها چند سریال در ذهن مخاطبان ماندگار شده‌اند و بسیاری با […]


لیلا حاتمی در میان ۲۵ بازیگر زن برتر قرن ۲۱

در فهرستی که از بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران زن در قرن بیست و یکم تهیه شده، لیلا حاتمی در کنار چهره‌هایی چون ایزابل هوپر، ژولیت بینوش و اسکارلت جوهانسون جای گرفته است. به نقل از ایندی وایر، منتقد سایت سینمایی ایندی وایر با تاکید بر این که در دو دهه اخیر شماری از بهترین ‌فیلم‌های جهان […]


خندق آبادی مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره خبر داد:

پخش «ویلایی‌ها» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به مناسبت هفته دفاع مقدس و محرم

مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره خبر داد: پخش «ویلایی‌ها» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به مناسبت هفته دفاع مقدس و محرم/ عرضه ۱۲ فیلم سینمایی تا پایان سال/ کارنامه درخشان شبکه نمایش خانگی حوزه هنری سعید خندق آبادی مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد: به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع […]


نمایش هشت فیلم از پنج کشور عضو oie در جشنواره بیطار

هشت عنوان فیلم از ۵ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت دام (oie) در اولین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» نمایش داده می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تخصصی «بیطار»، اسامی فیلم‌هایی که در بخش نمایش ویژه مروری بر آثار کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام به نمایش در […]


قهرمان «هاتف» یک خبرنگار است

نویسنده سریال «هاتف» از ویژگی های قصه این سریال و قهرمان آن که یک خبرنگار است سخن گفت. فروغ فروهیده نویسنده سریال «هاتف» با اشاره به قصه این سریال که به کارگردانی داریوش یاری برای شبکه یک در ماه محرم ساخته می شود، گفت: تلاش ما این بود که در مضمون به مفهوم محرم بپردازیم […]


سینمای دفاع مقدس در یک نما

سازمان سینمایی و سمعی و بصری با انتشار ویدئویی دو دقیقه‌ای در فضای مجازی هفته دفاع مقدس را گرامی داشت. سازمان سینمایی و سمعی و بصری ارشاد ویدئویی ۲ دقیقه‌ای از برخی فیلم‌های دفاع مقدسی که اغلب آن‌ها تداعی‌گر حس نوستالژیک هستند را تدوین کرده و در فضای مجازی منتشر کرده است. در این کلیپ […]


دانمارک با داستانی از اختلاس و بیماری در راه اسکار

فیلم «ناپدید می‌شوی» دومین اثر سینمایی بلند پیتر شونا فوگ، به نمایندگی از سینمای دانمارک در اسکار شرکت می‌کند. به نقل از هالیوودریپورتر، دانمارک هم به جمع مدعیان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اضافه شد. این کشور در نودمین دوره اسکار با درام روانشناختی «ناپدید می‌شوی» رقابت می‌کند. «ناپدید می‌شوی» دومین فیلم سینمایی بلند پیتر […]


پایان فیلمبرداری «به وقت شام» به کارگرانی ابراهیم حاتمی کیا

داعش در جشنواره فجر؟!

جدیدترین فیلم بلند حاتمی‌کیا با موضوع جنایات داعش و تکفیری‌ها که تعداد زیادی بازیگر خارجی دارد، با زبان اصلی فارسی به مخاطب ارائه می‌شود. فیلمبرداری جدیدترین اثر بلند سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «به وقت شام» که از اوایل خرداد امسال آغاز شده بود، پس از جلسه‌های متعدد، سه‌شنبه شب گذشته در لوکیشن‌های شهر تهران […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

سکوت “میلانی”، فرصت است یا تهدید؟!

چندی پیش، تهمینه میلانی آخرین اثرش “مَلی و راه های نرفته اش” را به اکران عمومی درآورد که از سوی منتقدان مورد توجه قرار نگرفت. از سوی دیگر، از طرف اغلب روزنامه ها و نشریات متهم به سیاه نمایی و نمایش چهره کریهی از مردان شد. بدون بررسی درستی و یا نادرستی چنین ادعاهایی، قصد داریم حضور او را در سینمای ایران که به صورت تقریبی به سه دهه می رسد؛ مورد کنکاش قرار دهیم تا در نهایت به پاسخ یک پرسش برسیم. تهمینه میلانی ماهیت سینمای ایران را تهدید می کند؟یا فرصت های جدیدی برای سینمای ایران فراهم می آورد؟ چهره زنان در غالب آثار تلویزیونی در صدا و سیمای ایران به صورت زنانی نشان داده می شود که با شوهرانشان یک زندگی عاشقانه و سراسر احترام را از سر می گذانند و در زندگی ها به درجه ای از تفاهم رسیده اند که باید تماشاگر به زندگی آنها غبطه بخورد. تا سالهای قبل، حداقل اغلب آثار تلویزیونی محدود به نمایش چنین چهره ای از زنان و زندگی ایرانی می شد تا اینکه آمار طلاق به شدت افزایش و آمار ازدواج به سرعت کاهش یافت و صدا و سیما برای بُرون رفت از یک بحران اجتماعی تصمیم گرفت دیگر منفعل عمل نکند و شاهد تغییر چهره زنان و زندگی ایرانی در آثار تلویزیونی بودیم. آثاری به نمایش درآمدند که حریم خانواده از سوی شخص سومی مورد تجاوز قرار می گرفت یا اینکه زنان طلاق گرفته را نشان می داد که در جستجوی زندگی تازه ای هستند. پخش اینگونه آثار تنها مربوط به تلویزیون ایران نمی شد و صدا و سیما با خرید آثاری از دیگر کشورها از جمله ترکیه و حتی آثار سینمایی دیگر کشورها از جمله سینمای بالیوود، سعی در بازنمایی اتفاقات روز جامعه ایران از طریق دریچه آثار دیگر کشورها داشت. اتفاقی که به سینمای ایران نیز تسری پیدا کرد. در شروع دهه 80 خورشیدی، برخی آثار با مضمون طنز از جمله “خروس جنگی” و “مردان آدم، دختران حوا” ساخته شدند که به بررسی روابط میان زنان و مردان در جامعه ای می پرداختند که در حال حرکت به سوی مدرنیته است. در سینمای ایران، همچنان شخصیت زن ها به یک نقش حامی محدود و در اغلب موارد به واکنش های منفعلانه ختم می شد. اما در برخی آثار رفته رفته به شخصیت زنان در سینمای ایران بها داده شد و آثاری همانند “سگ کشی” به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی ساخته شد که مژده شمسایی نقش اول را بر عهده داشت، می کوشید تا چک های بی محل شوهرش را بخرد و او را از بند زندان برهاند. و در اوایل دهه 80، خیانت به سینمای ایران پا گذاشت و موضوع طلاق به صورت کمرنگی در کنار موضوع خیانت در برخی آثار مطرح می شد. تا جایی که بارها در جراید مختلف، منتقدان و دست اندرکاران سینما اعتراض کردند و خواستار تغییر مضمون های ساختاری در فیلم ها شدند. در هر یک از آثار، فیلمسازان ...

ایسنتاگرام سینماخانه