رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«تهمینه میلانی» پس از ۲۳ سال فیلم‌نامه «هوشمندان سیاره اوراک» را در ژانر کودک و نوجوان با اقتباس از کتاب «هوشمندان سیاره اوراک» نوشته فریبا کلهر می‌‎نویسد. به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «تهمینه میلانی» نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» به سفارش بنیاد سینمایی فارابی […]

«تهمینه میلانی» پس از ۲۳ سال فیلم‌نامه «هوشمندان سیاره اوراک» را در ژانر کودک و نوجوان با اقتباس از کتاب «هوشمندان سیاره اوراک» نوشته فریبا کلهر می‌‎نویسد.

به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «تهمینه میلانی» نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» به سفارش بنیاد سینمایی فارابی انجام می شود، گفت: کتاب «هوشمندان سیاره اوراک» داستانی جذاب و مطابق با سلیقه‌ی نوجوانان امروز جهان است و تصور می‌کنم ساخته شدن فیلمی از این کتاب می‌تواند جانی تازه به فیلم‌های مناسب نوجوانان ببخشد.

او دلایل بازگشت به سینمای کودک و نوجوان را برشمرد و ادامه داد: قصد داشتم بیست سال پیش سریالی از این داستان بسازم، فیلمنامه‌ی آن نیز در سی و دو قسمت نوشته شد. اما به دلایل مختلفی چون تغییر مدیریت‌ها در سیمافیلم که قرار بود تهیه کننده باشد، تولید آن به سرانجام نرسید.

وی ضمن اشاره به اینکه بروز رسانی و آگاه کردن کودکان و نوجوانان از تاریخ ایران و جهان و همچنین آگاهی از علم روز با استفاده از فیلمنامه‌های علمی – تخیلی را از مهمترین دغدغه های خود دانست، اظهار داشت: برای استقبال و حضور هر چه بهتر کودکان و نوجوانان در سینماها باید فیلم‌هایی متناسب با اطلاعات عمومی و علایق ایشان از جمله فیلم «هوشمندان سیاره اوراک» تولید شود.

سینما وامدار ادبیات است

کارگردان فیلم سینمایی «کاکادو» با تاکید بر اینکه سینما وامدار ادبیات است و نقشه‌ی راه آن را ادبیات تعیین می‌کند، افزود: خلاصه‌نویسی و سکانس‌بندی فیلمنامه «هوشمندان سیاره اوراک» انجام شده و تحقیقات لازم در حوزه‌های مختلف از جمله ستاره‌شناسی، فیزیک، ریاضیات، هندسه، تاریخ و شکل‌گیری تمدن بین‌النهرین و ایران انجام گرفته و نگارش آن نیز به نیمه راه رسیده است.

«تهمینه میلانی» بستر سینمای ایران را برای جذب مخاطب از جمله کودکان و نوجوانان را بسیار مناسب دانست و افزود: «هوشمندان سیاره اوراک» به دلیل موضوع جذابی که دارد در صورت تولید با استانداردهای می‌تواند کودکان سراسر جهان را جذب کند.

کارگردان فیلم «دیگه چه خبر» به دلایل عدم استقبال از اقتباس و ادبیات در سینمای ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مدیران فرهنگی باید شرایط حمایت از آثار اقتباسی را بیش از پیش فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار