رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
صفورا عضو هیات علمی گروه انیمیشن و سینمای دانشگاه تربیت مدرس:

صداو سیما در تولید فیلم های دامپزشکی مشارکت نماید

محمدعلی صفورا عضو هیات علمی گروه انیمیشن و سینمای دانشگاه تربیت مدرس در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس بیطار عنوان کرد: وقتی فراخوان این جشنواره منتشر شد یکی از دانشجویان من کامنتی برای ما گذاشت با این محتوا که چه خوب حیوانات هم دارای جشنواره شدند. من این صحبت را با آقای باکیده […]

محمدعلی صفورا عضو هیات علمی گروه انیمیشن و سینمای دانشگاه تربیت مدرس در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس بیطار عنوان کرد: وقتی فراخوان این جشنواره منتشر شد یکی از دانشجویان من کامنتی برای ما گذاشت با این محتوا که چه خوب حیوانات هم دارای جشنواره شدند. من این صحبت را با آقای باکیده درمیان گذاشتم به نظر من این کامنت بسیار تامل برانگیز است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم و عکس بیطار؛ وی با بیان اینکه  موضوع این جشنواره حیوان است و ارتباطی که بین انسان و حیوان وجود دارد گفت: در قدم اول یکی از مشکلات این جشنواره این است که با کمبود منابع مواجه می شود لذا لازم است جشنواره تولید داشته باشد و سفارش دهنده باشد تا بحث فرهنگ سازی در زمینه‌های گوناگون از طریق سفارش‌ها  بوجود بیاید والا فیلمسازان به چنین حوزه‌هایی حتی فکر هم نمی‌کنند.

صفورا ادامه داد: نکته دیگر بحث حیوانات همدم است بحث بسیار مهمی که در روستاها شاهد هستیم که اغلب حیوانات جزئی از اعضا و خانواده روستائیان به حساب می‌آیند و در این زمینه هم باید فیلم‌هایی تولید شود.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: به عقیده من تلویزیون حتما باید به عنوان یک سازمان عریض و طویل وارد این  مقوله شود هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ رسالتی که در زمینه آموزش برعهده دارد می‌تواند با این جشنواره تولید مشترک داشته باشد. اتفاقا، مرکز صبا که به دنبال موضوع و سوژه است می‌تواند دراین زمینه موثر واقع شود.

عضو هیات علمی گروه انیمیشن و سینمای دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: با برگزاری یک جشنواره صرفا نمی‌توانیم به  فرهنگسازی آن امیدوار باشیم؛ تداوم تولید ونمایش فیلم‌ها به فرهنگسازی آن می‌تواند کمک کند. نکته دیگر اینکه سازمان آموزش و پرورش سالهای طولانی به واسطه برگزاری جشنواره رشد فعالیت گسترده‌ای در زمینه آموزش داشت و هر جا احساس می‌کرد که باید فرهنگسازی شود فیلم تولید می کرد و در زمانهای خاصی فیلم‌های بسیار خوبی هم تولید کرد.

وی پیشنهاد داد: سازمان دامپزشکی هم با برگزاری جشنواره «بیطار» در بحث آموزش می‌تواند دفتر تولید فیلم فعال داشته باشد.

صفورا افزود: نکته مهم دیگر اینکه در جشنواره مقاومت در حوزه انیمیشن به فیلمسازان فرصت داده شده بود و دست آنها را در چگونگی تولید فیلم در زمینه مقاومت باز گذاشته بودند و آنها فیلم‌های بسیار عالی ساخته بودند که در سراسر دنیا فرصت نمایش پیدا کردند. چنین دستورالعملی برای جشنواره بیطار هم می‌تواند کارساز باشد.

شایان ذکر است سازمان دامپزشکی کشور، با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی، پرداختن به  نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، ارتقای سطح بینش و نگرش جامعه نسبت به ارزش مادی و معنوی و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه برگزاری جشنواره فیلم و عکس بیطار را طراحی و برنامه ریزی کرده است. نخستین جشنواره فیلم و عکس بیطار ۱۴ تا ۱۷ مهر به دبیری ناصر باکیده در تهران و همزمان در چند استان کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار