رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • جمعه 31 شهریور 1396 - 08:08
  • کد خبر : 12377
  • هنر
  • چاپ خبر : تولید بیش از ۱۰۰ اثر پویانمایی با موضوع دامپزشکی در کشور
جشنواره فیلم «بیطار» پیوند با مردم و امنیت غذایی جامعه

تولید بیش از ۱۰۰ اثر پویانمایی با موضوع دامپزشکی در کشور

برگزاری جشنواره هایی مانند «بیطار» شناخت مردم از وظایف دامپزشکی را افزایش می‌دهد. مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تمجید از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و عکس «بیطار» گفت: برگزاری برنامه‌هایی از این دست سبب شناخت بیشتر مردم با وظایف گسترده دامپزشکی می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تخصصی«بیطار»، دکتر رفیعی‌پور […]

برگزاری جشنواره هایی مانند «بیطار» شناخت مردم از وظایف دامپزشکی را افزایش می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تمجید از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و عکس «بیطار» گفت: برگزاری برنامه‌هایی از این دست سبب شناخت بیشتر مردم با وظایف گسترده دامپزشکی می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تخصصی«بیطار»، دکتر رفیعی‌پور در نشست هم‌اندیشی جشنواره در بیرجند درجمع هنرمندان در بیرجند با اشاره به قدمت ۹۴ ساله سازمان دامپزشکی در کشور افزود: دامپزشکی در ابتدا با عنوان بیطار تشکیل و شروع به فعالیت کرد و نامگذاری این جشنواره با این عنوان بسیار هوشمندانه بوده و قابل تقدیر است.

وی نقش هنرمندان، اصحاب هنر و قلم را در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم از وظایف تاثیرگذار دامپزشکی در بهداشت و سلامت مهم توصیف کرد و گفت: برگزاری جشنواره هایی همچون «بیطار» شناخت مردم از وظایف دامپزشکی را افزایش می‌دهد.

هدف از برگزاری جشنواره و اینگونه هم اندیشی‌ها در سطح کشور آشنایی هنرمندان و مردم با زوایای پنهان حرفه دامپزشکی است. ناصر باکیده دبیر جشنواره بیطار در این جلسه با تشریح برنامه‌های انجام شده برای برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره آشنایی مردم با زوایای پنهان حرفه دامپزشکی است که با توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های موجود در استان خراسان جنوبی می‌شود این استان را از مناطق بکر در جهت تولید آثار هنری پیرامون حوزه فیلمسازی و عکاسی مرتبط با فعالیت‌های دامپزشکی قلمداد کرد.

باکیده برگزاری جشنواره «بیطار» و هم اندیشی‌ها را گام نخست در انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: در نظر داریم تا از این طریق ارتباط مسوولان دامپزشکی با جامعه هنرمندان را در سطح کشور نزدیک‌تر کنیم تا در آینده شاهد تولید اثار متناسب با این حجم از فعالیت‌های ناشناخته در زمینه دامپزشکی باشیم.

وی جریان‌سازی را نیاز برگزاری اینگونه برنامه‌ها دانست و خاطرنشان ساخت: هنرمندان می‌توانند با تشکیل اتاق فکر و ارائه ایده‌های جدید و نو، سازمان دامپزشکی را در تولید فیلم و مباحث مرتبط یاری کنند.

رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکی نوین با قدمتی نزدیک به یک قرن با تلاش و در عین گمنامی ایمنی و سلامت غذایی مردم را فراهم کرده و به آنان آرامش و امنیت خاطر هدیه کرده است.

فاطمه زارعان گفت: بر پایه اعلام سازمان بهداشت جهانی از میان ۱۴۱۵ عامل بیماریزا ۸۶۸ عامل معادل ۶۱ درصد و از میان ۱۷۵ بیماری نوپدید در انسان ۱۳۲ مورد آن معادل ۷۵ درصد از حیوانات به انسان قابل انتقال هستند.

وی به برگزاری جشنواره «بیطار» اشاره کرد و افزود: طی سال‌های گذشته تلاش بر معرفی دامپزشکی شده حتی در سال ۲۰۱۱ سازمان جهانی بهداشت دام شعار دامپزشکی برای سلامت، دامپزشکی برای غذا و دامپزشکی برای سیاره زمین را انتخاب کرد تا به معرفی هر چه بیشتر دامپزسکی و نقش دامپزشکی در سلامت غذا پرداخته شود.

رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از تولید بیش از ۱۰۰ پویانمایی طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: دامپزشکی با برنامه‌های تولیدی که انجام داده است هنوز به جایگاه واقعی خود در انظار مردم نرسیده است. به این دلیل نخستین جشنواره فیلم «بیطار» با هدف آشنایی هنرمندان با حوزه کاری متنوع و پر مخاطره دامپزشکی کلید خورد. امیدواریم با کمک هنرمندان عزیز بتوانیم سطح آگاهی و دانش شهروندان را در حوزه سلامت و ایمنی غذا و نقش دامپزشکی بالا ببریم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار