سینمای ایران
کد خبر : 13506
سه شنبه - 16 آبان 1396 - 16:24

«کوپال» بهترین فیلم خارجی‌زبان جشنواره «برکلی» شد

کوپال با برگزیده شدن در «بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم برکلی»، برای چهارمین بار عنوان بهترین فیلم را بدست آورد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر؛ فیلم سینمایی “کوپال” به کارگردانی «کاظم ملایی» که به عنوان تنها نماینده‌ی آسیا در بخش مسابقه‌ی «بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم برکلی» پذیرفته شده بود، شب گذشته توانست در مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره،‌ جایزه‌ی بزرگ این رویداد با عنوان بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند. «کوپال» که هفته گذشته توانسته بود در “سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا” (قدیمی ترین رویداد سینمایی آمریکای لاتین) به عنوان تنها فیلم آسیایی حاضر در این جشنواره حلقه‌ی زرین پره‌کلمبین بهترین فیلم را کسب کند، این بار توانسته در آخرین حضور خود در بخش بین الملل سی و ششمین جشنواره فیلم برکلی که هر ساله در نوامبر و در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود، جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را بدست آورد.

کوپال قصه‌ی یک تاکسیدرمیست با نام دکتر احمد کوپال است که دقیقا قبل از تحویل سال نو با چالشی سخت در زندگی‌ شخصی‌اش مواجه می‌شود. طبق گفته‌ی تهیه کننده‌ی این فیلم، کوپال بزودی در سینماهای سراسر کشور به نمایش درمی‌آید.