رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده OIE ،رییس سازمان دامپزشکی کشور و سینماگران و عکاسان برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم و عکس بیطار معرفی شدند اختتامیه نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار دقایقی پیش با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور، معاون OIE( سازمان جهانی بهداشت دام)، باکیده […]

با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده OIE ،رییس سازمان دامپزشکی کشور و سینماگران و عکاسان
برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم و عکس بیطار معرفی شدند
اختتامیه نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار دقایقی پیش با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور، معاون OIE( سازمان جهانی بهداشت دام)، باکیده دبیر جشنواره، مسئولین سازمان دامپزشکی، هنرمندان، خبرنگاران و مدعوین در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم و عکس بیطار، این مراسم ضمن تجلیل و بزرگداشت روز دامپزشکی، با سخنرانی مسئولان مربوطه و تقدیر از فعالان این عرصه؛ مراسم اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره «بیطار» با نمایش تیزری از تورها و نشست های تخصصی جشنواره، سخنرانی معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام(oie) و قرائت پیام این سازمان برای جشنواره و کلیپ معرفی جشنواره ادامه یافت..
در ابتدای این مراسم، ناصر باکیده دبیر جشنواره، روز دامپزشکی را به فعالان این عرصه تبریک گفته و از ایجاد تعامل میان هنرمندان حوزه عکس و فیلم سازی توسط سازمان دامپزشکی ابراز خرسندی کرد. وی همچنین از شورای سیاستگذاری، داوران جشنواره و تمامی همکاران ستاد برگزاری تشکر کرد.
در ادامه پس از پخش مستندی پیرامون یکی از تورهای تخصصی برگزار شده توسط جشنواره, جوایز بخش عکس با حضور داوران این بخش متشکل از: علیرضا کریمی صارمی، ساعد نیکذات، حسن غفاری، دکتر محسن مشکوه، محسن غلامی و مهندس حمید گردان اهدا شد.
در بخش غیر حرفه ای تندیس جشنواره و لوح افتخار به مصطفی قزیان موحد از اهر اهدا شد.
در بخش تک عکس تندیس جشنواره و لوح افتخار به علی رضا معصومی از مشهد مقدس و محمد ابراهیمی از اراک اهدا شد.
لوح افتخار این بخش به حمید کاوری از مشهد مقدس اهدا شد.
هیات داوران بخش عکس برای تقدیر از مجموعه عکس و تک عکس لوح افتخار را به جابر غلامی از اراک اهدا کرد.
تندیس جشنواره و لوح افتخار بخش این بخش به امیر قادری از اراک اهدا شد.
تندیس جشنواره و لوح افتخار بخش مجموعه عکس به محمد رئوف شهبازی از تهران اهدا شد.
سپس، مراسم بزرگداشت محمود کیانی فلاورجانی فیلمساز تجربی با پخش کلیپی از زندگی و فعالیت های وی ادامه داشت. در بخش مراسم بزرگداشت، لوح سپاس و تندیس جشنواره توسط علیرضا رفیعی پور، ناصر باکیده، مسعود سوادی و فاطمه زارعان به محمود کیانی فلاورجانی اهدا شد.
همچنین، اهدای جوایز بخش فیلم با حضور داوران این بخش متشکل از: محمدرضا اصلانی، لقمان خالدی، محمدعلی صفورا و دکتر برایی‌نژاد، دکتر حمید خانقاهی ابیانه و دکتر جعفر درودی، حسین سبطی عضو شورای سیاستگذاری و دکتر ماکنعلی مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور به این ترتیب انجام شد:
لوح افتخار بخش پویانمایی به محمد جواد رجب بیگی برای مجموعه نگی نگفتیا از تهران اهدا شد
جایزه ویژه هیئت داوران این بخش شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار به هادی امیری و رها فرجی برای فیلم عصر وارونه از همدان تعلق گرفت
لوح افتخار بخش داستانی به سعید نجاتی برای فیلم سربازها لک لک ها را دوست دارند از قم اهدا شد
جایزه ویژه هیئت داوران بخش مستند شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار به سلیمان خادمی برای فیلم روزانه های یک دامپزشک از مهاباد و فروزان جاویدی برای فیلم بی طال از یاسوج اهدا شد.
لوح افتخار این بخش به حاتم نائج زاده برای فیلم ونگ وا از نور تعلق گرفت.
جایزه بهترین فیلمنامه بخش مستند شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار حمایت از تولید اثر بعدی با موضوع دامپزشکی به فرهاد مختاری از تهران به خاطر فیلمنامه فیلم “مرغ ها تخم نمی گذارند” اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم پویانمایی شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار و حمایت از تولید اثر بعدی با موضوع دامپزشکی مشترکاً به الهام طُرقی از نیشابور برای فیلم “هیچکس” و مرضیه ابرار پایدار از کرج برای فیلم “آدم خانگی” اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم مستند شامل تندیس جشنواره و لوح افتخاربرای فیلم “لبخند سرد محافظ “و حمایت از تولید اثر بعدی با موضوع دامپزشکی به تهیه کننده اثر زهرا مرجانی از اراک اهدا شد.
جایزه بهترین کارگردانی مستند شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار برای فیلم “وقتی گفتند نمی شود” و حمایت از تولید اثر بعدی با موضوع دامپزشکی به فاطمه مرزبان از سنندج اهدا شد.
جایزه دستاورد فنی و هنری جشنواره تندیس جشنواره و لوح افتخار به ایمان بهارلوهان برای جلوه های بصری فیلم “زنبورها هرگز نمی خوابند” از اصفهان اهدا شد.
جایزه تحقیق و پژوهش جشنواره شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار به حمید ودادی برای تحقیق و پژوهش فیلم “ظرفیت سازی برای جلوگیری از اتلاف گوشت” از تهران اهدا شد.
در این بخش مراسم، بزرگداشت داوود نماینده با پخش کلیپی از زندگی و فعالیت های این گوینده و دوبلور پیشکسوت برگزار گردید.
بر پایه این گزارش، داوود نماینده با حضور بر روی سن با تشویق بی وقفه و ایستاده حضار روبرو شد، سپس، لوح سپاس و تندیس جشنواره توسط رفیعی پور، خلج، باکیده، خداوردی، اصلانی، کریمی صارمی، کاظمی و رضاییان به وی اهدا شد.
داوود نماینده با بغض و اشک در مراسم بزرگداشت: بیش از ۱۴ هزار مستند تابحال دوبله کردم. چندی پیش تقدیر از من در یکی از شبکه های معاند را دیدم و تنم لرزید اما تقدیر شما از من به دلم نشست و اشک از چشمانم جاری کرد. از تمامی دوستان سازمان دامپزشکی تشکر می کنم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار