رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • جمعه 3 شهریور 1396 - 06:38
  • کد خبر : 11732
  • تئاتر
  • چاپ خبر : روزبه حسینی از مجموعه اجراهای گروه “وَ ناگهان” گفت

به گزارش سینماخانه مجموعه اجراهای (رپرتوار) گروه “وَ ناگهان” با ۳ نمایش اقتباسى به سرپرستی و نویسندگى “روزبه حسینی” توسط سه کارگردان جوان از اعضای گروهش، از ۲۲مرداد تا ۱۳ شهریور در تماشاخانه‌ی استاد انتظامی خانه هنرمندان؛ برگزار خواهد شد. در همین پیرامون گفتگویی کارگردان و سرپرست گروه “وَ ناگهان” در مورد فعالیت های این […]

به گزارش سینماخانه مجموعه اجراهای (رپرتوار) گروه “وَ ناگهان” با ۳ نمایش اقتباسى به سرپرستی و نویسندگى “روزبه حسینی” توسط سه کارگردان جوان از اعضای گروهش، از ۲۲مرداد تا ۱۳ شهریور در تماشاخانه‌ی استاد انتظامی خانه هنرمندان؛ برگزار خواهد شد.

در همین پیرامون گفتگویی کارگردان و سرپرست گروه “وَ ناگهان” در مورد فعالیت های این گروه داشتیم.

حسینی به سینماخانه گفت: گروه تئاتر ناگهان از سال ۷۸ فعالیت خودش را آغاز کردو طی این چند سال بازیگران بسیاری بعد از فعالیت در این گروه به صورت مستقل شروع به فعالیت کردند. در بهار ۹۴ به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه تئاتر بیژن مفید فراخوانی توسط گروه ناگهان منتشر شد و از دانشجویان فعال تئاتر دعوت شد تا برای اجراهای صحنه ای، اجراخوانی و محیطی به گروه بپیوندند. سه کارگردانی هم که در این رپرتوار کارگردانی نمایش ها را بر عهده دارند از همین هنرجویان فعالی بودند که به گروه حذب شدند و فعالیت خود را شروع کردند.

این سه نمایش در تماشاخانه استاد انتظامی به صورت هفته ای به اجرا می پردازند. نمایش اول هفته اول ، ۶ شب، نمایش دوم هفته دوم ۵ شب و اجرای سوم ۷ شب به روی صحنه خواهند رفت.

سرپرست گروه تاتر “وناگهان” افزود؛ هرسه نمایشی که به روی صحنه می روند اقتباسی هستند و اقتباس از مهمترین مقولات تئاتر و سینمای ایران و جهان می باشد. سعی ما هم در گروه بر این بود تا به مقوله اقتباس جدی تر نگاه کنیم و به اجرا بپردازیم.

نمایش “چرا که صدای تو با صدای من آشناست” نمایشی است که در هفته اول به اجرا می پردازد، اقتباسی است از نول نامه های آدم و حوا اثر مارک تواین است و فاطیما بهارمست کارگردانی این اثر را بر عهده دارند.

در هفته دوم نمایش “مزاحم بورخس نشو” به کارگردانی مرتضی حقیقت بیان به اجرا می پردازد که اقتباسی از داستان مزاحم بورخس و با توجه به جهان داستانی او نوشته شده است. همچنین این نمایشنامه با توجه به قابلیت های بازیگران و کارگردان این نمایش نوشته شده است.

نمایش سوم، “من در پوست شیرم نمیگنجم” به کارگردانی صبا آزادی  به روی صحنه می رود.

حسینی افزود؛ در طی این سال ها سعی بر این بوده تا گروه تاتر “وَ ناگهان” از تک کارگردانی بودن و این که یک کارگردان همیشه به اجرا بپردازد، بیرون بیاید و چهره های جوان نمایش های گروه را به روی صحنه ببرند.

این کارگردان ها نیز در گروه تئاتر “وَ ناگهان” به صورت دستیار یا عوامل صحنه قبلاً تجربیاتی را داشته اند. ضمن اینکه در گروه با آموزش و تمرین چه در کارگردانی و چه در بازیگری سعی بر بالا بردن قابلیت های این هنرجویان داشته ایم.

سینماخانه / محسن رودباری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار