رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • دوشنبه 17 مهر 1396 - 19:40
  • کد خبر : 12621
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «کوکوی کبوتران حرم»؛ نمایشی درباره زنان برای مردان

کارگردان نمایش «کوکوی کبوتران حرم» گفت: این نمایش مسائل و مشکلات زنان را مطرح می‌کند و حتی می‌توان گفت مخاطب اصلی این اثر مردان هستند. افسانه ماهیان که به تازگی نمایش «کوکوی کبوتران حرم» نوشته علیرضا نادری را در سالن تئاتر شهرزاد به صحنه برده است با اشاره به اینکه این متن تاریخ مصرف ندارد […]

کارگردان نمایش «کوکوی کبوتران حرم» گفت: این نمایش مسائل و مشکلات زنان را مطرح می‌کند و حتی می‌توان گفت مخاطب اصلی این اثر مردان هستند.

افسانه ماهیان که به تازگی نمایش «کوکوی کبوتران حرم» نوشته علیرضا نادری را در سالن تئاتر شهرزاد به صحنه برده است با اشاره به اینکه این متن تاریخ مصرف ندارد گفت: «کوکوی کبوتران حرم» با غنای ادبی علیرضا نادری به مسائل اجتماعی زنان می‌پردازد و مردم با صراحت قلمی که نادری دارد می‌توانند با موضوعات اجتماعی به خوبی ارتباط برقرار کنند.

او افزود: این نمایش درباره زنان و مسائل و مشکلاتی است که آن‌ها با آدم‌های اطراف خود دارند و اصلا مخاطب اصلی این نمایش را می‌توان مردان معرفی کرد.

وی درباره اینکه متن علیرضا نادری چند سال قبل نوشته و اجرا شده و آیا برای بازتولید آن در سال ۹۶ و روایت مشکلات زنان تغییراتی در آن اعمال شده است، گفت: این نمایش تاریخ مصرف ندارد چون مشکلاتی که علیرضا نادری در متن خود به آن‌ها اشاره کرده همچنان هست و تمام نشده است، یعنی از آسیب‌های جنگ تا آسیب‌های اجتماعی همچنان برای زنان وجود دارد و اصلا یکی از دلایل من برای انتخاب این متن و بازتولیدش این بود که آقای نادری چنان متن عمیقی را نوشته که بدون توجه به زمان نگارش می‌توان آن را دوباره روی صحنه برد.

«کوکوی کبوتران حرم» به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی افسانه ماهیان با رویکردی اجتماعی از پنج شنبه ۱۳ مهرماه روی صحنه رفته و تا ۲۸ آبان ماه هرشب ساعت ۱۹ در سالن شهرزاد اجرا می‌شود.

افسانه ماهیان پیش‌تر کارگردانی آثاری چون هم‌هوایی، سه جلسه تراپی و از زیرزمین تا پشت بام را برعهده داشته است.

دراین نمایش که ۱۲ پرسوناژ زن دارد (به ترتیب نقش)، مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان و شیدا خلیق به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار