رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

دبیر شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما درباره اشتباه به وجود آمده درباره نامزدهای بهترین فیلم جشن، از حذف عنوان دو فیلم «نفس» و «برادرم خسرو» در این بخش خبر داد. بعد از اعلام نامزدهای بخش بهترین فیلم نوزدهمین جشن خانه سینما، مشخص شد که با توجه به آیین نامه این جشن دو فیلم «نفس» […]

دبیر شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما درباره اشتباه به وجود آمده درباره نامزدهای بهترین فیلم جشن، از حذف عنوان دو فیلم «نفس» و «برادرم خسرو» در این بخش خبر داد.

بعد از اعلام نامزدهای بخش بهترین فیلم نوزدهمین جشن خانه سینما، مشخص شد که با توجه به آیین نامه این جشن دو فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری به علت نامزد نشدن در بخش فیلمنامه یا کارگردانی امکان کاندیدا شدن در بخش بهترین فیلم را ندارند.

تورج منصوری، دبیر شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما درباره این اشتباه به وجود آمده در گفتگو با خبرآنلاین گفت: «صبح امروز با هیات رئیسه، هیات موسس و شورای سیاست‌گذاری جشن در این مورد جلسه داشتیم. موضوع از این قرار است که قرائت متفاوتی از آیین‌نامه شده بود که این قرائت اصلاح شد.»

منصوری افزود: «ما برای توجیه مسئله ای نیامدیم و قصد نداریم همه چیز را از اول تنظیم کنیم و در این زمان اساسنامه را تغییر دهیم، این اشتباه پیش آمده نیز یک قرائت متفاوت بود که اصلاح شد.»

منصوری اظهار داشت: «با آقای غلامرضا موسوی به عنوان سرشاخه تهیه‌کنندگان هماهنگ کردیم و نامزدها در خروجی خانه سینما نوشته شد و الان هم آنجا هست. فیلم های «نفس» و «برادرم خسرو» هر دو تهیه‌کنندگان عزیزی دارند و تردیدی در ارزش کار آنان نداریم. حتی باید به دلیل اتفاق به وجود آمده از آقای محمدحسین قاسمی و سعید ملکان عزیز دلجویی کنیم.»

بر این اساس نامزدهای بخش بهترین فیلم جشن خانه سینما به این شرح است: «دختر» رضا میرکریمی، «رگ خواب» حمید نعمت‌اله، «فروشنده» اصغر فرهادی، «لانتوری» رضا درمیشیان و «ماجرای نیمروز» سید محمود رضوی.

دبیر شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما همچنین توضیح داد: «این دو فیلم بر اساس تطبیق آیین نامه جشن نمی‌توانستند به عنوان کاندیدای بهترین لیست در نامزد باشند و پنج فیلم دیگری که بودند جای خودشان باقی ماندند. هفت فیلم به شکل رسمی اعلام شده بود که الان به جز این دو فیلم پنج فیلم دیگر جای خودشان باقی می‌مانند.»

منصوری همچنین در پایان درباره تغییر آیین‌نامه در سال‌های بعد گفت: «ما در این دوره در حال تمرین کار بزرگی هستیم که بدون استثنا همه کسانی که با سینما ارتباط دارند اصل آن را درست می‌دانند. ما سرگرم تدوین اساسنامه‌ای هستیم که پیش‌نویس آن آماده شده است و در یکی دو سال آینده تصویب می‌شود. سعی خواهیم کرد حالا که  دبیرخانه جشن ثابت شده است، برنامه‌ریزی به درستی پیش برود و راهی بزنیم بین آنچه که قبلا بوده تا چیزی که قرار است در آینده پیش بیاید. طبیعی است که در این میان تفاوت قرائت و اختلاف قرائت به وجود آید، اما تلاش می‌کنیم ریشه‌های این تفاوت قرائت را پیدا و آن را حل کنیم.»

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار