رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
  • پنجشنبه 13 مهر 1396 - 06:58
  • کد خبر : 12501
  • هنر
  • چاپ خبر : امروز درب های سازمان دامپزشکی به روی هنرمندان باز است
در نشست رسانه‌ای جشنواره «بیطار» مطرح شد:

امروز درب های سازمان دامپزشکی به روی هنرمندان باز است

به گزارش سینما خانه؛ نشست خبری اولین جشنواره فیلم و عکس بیطار با حضور دکتر خالد خداوردی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره بیطار، دکتر ناصر باکیده، دبیر جشنواره بیطار و فاطمه زارعان، مدیر کل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در سالن همایش های سازمان دامپزشکی […]

به گزارش سینما خانه؛ نشست خبری اولین جشنواره فیلم و عکس بیطار با حضور دکتر خالد خداوردی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره بیطار، دکتر ناصر باکیده، دبیر جشنواره بیطار و فاطمه زارعان، مدیر کل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در سالن همایش های سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

دکتر خداوردی در ابتدای این نشست در مورد تاریخچه سازمان دامپزشکی ایران و سپس حوزه وظایف و فعالیت های این سازمان را بیان کردند همچنین ایشان از تاثیرات دامپزشکی بر اقتصاد ملی و اهمیت امنیت غذایی جامعه صحبتهایی را ارائه کردند.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که ما به آن پی بردیم نبود شناخت کافی از حوزه وظایف سازمان دامپزشکی در جامعه و مسئولین بود به همین دلیل ما متوسل شدیم تا با روشهای مختلف کاری کنیم تا دامپزشکی را به جامعه و مسئولین معرفی کنیم که این عمل منفعتی دو سویه دارد، هم برای سازمان دامپزشکی و هم برای مردم و مسئولین. یکی از کارهایی که ما امسال با مشارکت سازمان صدا و سیما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز پویانمایی صبا، انجمن سینمای جوان و… تصمیم به انجام آن گرفتیم، برگزاری جشنواره فیلم و عکس است. ما معتقدیم جشنواره باعث رشد فرهنگی جامعه در تمام حوزه های فرهنگی و اجتماعی می شود و همچنین در حوزه های تخصصی باعث آشنایی جامعه با آن حوزه می‌شود.

خداوردی بیان کرد: هدف ما این بود که در قالب این جشنواره ارتباطی بین هنر و هنرمندان و حوزه تخصصی دامپزشکی انجام گیرد چون معتقدیم هر چه شناخت هنر و هنرمندان با وظایف تخصصی ما  بیشتر بشود،  در ارائه و ساخت آثار هنری در این موضوع تخصصی تر و بهتر عمل میکنند و راحت تر می توانند حوزه های تخصصی را به مردم نشان بدهند. در همین راستا تور هایی در سطح استانها برگزار شده برای آشنایی هنرمندان با وظایف دامپزشکی و بازدید از مراکز پرورش دلم و سایر حوزه های دامپزشکی انجام شد.

وی در ادامه عنوان کرد: از اهداف ما برای برگزاری جشنواره معرفی ماموریت ها، مسئولیت ها، توانمندی و دستاوردهای سازمان دامپزشکی و فرهنگ سازی و ترویج جایگاه دامپزشکی در جامعه است که می‌تواند کمک کند به تولید و ارتقای جایگاه دامپزشکی در جامعه.

خداوردی اضافه کرد: ما در این جشنواره ۷ رویکرد داشتیم. این رویکردها عبارتند از درمان و واکسیناسیون حیوانات، مقابله با بیماری های مشترک دام و انسان، سختی کار دامپزشکی، ارتباط انسان و حیوان، بازرسی بهداشتی دام و قرنطینه دامپزشکی. ما سعی کردیم آثاری را انتخاب کنیم که شامل این ۷ رویکرد باشد.

وی در آخر گفت: خوشبختانه با اینکه کار دبیرخانه دیر شروع شد اما تعداد قابل توجهی فیلم و عکس به دبیرخانه ارائه شد که برمی گردد به تنوع و گستردگی  کار دامپزشکی که باعث ایجاد انگیزه هنرمندان شد.

در دامه این نشست دکتر باکیده دبیر جشنواره گفت: آنچه در جشنواره بیطار تلاش شده ایجاد رفاقت و تعامل و آشنایی هنرمندان با نگاه های موجود در سازمان دامپزشکی کشور و همچنین آشنایی سازمان دامپزشکی با نگاه هنرمندان است تا به بهانه جشنواره این دو نهاد نزدیک بشوند.

وی در مورد اسم جشنواره گفت: بیطار به معنی لغوی دامپزشکی است.

باکیده عنوان کرد: امروز درهای سازمان دامپزشکی کشور به روی فیلمسازان و عکاسان باز است.

جشنواره تلاش کرده سطح نگاهش را از سطح انسانی به سطح ملی و از سطح ملی به سطح بین المللی گسترده کند.

وی همچنین گزارش کار فعالیت های دبیرخانه را ارائه داد:

در بخش عکس، ۱۴۷۰عکس از ۷۴ شهر و ۳۲۸ عکاس به دبیرخانه فرستاده شد که در این میان ۷۱ عکس از ۶۱ عکاس و ۲۸ شهر به بخش مسابقه راه یافتند.

در بخش فیلم که شامل فیلم های مستند، داستانی کوتاه، پویانمایی و فیلم های غیر حرفه ای است، ۳۹۷ فیلم از ۵۳ شهر به دبیرخانه فرستاده شد که ۳۸ فیلم برای بخش مسابقه انتخاب شدند.

در بخش های دیگر جشنواره ۶ فیلم از محمود کیانی فلاورجانی، پیشکسوت فیلمسازی مستند، در بخش مرور و بزرگداشت این هنرمند نشان داده خواهد شد.

در بخش گنجینه بیطار ۳ فیلم در رابطه با حوزه دامپزشکی پخش خواهد شد.

در بخش بین الملل از ۴۰ کشور دعوت شد که در مجموع ۲۱۹ فیلم تخصصی فرستاده شد که در نهایت ۱۶ فیلم از ۹ کشور انتخاب شدند.

همچنین از کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام “OIE” هشت فیلم از ۵ کشور انتخاب شدند.

در راستای آشنایی هنرمندان با سازمان دامپزشکی و وظایف و فعالیت های این سازمان ۲۴ تور استانی و ۱۷ جلسه هم اندیشی در ۱۷ استان کشور برگزار شد.

در بخش بزرگداشت نیز علاوه بر محمود کیانی فلاورجانی، از داوود نماینده، پیشکسوت هنر گویندگی و نریتوری فیلمهای مستند نیز تقدیر خواهد شد.

علاوه بر تهران در ۸ استان کشور همزمان جشنواره برگزار خواهد شد.

ناصر باکیده درباره اعضای هیات انتخاب و داوری نیز بیان کرد: الگوی تعامل و ارتباط بین هنرمندان و اعضای سازمان دامپزشکی مد نظر ما بود که بر اساس آن این اعضا از هر دو حوزه انتخاب شده اند. در بخش عکس علیرضا کریمی صارمی به عنوان رییس، ساعد نیکذات، حسن غفاری، دکتر محسن مشکوه و مهندس حمید گردان هستند و هیان انتخاب و داوران نخستین جشنواره «بیطار» در بخش فیلم که به ریاست محمدرضا اصلانی شکل گرفته را پوران درخشنده، لقمان خالدی، محمدعلی صفورا و دکتر برایی‌نژاد، دکتر حمید خانقاهی ابیانه و دکتر جعفر درودی تشکیل می دهند.

دبیر نخستین جشنواره تخصصی «بیطار» در پایان از انتشار کتاب جشنواره خبر داد.

اولین جشنواره فیلم و عکس بیطار ۱۴ مهر ماه همزمان با روز ملی دامپزشکی در فرهنگسرای شفق آغاز می‌شود. اختتامیه این جشنواره در ۱۷  مهر ماه در سالن همایش صدا و سیما برگزار خواهد شد.

سینماخانه / خبرنگار : فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار