رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

تایلند فیلم «تا وقتی هوا تاریک می‌شود» را به عنوان نماینده این کشور در بخش اسکار خارجی زبان ۲۰۱۸ معرفی کرد. به نقل از هالیوود ریپورتر، تایلند فیلم آنوچا سوییچ‌آکورنپونگ را به عنوان نماینده رسمی خود برای بخش رقابتی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در نودمین دوره اسکار معرفی کرد. آنوچا نویسنده و کارگردان است و […]

تایلند فیلم «تا وقتی هوا تاریک می‌شود» را به عنوان نماینده این کشور در بخش اسکار خارجی زبان ۲۰۱۸ معرفی کرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، تایلند فیلم آنوچا سوییچ‌آکورنپونگ را به عنوان نماینده رسمی خود برای بخش رقابتی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در نودمین دوره اسکار معرفی کرد.

آنوچا نویسنده و کارگردان است و تهیه کننده فیلم «چطور هر روز در بازی چکرز برنده شویم» بود که درباره بزرگ شدن یک نوجوان، به عنوان نماینده تایلند در سال ۲۰۱۵ برای اسکار انتخاب شده بود.

«تا وقتی هوا تاریک می‌شود» دومین فیلم بلند این کارگردان زن است. فیلم نخست او با عنوان «تاریخ ماندین» در سال ۲۰۰۹ ساخته شد.

در فیلم جدیدش او به یک کشتار تاریخی پرداخته که دولت تایلند در دوره پیش از توجه به حافظه جمعی، مرتکب شد. در عین حال این فیلم تمرکزی بر خاطره و طبیعت فیلمسازی است. آنوچا از این کار به عنوان قصیده‌ای  برای ضبط خاطره و بازسازی حافظه سینما یاد کرد و آن را تلاشی برای ساختن فیلمی تاریخی در سرزمینی خواند که هیچ تاریخی ندارد.

این فیلم در جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۱۶ برای اولین بار به نمایش درآمد و بعد برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین از انجمن ملی فیلم تایلند جایزه برد. این جوایز معادل اسکار آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود.

تاکنون کشورهای دیگری نمایندگان خود را برای اسکار معرفی کرده‌اند که فلسطین با فیلم کمدی «واجب» به کارگردانی آنماری جاسر از جمله آنهاست. «سطح سیاه» ساخته والنتین واسیانوویچ نماینده اوکراین و درام «مسابقه‌دهنده و زندانی سابقه‌دار» ساخته میشاییل روشکام نیز به عنوان نماینده بلژیک معرفی شده‌اند.

«اینکا» ساخته ایناسیو کاستیو کاتین نیز نماینده ونزوئلا برای نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.

پیشتر ترکیه با معرفی فیلم «آیلا: دختر جنگ» ساخته جان اولکای، عراق با فیلم «باد سیاه» ساخته حسین حسن، بوسنی و هرزگوین با «مردان گریه نمی‌کنند» اولین فیلم بلند آلن درلجولیک، سوییس با «نظم الهی» ‌ساخته پترا وولپی، آلمان با فیلم «محوشدگی» ساخته فاتح آکین و سوئد با فیلم «میدان» ساخته روبن اوستلوند و برنده نخل طلای کن نمایندگان خود را انتخاب کرده بودند.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی دوم اکتبر (۱۰ مهر) است.

سال پیش «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران برنده این جایزه اسکار شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار