رفتن به بالا

اخبار سینما ، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۰ شعبان ۱۴۳۹
  • 2018 Thursday 26 April

شهریور ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما،تئاتر و تلویزیون

فیلم «ماحی» به جشنواره سانفرانسیسکو راه یافت

فیلم سینمایی «ماحی» به کارگردانی داوود خیام به دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو راه یافت. فیلم سینمایی «ماحی» که پیش از این به سرگروهی «آفریقا» و با تعداد سالن‌های محدود به نمایش درآمد، در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانیسانفرانسیسکو به نمایش در می‌آید. «ماحی» امروز در این رویداد سینمایی به نمایش در می‌آید. این جشنواره هر سال […]


تماشاخانه «شانو» افتتاح می‌شود

قطب الدین صادقی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر اعلام کرد که بعد از دهه اول ماه محرم تماشاخانه «شانو» در آکادمی بازیگری و کارگردانی «صادقی» افتتاح می شود. قطب الدین صادقی نمایشنامه نویس، مدرس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر ایران که به تازگی آکادمی بازیگری و کارگردانی «صادقی» را راه اندازی کرده است درباره وضعیت بهره […]


مروری بر سریال‌های ماندگار ماه محرم + عکس

از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز سریال‌های ویژه‌ای برای ماه محرم تولید شده‌اند؛ اما از آن میان تنها چند اثر در ذهن مخاطبان ماندگار شده‌اند. از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز سریال‌های ویژه‌ای برای ماه محرم تولید شده‌اند؛ اما از آن میان تنها چند سریال در ذهن مخاطبان ماندگار شده‌اند و بسیاری با […]


لیلا حاتمی در میان ۲۵ بازیگر زن برتر قرن ۲۱

در فهرستی که از بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران زن در قرن بیست و یکم تهیه شده، لیلا حاتمی در کنار چهره‌هایی چون ایزابل هوپر، ژولیت بینوش و اسکارلت جوهانسون جای گرفته است. به نقل از ایندی وایر، منتقد سایت سینمایی ایندی وایر با تاکید بر این که در دو دهه اخیر شماری از بهترین ‌فیلم‌های جهان […]


خندق آبادی مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره خبر داد:

پخش «ویلایی‌ها» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به مناسبت هفته دفاع مقدس و محرم

مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره خبر داد: پخش «ویلایی‌ها» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به مناسبت هفته دفاع مقدس و محرم/ عرضه ۱۲ فیلم سینمایی تا پایان سال/ کارنامه درخشان شبکه نمایش خانگی حوزه هنری سعید خندق آبادی مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد: به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع […]


نمایش هشت فیلم از پنج کشور عضو oie در جشنواره بیطار

هشت عنوان فیلم از ۵ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت دام (oie) در اولین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» نمایش داده می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تخصصی «بیطار»، اسامی فیلم‌هایی که در بخش نمایش ویژه مروری بر آثار کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام به نمایش در […]


قهرمان «هاتف» یک خبرنگار است

نویسنده سریال «هاتف» از ویژگی های قصه این سریال و قهرمان آن که یک خبرنگار است سخن گفت. فروغ فروهیده نویسنده سریال «هاتف» با اشاره به قصه این سریال که به کارگردانی داریوش یاری برای شبکه یک در ماه محرم ساخته می شود، گفت: تلاش ما این بود که در مضمون به مفهوم محرم بپردازیم […]


سینمای دفاع مقدس در یک نما

سازمان سینمایی و سمعی و بصری با انتشار ویدئویی دو دقیقه‌ای در فضای مجازی هفته دفاع مقدس را گرامی داشت. سازمان سینمایی و سمعی و بصری ارشاد ویدئویی ۲ دقیقه‌ای از برخی فیلم‌های دفاع مقدسی که اغلب آن‌ها تداعی‌گر حس نوستالژیک هستند را تدوین کرده و در فضای مجازی منتشر کرده است. در این کلیپ […]


دانمارک با داستانی از اختلاس و بیماری در راه اسکار

فیلم «ناپدید می‌شوی» دومین اثر سینمایی بلند پیتر شونا فوگ، به نمایندگی از سینمای دانمارک در اسکار شرکت می‌کند. به نقل از هالیوودریپورتر، دانمارک هم به جمع مدعیان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اضافه شد. این کشور در نودمین دوره اسکار با درام روانشناختی «ناپدید می‌شوی» رقابت می‌کند. «ناپدید می‌شوی» دومین فیلم سینمایی بلند پیتر […]


پایان فیلمبرداری «به وقت شام» به کارگرانی ابراهیم حاتمی کیا

داعش در جشنواره فجر؟!

جدیدترین فیلم بلند حاتمی‌کیا با موضوع جنایات داعش و تکفیری‌ها که تعداد زیادی بازیگر خارجی دارد، با زبان اصلی فارسی به مخاطب ارائه می‌شود. فیلمبرداری جدیدترین اثر بلند سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «به وقت شام» که از اوایل خرداد امسال آغاز شده بود، پس از جلسه‌های متعدد، سه‌شنبه شب گذشته در لوکیشن‌های شهر تهران […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

یادداشتی بر فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلمسازی کوچک"

و پول دغدغه تمام کمپانی های فیلم سازی جهان

مسایل اقتصادی و چالش تهیه ی بودجه ی مورد نیاز تولید فیلم و به طور کلی تهیه ی محصولات فرهنگی و هنری در بخش خصوصی، دلمشغولی امروز و اینجا نیست؛ که گودار نیز در سال 1986 آنرا دستمایه ی فیلم خود قرار داده است. به قول ایزابل جوردن صاحب کمپانی یونیفرم در فرانسه و مهمان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر که معرفی فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلم سازی کوچک" را در اکران نخست آن در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» در سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بر عهده داشت؛ "گدار خود نیز در سالهای پایانی کارش با این دست مشکلات دست و پنجه نرم می کرده است و بر این نکته تاکید دارد که موضوع سینما تجارت نیست ولی باید برای حفظ حیات آن همواره راهی برای پولسازی جست." وقتی ژان لوک گودار تصمیم به روایت داستانی همیشه برقرار را می کند، طبیعتاً نگاه متفاوت و منحصر به فرد او رنگ تازه ای بر موضوع تکراری آن می زند. سکانس های کوتاه و مقطع، اگر چه در ابتدا ممکن است بی ارتباط به نظر برسند ولی خیلی زود ببیننده را متوجه اشتراکی می کنند که در حقیقت نخ تسبیح پیوند دهنده ی آنهاست. همین ارتباط در شخصیت های مستقل ، با دغدغه های فردی متفاوت نیز دیده می شود که بوسیله تاثیر آنها از موضوع مورد بحث فیلم برقرار می شود و مخاطب رویکرد و چگونگی تأثیر پذیری هر شخصیت را در مواجهه با معضل بی پولی که گریبان کمپانی های فیلمسازی را گرفته شاهد خواهد بود. هر کدام از کاراکترها طلایه دار وظیفه ای حرفه ای افراد مشابه در یک گروه فیلم سازی بوده و اینکه هر کدام از آنها کدام بخش از یک پروسه ی فیلم سازی را به عهده دارند. همچنین نگاهی به اولویت های آن ها در انجام وظیفه شان دارد که نهایتاً منجر به تولید فیلم خواهد شد. با وجود دغدغه های متفاوتی که هر بخش به طور جداگانه دارد؛ می بینیم که چطور مسایل مالی و تأمین بودجه می تواند کل پروژه را تحث تأثیر قرار داده و حتی کل فعالیت ها را عقیم بگذارد. با تمام بیگانگی ای که ممکن است این فیلم برای مخاطب ایرانی داشته باشد، خاصه در صحنه های مربوط به گرفتن تست بازیگری از افراد متقاضی (بسیار متفاوت و البته جذاب است) اندک اندک با آشناتر شدن به زبان جهانی فیلم به شخصیت ها نزدیکتر شده و حس همذات پنداری در مخاطب ایجاد می شود. در جای جای دیالوگ ها جملاتی از بزرگان (سینما) نقل می شود که بر خلاف معمول که استفاده از سخنان بزرگان اغلب رنگ و بوی شعارزدگی به اثر می بخشد؛ بجا و متناسب با موقعیت استفاده شده و مصداق واقعی آن قابل درک است. به عبارت دیگر درست زمان هایی به کار برده شده که مصداق واقعی آن در حال وقوع است. نماهای بسته در فضاهای داخلی (به غیر از یک فضای خارجی که در ورودی و خروجی کمپانی ...