رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مومنی شریف: سینماهای حوزه هنری در خدمت کرامت اخلاقی است/ حوزه هنری تا پایان سال آینده ۱۴ هزار صندلی به سینماهای کشور اضافه می‌کند آیین افتتاح رسمی سینما «آزادی» بیجار دوشنبه ۲۷ شهریورماه  با حضور مسئولان، هنرمندان و مدیران حوزه هنری برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه […]

مومنی شریف: سینماهای حوزه هنری در خدمت کرامت اخلاقی است/ حوزه هنری تا پایان سال آینده ۱۴ هزار صندلی به سینماهای کشور اضافه می‌کند

آیین افتتاح رسمی سینما «آزادی» بیجار دوشنبه ۲۷ شهریورماه  با حضور مسئولان، هنرمندان و مدیران حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، در این مراسم ویژه محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری، مریم دوستی کارگردان فیلم «دریاچه ماهی» و مسئولان شهری و مدیران حوزه هنری حضور داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع شد. حسین زنجانی مدیر حوزه هنری بیجار نخستین سخنران این مراسم بود که از همکاری آموزش و پرورش شهر بیجار، مسئولان شهری، مدیران حوزه هنری و مدیر عامل موسسه بهمن سبز تشکر کرد که در بازسازی این سینما همکاری کردند.

پخش تیزر بازسازی سینما «آزادی» بیجار بخش بعدی مراسم بود.

امین مرادی رییس حوزه هنری استان کردستان در ادامه مراسم گفت: مقام معظم رهبری در بازدید از این شهر ما و جوانان را تشویق به ماندن و ساختن این شهر کردند. سخنان ایشان، نقشه راه همه ماست.

وی ادامه داد: آنچه در حوزه هنری کردستان اتفاق افتاده، برنامه های فرهنگی و هنری در پردیس «بهمن» سنندج و افتتاح سینما «آزادی» بیجار از برکات سفر مقام معظم رهبری به این شهر و نگاه فرهنگی ایشان است.

محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری هم در سخنانی ابراز امیدواری کرد راه اندازی سینما «آزادی» بیجار سرمنشا خیر فرهنگی برای مردم این شهر باشد.

وی گفت: امیدوارم این تلقی از بین برود که به شهرهای کوچک به اندازه شهرهای بزرگ توجه نمی شود. ان شا الله این سینما، همیشه مثل امروز مملو از جمعیت باشد.

در بخش بعدی آیین افتتاحیه سینما آزادی بیجار با حضور محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، دکتر نصرالهی زاده، امین مرادی، عبدالحمید قره داغی از محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز، حسین زنجانی سرپرست حوزه هنری بیجار، اسماعیل احمدی مدیر کتابخانه‌های شهر بیجار و حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.

همچنین از غلامرضا جعفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار و بیژن زندیه فرماندار شهرستان بیجار هم به دلیل همکاری در بازسازی سینما «آزادی» تجلیل شد.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری سخنران بعدی این مراسم بود، وی گفت: خوشحالم که شرمنده مردم شهر نیستم. از همه عزیزان و بزرگان و حاضران در مجلس ممنونم که در این مراسم حضور دارند. حق بیجار بسیار بیش از این است‌. امیدوارم خدا به همه ما توفیق خدمت به این مردم بدهد.

مومنی شریف ادامه داد: رهبر انقلاب دغدغه ویژه ای درباره این شهر دارند. انتظار دارند تحول ویژه ای در این شهر اتفاق بیفتد و عقب ماندگی ها جبران شود. از حوزه هنری این شهر انتظار می رود درباره فعالیت‌های مهم مردم این شهر در انقلاب اسلامی و دوران جنگ آثار هنری ساخته شود.

وی ادامه داد: شهید رجایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سالها در بیجار زندگی کرده بود و از عقاید ضد استعماری و ضد طاغوت مردم بیجار سخن می گفت. متاسفانه از این تاریخ سخنی به میان نیامده است. وظیفه همه نهادهای فرهنگی و حوزه هنری، توجه به نقش بیجار درانقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

رییس حوزه هنری گفت: اگر یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را کشف نیروهای جوان بدانیم. معرفی قهرمان ها و الگوها یکی از وظایف ماست. شهید امان الهی یکی از این بزرگواران و فخر بیجار است.

مومنی شریف در ادامه گفت: درروزگار بحران هویت هستیم، معرفی این الگوها و قهرمانان راهی است برای روشن کردن ذهن جوانان. شهر بیجار، شهر متدینین و علاقه مندان به اهل بیت است. امیدوارم فیلم هایی که در این سینما روی پرده می رود، اقشار مذهبی را آزرده نکند. ان شا الله فیلم هایی در این سینما روی پرده برود که نسل جوان  به آینده ایران اسلامی که محقق خواهد شد، امیدوار شود.

مومنی شریف در پایان سخنانش گفت: حوزه هنری تا پایان سال آینده ۱۴ هزار صندلی به سینماهای کشور اضافه می کند. این ظرفیت نمایشی در اختیار آثاری است که کرامت اخلاقی، معارف دینی و ارزش‌های اسلامی را پاس می دارند. در ایام نزدیک به ماه محرم و هفته دفاع مقدس، سینما «آزادی» بیجار رسما فعالیت خود را آغاز می کند.

محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری هم در انتها اعلام کرد مردم شهر بیجار به مناسبت افتتاح سینما «آزادی» امروز در تمام سانس‌ها، می‌توانند رایگان به تماشای فیلم بنشینند.

در انتهای این مراسم با نمایش فیلم «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی سینما «آزادی» بیجار رسما افتتاح شد.

از حاضران در این مراسم می توان به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، حسین زنجانی مدیر حوزه هنری بیجار، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان، بیژن زندیه فرماندار شهرستان بیجار، حمدالله کریمی نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار و عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و سایر مدیران حوزه هنری اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار