رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

محمد صالح علا مجری و نویسنده خوشنام شبکه های رادیویی که آخرین بار در برنامه ((دو قدم مانده به صبح)) در شبکه چهار سیما در سال ۱۳۸۹ به تهیه کنندگی امیر قمیشی مجریگری تلویزیونی را بر عهده داشت؛ دوباره در سال ۱۳۹۵ با برنامه ((چشم شب روشن)) به تهیه کنندگی امیر قمیشی به آنتن شبکه […]

محمد صالح علا مجری و نویسنده خوشنام شبکه های رادیویی که آخرین بار در برنامه ((دو قدم مانده به صبح)) در شبکه چهار سیما در سال ۱۳۸۹ به تهیه کنندگی امیر قمیشی مجریگری تلویزیونی را بر عهده داشت؛ دوباره در سال ۱۳۹۵ با برنامه ((چشم شب روشن)) به تهیه کنندگی امیر قمیشی به آنتن شبکه چهار بازگشت و حالا یک سال از شروع برنامه گذشته و چشم شب روشن مخاطبان خودش را در سطح رسانه پیدا کرده است. سالگرد یک سالگی ((چشم شب روشن)) با حضور هنگامه قاضیانی با موضوع ((بازیگری در سینمای ایران)) در ۳ آبان ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

چشم شب روشن در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۴ به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود و در هر برنامه، با نگاهی تخصصی به یکی از موضوعات زیر پرداخته می شود: شعر، سینما، تئاتر، معماری و تصویرگری. اجرای هر برنامه را کارشناسان مربوطه به هر حوزه بر عهده دارند که می توان از مهرداد رایانی مخصوص، نویسنده، مدرس و پژوهشگر عرصه تئاتر؛ اکبر نبوی، تهیه کننده و منتقد سینما به عنوان مجری کارشناسان چشم شب روشن نام برد.

فصل سوم چشم شب روشن از روز ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۶ آغاز شده است و با نگاهی تخصصی، اتفاقات روز جامعه هنری را رصد می کند. گفتگوهای انجام گرفته بین کارشناسان و مهمان ها در راستای چنین طرز تفکری است. از آنجائیکه در دیگر شبکه های سیما، هرگز دید تخصصی به مسائل هنری جدی گرفته نشده و مدت ها از تعطیلی برنامه ((هفت)) گذشته است. حضور برنامه ((چشم شب روشن)) قوت قلبی برای هنردوستان و هنرمندان عرصه های مختلف هنری خواهد بود تا در میان برنامه های گوناگون شبکه های مختلف، درباره دغدغه های صنفی، تاریخچه هنری رشته های آنها بحث و تبادل نظر صورت بگیرد و اگر چه نه راهی برای حل مشکلات بلکه روزنه ای برای شناساندن جنبه های هنری رشته هایی مهجور مانده در صدا و سیما همانند تصویرگری و معماری باز شود که جای خرسندی است.

در صدا و سیمای ایران، به جز چند برنامه که به سینما می پردازند و اغلب با جنجال سازی قصد دارند مخاطب جذب کنند، برنامه خوبی با رویکرد مخاطب شناسی وجود ندارد که به مهجوریت شعر، تئاتر، معماری و تصویرگری در تلویزیون خاتمه دهد. ساخت اینگونه برنامه ها با دید تخصصی از سوی مسئولین شبکه چهار سیما جدا از اینکه رسالت شبکه را دنبال می کند؛ باعث می شود برخی رشته های به طور معمول مهجورمانده، فرصت عرض اندام بیابند.

چشم شب روشن بر خلاف برخی برنامه های ساخته شده در شبکه چهار سیما که تنها قصد معرفی آثار و نمایشگاه های مختلف در سطح کشور و جهان را دارند؛ به نقد و تحلیل دوره های تاریخی گوناگون رشته های نام برده شده در سطور بالا می پردازد همچنانکه اتفاقات روز جامعه هنری نیز از دید آنها دور نمی ماند.

حضور محمد صالح علا، مجری با سابقه رادیو در عرصه تلویزیون با صدایی دلنشین سبب می شود مخاطب عادی نیز جذب برنامه شود که این موضوع، حکایت از فراست عوامل تهیه و تولید چشم شب روشن دارد.

۳ آبان ماه ۱۳۹۶ اولین سالگرد برنامه چشم شب روشن جشن گرفته شد به امید اینکه چشم روشنیِ شب تا سالها ادامه یابد.

چشم شب روشن در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۴ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد در ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می شود.

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار