رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • یکشنبه 14 آبان 1396 - 05:17
  • کد خبر : 13423
  • هنر
  • چاپ خبر : نگاه متفاوت عکاسان در جشنواره راه آهن، مدیران ارشد را در پیشبرد اهدافشان یاری می کند

دبیر هنری بخش عکس دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن معتقد است؛ برگزاری این جشنواره و نمایش پیشرفت ها و مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی می تواند مدیران ارشد راه آهن را در پیشبرد اهدافشان کمک کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن؛ مهدی […]

دبیر هنری بخش عکس دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن معتقد است؛ برگزاری این جشنواره و نمایش پیشرفت ها و مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی می تواند مدیران ارشد راه آهن را در پیشبرد اهدافشان کمک کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن؛ مهدی آشنا دبیر بخش عکس این جشنواره ضمن اینکه مسئولان راه آهن  نگاه خاصی به مقوله هنر و به ویژه عکس دارند و تاکنون حمایت های ویژه ای را از این جشنواره داشته اند؛ اعلام داشت: زمانی که دبیری این جشنواره به من پیشنهاد شد؛ در نشست هایی که با آقای سکری، رئیس جشنواره و مدیر روابط عمومی راه آهن داشتیم، نگاه مثبت و همراهی وی را نسبت به مقوله عکس دیدم که این نکته برای من بسیار حائز اهمیت بود.

وی به استفاده از ظرفیت های تمام صنوف وانجمن ها برای برگزاری هر چه باشکوه تر شدن جشنواره اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۰۰۰ مجوز عکاسی و فیلم برداری برای انجمن هایی از قبیل سینمای جوان، خانه عکاسان، انجمن عکاسان، انجمن نگاه و  … و به صورت انفرادی  توسط دبیرخانه جشنواره صادر شده است  که امیدواریم در پیشبرد اهداف جشنواره مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: در مراکز استان ها سعی کردیم تا با مشارکت با انجمن ها و استفاده از ظرفیت های استانی ادارات کل مناطق راه آهن بتوانیم به فراگیرتر کردن این حرکت فرهنگی وهنری کمک کنیم.

آشنا، محدودیت های ارگان ها وسازمان های دولتی برای عکاسان را یکی از موانع عکاسی برشمارد و خاطر نشان کرد: سعی کردیم تا با انجام این کار در راه آهن و صدور مجوز به عکاسانی که به دنبال موقعیت عکاسی هستند، فضای کار آن ها را تسهیل کنیم.

این عکاس تئاتر کشورمان، به برگزاری نمایشگاه عکس های آرشیوی راه آهن در حاشیه برگزاری این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: امسال در آستانه نودمین سالگرد تأسیس راه آهن هستیم و از این نظر فرصت خوبی است تا مخاطبان و هنرمندانی که به نمایشگاه ما می آیند با عکس های آرشیوی راه آهن در گذر زمان آشنا شوند به همین خاطر برگزاری نمایشگاه عکس های آرشیوی راه آهن در حاشیه این جشنواره یکی از اهدافی است که آن را دنبال می کنیم.

دبیر هنری بخش عکس جشنواره فیلم و عکس راه آهن برگزاری این جشنواره را در  نمایش پیشرفت ها و مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی تأثیرگذار خواند و عنوان کرد: ارسال عکس توسط عکاسان مختلف کشور که با نوع نگاه های متفاوت صورت می گیرد؛ می تواند مدیران ارشد راه آهن را در پیشبرد اهدافشان کمک کند و در عین حال نگاه تازه ای را از جذابیت های حوزه ریلی، پیش روی مخاطبان قرار دهد.

وی اظهار داشت: برای این منظور در نظر داریم تا اردوهایی را با حضور عکاسان انجمن های مختلف و عکاسان مطبوعات و همچنین برگزاری تورهایی آموزشی و تفریحی را برای بچه های کار وسرطانی داشته باشیم تا  در کنار لذت بردن از مناظر ریلی به سواد عکاسی و فیلمسازی آن ها کمک کرده باشیم.

آشنا در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه عنوان کرد: ما در نظر داریم تا برگزاری این نمایشگاه فقط محدود به یک مکان نباشد بلکه با هماهنگی های صورت گرفته در استان های دیگر کشور شاهد نمایش این آثار در آن جا نیز باشیم تا ماهیت عظیم راه آهن بیش از پیش برای مردم به نمایش در آید.

گفتنی است؛ دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن دی ماه ۹۶ برگزار می شود و هنرمندان تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت railway90.rai.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار