رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷
  • السبت ۸ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Saturday 17 November

شهریور ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فیلم «ماحی» به جشنواره سانفرانسیسکو راه یافت

فیلم سینمایی «ماحی» به کارگردانی داوود خیام به دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو راه یافت. فیلم سینمایی «ماحی» که پیش از این به سرگروهی «آفریقا» و با تعداد سالن‌های محدود به نمایش درآمد، در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانیسانفرانسیسکو به نمایش در می‌آید. «ماحی» امروز در این رویداد سینمایی به نمایش در می‌آید. این جشنواره هر سال […]


تماشاخانه «شانو» افتتاح می‌شود

قطب الدین صادقی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر اعلام کرد که بعد از دهه اول ماه محرم تماشاخانه «شانو» در آکادمی بازیگری و کارگردانی «صادقی» افتتاح می شود. قطب الدین صادقی نمایشنامه نویس، مدرس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر ایران که به تازگی آکادمی بازیگری و کارگردانی «صادقی» را راه اندازی کرده است درباره وضعیت بهره […]


مروری بر سریال‌های ماندگار ماه محرم + عکس

از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز سریال‌های ویژه‌ای برای ماه محرم تولید شده‌اند؛ اما از آن میان تنها چند اثر در ذهن مخاطبان ماندگار شده‌اند. از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز سریال‌های ویژه‌ای برای ماه محرم تولید شده‌اند؛ اما از آن میان تنها چند سریال در ذهن مخاطبان ماندگار شده‌اند و بسیاری با […]


لیلا حاتمی در میان ۲۵ بازیگر زن برتر قرن ۲۱

در فهرستی که از بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران زن در قرن بیست و یکم تهیه شده، لیلا حاتمی در کنار چهره‌هایی چون ایزابل هوپر، ژولیت بینوش و اسکارلت جوهانسون جای گرفته است. به نقل از ایندی وایر، منتقد سایت سینمایی ایندی وایر با تاکید بر این که در دو دهه اخیر شماری از بهترین ‌فیلم‌های جهان […]


خندق آبادی مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره خبر داد:

پخش «ویلایی‌ها» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به مناسبت هفته دفاع مقدس و محرم

مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره خبر داد: پخش «ویلایی‌ها» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به مناسبت هفته دفاع مقدس و محرم/ عرضه ۱۲ فیلم سینمایی تا پایان سال/ کارنامه درخشان شبکه نمایش خانگی حوزه هنری سعید خندق آبادی مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد: به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع […]


نمایش هشت فیلم از پنج کشور عضو oie در جشنواره بیطار

هشت عنوان فیلم از ۵ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت دام (oie) در اولین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» نمایش داده می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تخصصی «بیطار»، اسامی فیلم‌هایی که در بخش نمایش ویژه مروری بر آثار کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام به نمایش در […]


قهرمان «هاتف» یک خبرنگار است

نویسنده سریال «هاتف» از ویژگی های قصه این سریال و قهرمان آن که یک خبرنگار است سخن گفت. فروغ فروهیده نویسنده سریال «هاتف» با اشاره به قصه این سریال که به کارگردانی داریوش یاری برای شبکه یک در ماه محرم ساخته می شود، گفت: تلاش ما این بود که در مضمون به مفهوم محرم بپردازیم […]


سینمای دفاع مقدس در یک نما

سازمان سینمایی و سمعی و بصری با انتشار ویدئویی دو دقیقه‌ای در فضای مجازی هفته دفاع مقدس را گرامی داشت. سازمان سینمایی و سمعی و بصری ارشاد ویدئویی ۲ دقیقه‌ای از برخی فیلم‌های دفاع مقدسی که اغلب آن‌ها تداعی‌گر حس نوستالژیک هستند را تدوین کرده و در فضای مجازی منتشر کرده است. در این کلیپ […]


دانمارک با داستانی از اختلاس و بیماری در راه اسکار

فیلم «ناپدید می‌شوی» دومین اثر سینمایی بلند پیتر شونا فوگ، به نمایندگی از سینمای دانمارک در اسکار شرکت می‌کند. به نقل از هالیوودریپورتر، دانمارک هم به جمع مدعیان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اضافه شد. این کشور در نودمین دوره اسکار با درام روانشناختی «ناپدید می‌شوی» رقابت می‌کند. «ناپدید می‌شوی» دومین فیلم سینمایی بلند پیتر […]


پایان فیلمبرداری «به وقت شام» به کارگرانی ابراهیم حاتمی کیا

داعش در جشنواره فجر؟!

جدیدترین فیلم بلند حاتمی‌کیا با موضوع جنایات داعش و تکفیری‌ها که تعداد زیادی بازیگر خارجی دارد، با زبان اصلی فارسی به مخاطب ارائه می‌شود. فیلمبرداری جدیدترین اثر بلند سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «به وقت شام» که از اوایل خرداد امسال آغاز شده بود، پس از جلسه‌های متعدد، سه‌شنبه شب گذشته در لوکیشن‌های شهر تهران […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست!

خانم یایا فیلم پرانتقاد عبدالرضا کاهانی این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است. نظرات مخاطبان در شبکه های اجتماعی و موج انتقاداتی که به بازیگران و کارگردان فیلم شده است واکنش های مختلفی از سوی عوامل فیلم نیز به دنبال داشته است. حمید فرخ نژاد با دو پست مختلف در صفحه اینستاگرامش به انتقدادها واکنش نشان داده است. در اولین پست در روزهای اولیه اکران فیلم چنین  نتیجه گیری می کند که این فیلم طنز نبوده و توقع طنز برای مخاطب موجبات نارضایتی را برای تماشاگر به وجود آورده است و البته اشاره می کند که متاسفانه بدلیل نوع تبلیغات، توقع فیلم طنز برای مخاطب به وجود آمده است. سوال اینجاست که مسئولیت نوع تبلیغات به عهده مخاطب است یا عوامل سازنده فیلم؟ آیا وقتی تمام عناصر تبلیغاتی از صدای نریتور تا صحنه های انتخاب شده برای تیزر، موسیقی و دیالوگ ها ساختار طنز دارد مخاطب نباید توقع فیلم طنز داشته باشد؟ فرخ نژاد در پست دوم این فیلم را نو و تجربه گرایانه معرفی کرده و عنوان می کند فیلمهای با رویکرد خاص نباید در سینمای رایج اکران شوند و جاهایی مانند سینمای هنر و تجربه با تماشاگران خاص برای این قبیل فیلمها مناسبتر است و البته اشاره می کند که اکران نامناسب ربطی به خود فیلم و عوامل سازنده آن ندارد. سوال اینجاست که آیا عوامل سازنده فیلم هم پیشنهاد اکران در سینمای هنر و تجربه را مطرح کرده بودند یا هدف آنها اکران در سینمای رایج بوده است؟ آیا در صورت اکران در سینمای هنر و تجربه این فیلم مورد توجه مثبت مخاطبان خاص قرار می گرفت؟   آیا مخاطبی که بارها از بازی رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و امین حیایی در پرده سینما لذت برده است نباید انتظار بازی خوب از آنها داشته باشد؟ آیا مخاطبی که سینمای کاهانی را با "اسب حیوان نجیبی است"، "هیچ" و "بیست" دوست دارد نباید انتظار فیلمی قابل قبول از کارگردان داشته باشد؟ اینکه تاکید می شود فیلم کمدی نیست می تواند نشان دهنده این باشد که کارگردان قصد ساخت فیلمی اجتماعی سیاسی داشته است که در پس اتفاقات فیلم پیامهای اجتماعی سیاسی را به مخاطب متنقل کند اما چه میزان فیلمساز در این هدف موفق بوده است حائز اهمیت است. اینکه تعدادی از مخاطبان فیلم تصمیم به ترک سالن می گیرند و نارضیاتی عموم مخاطبانی که فیلم را کامل تماشا کرده اند می تواند مورد توجه عوامل فیلم قرار گیرد. مخاطب، خانم یایا و بازیگرش را نمی شناسد. خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست. اما وقت مخاطبی که شما عوامل اصلی فیلم را می شناسد و به اعتبار شما به سینما آمده است ارزشمند است. شما به مخاطب و سینمای ایران بدهکارید. سینماخانه/ حامد بهجتی

تبلیغات