رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

نمی‌دانم یک بازیگر که اندیشه و دانش کافی در حوزه محیط زیست را ندارد چطور به خودش اجازه می‌دهد به فعالان محیط زیستی که سال‌ها در حوزه محیط زیست تلاش کرده‌اند و اکنون صدها کیلومتر آمده‌اند تا مشکلات استانشان را بازگو کنند، توهین کند. رفتار توهین‌آمیز رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون با فعالان محیط […]

نمی‌دانم یک بازیگر که اندیشه و دانش کافی در حوزه محیط زیست را ندارد چطور به خودش اجازه می‌دهد به فعالان محیط زیستی که سال‌ها در حوزه محیط زیست تلاش کرده‌اند و اکنون صدها کیلومتر آمده‌اند تا مشکلات استانشان را بازگو کنند، توهین کند.

رفتار توهین‌آمیز رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون با فعالان محیط زیست در مراسم رونمایی از کمپین «من صدای آب هستم» که پنجشنبه ۳۰ شهریور در سالن همایش‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد واکنش‌های اعتراض‌آمیزی را کلید زد که پس از گذشت دو روز همچنان ادامه دارد.

رضا کیانیان، در همایش «صدای پای آب»، پس از آن که بارها فعالان محیط زیست و خبرنگاران حاضر را با لحنی تند خطاب تذکرات خود قرار داد به یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست استان لرستان که نسبت به عدم‌امکان پرسیدن سؤال معترض شده بود، گفت: یا دهانت را ببند یا از جلسه بیرونت می‌کنم.

 شبنم قنواتی، فعال محیط زیست استان خوزستان، که به‌گفته خودش هزار کیلومتر را به‌امید یافتن مرهمی بر زخم‌های خوزستان طی کرده تا بحران‌های محیط زیستی استانش را به گوش کمپین صدای آب برساند درباره جزئیات ایجاد تنش در این همایش می‌گوید: سالن همایش شلوغ نبود. در انتهای سالن نشستیم به‌طوری که پشت سر ما ۴ ردیف خالی بود. ۱۵ دقیقه که از آغاز همایش گذشت، تراکت‌هایی را که در دست داشتیم در سکوت کامل بالا بردیم تا انتقادمان را نسبت به انتقال آب در کمال نظم و سکوت به گوش وزارت نیرو و همچنین کمپینی که ادعا دارد صدای آب است، برسانیم.

وی ادامه می‌دهد: با شروع همایش، با وجود اینکه آقای کیانیان، تنها به‌ عنوان یک بازیگر که نقش مؤثری در تبلیغ کمپین داشتند حاضر شده بودند و مجری همایش نبودند شروع کردند به تذکر دادن به حاضران و حتی خبرنگاران، تذکراتی که همه را غافلگیر کرد، تذکرهایی مانند: “کسانی که  با هم حرف می‌زنند بروند بیرون.” یا “با موبایل‌هایتان بازی نکنید.”، این رفتارهای تحقیرآمیز سبب شد از همان ابتدای همایش به‌شدت احساس غربت کنم تا اینکه نوبت به ما رسید و آقای کیانیان تذکر دادند تراکت‌ها را پایین بیاوریم.

قنواتی افزود: آقای کیانیان گفتند قانون جلسه این است که حاضران سؤالات را بنویسند اما متأسفانه سؤال‌ها را سانسور می‌کردند و همین باعث اعتراض حاضران شد. سؤالی که من نوشته بودم یک سؤال بسیار ساده و مرتبط با موضوع کمپین بود اما قرائت نشد. نوشته بودم؛ آقای کیانیان، به‌عنوان یک فرد تأثیرگذار در پویش صدای آب برای پیگیری و جلب توجه مسئولان به بحران آب در استان خوزستان چه برنامه‌ای دارید؟

این فعال محیط زیست با ابراز اینکه حتی سه دقیقه‌ای که بنا بود در پایان همایش به مشکلات خوزستان اختصاص داده شود هم در اختیار حاضران خوزستانی قرار نگرفت، گفت: پیش از اینکه فرصت ۳ دقیقه‌ای برای پرداختن به مشکلات خوزستان آغاز شود، پایان جلسه را اعلام کردند، واقعاً نمی‌دانم علت این رویکردشان چه بود، شاید به‌ دلیل اینکه وزارت نیرو سالن همایش‌های شرکت توسعه منابع آب و نیرو را در اختیارشان گذاشته بود این حق را به خودشان دادند که برای سرکوب کردن اعتراضات نسبت به وزارت نیرو، چنین رفتاری را با کلیه حاضران به نمایش بگذارند.

وی یادآور شد: تا پیش از این حضور هنرمندان را در عرصه محیط زیست بسیار مفید می‌دانستم و معتقد بودم که باید از تمام پتانسیل‌های لازم برای نجات محیط زیست استفاده کنیم اما حالا به این نتیجه رسیدم که مشارکت هنرمندان می‌تواند دچار آفتی خطرناک شود که استفاده ابزاری از این افراد یکی از این آفت‌هاست.

قنوانی با تأکید بر اینکه از رفتار توهین‌آمیز برگزارکنندگان همایش پویش صدای آب متعجب است، گفت: نمی‌دانم یک بازیگر که اندیشه و دانش کافی در حوزه محیط زیست را ندارد چطور به خودش اجازه می‌دهد به فعالان محیط زیستی که سال‌ها در حوزه محیط زیست تلاش کرده‌اند و اکنون صدها کیلومتر آمده‌اند تا مشکلات استانشان را بازگو کنند، توهین کند. ایشان حتی برای سؤالات ساده مجری برنامه هم پاسخی نداشتند.

وی در پایان با اشاره به بروشوری که پیش از برگزاری همایش در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود، گفت: با نگاهی به آنچه در بروشور نوشته شده لبخند تلخی بر لب هر فعال محیط زیستی که در آن همایش حضور داشته خواهد نشست، جملات زیبایی که حالا می‌دانیم فقط شعار است و ما را به این باور رساند که متأسفانه شعار دادن، دیگر از مسئولان، به جامعه فعالان مدنی و هنرمندان هم سرایت کرده است.

منبع : تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار