رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن؛ وحید موسائیان از کارگردانان و فیلمنامه نویسان کشورمان، مرتضی احمدی را یکی از چهره های فراموش نشدنی هنرهای نمایشی ایران نامید و در رابطه با شخصیت اخلاقی و حرفه ای این هنرمند فقید این طور گفت: تلاش هایی که مرحوم […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن؛ وحید موسائیان از کارگردانان و فیلمنامه نویسان کشورمان، مرتضی احمدی را یکی از چهره های فراموش نشدنی هنرهای نمایشی ایران نامید و در رابطه با شخصیت اخلاقی و حرفه ای این هنرمند فقید این طور گفت: تلاش هایی که مرحوم احمدی در طول عمر خود برای سینمای کشور انجام داد هیچ وقت از اذهان فراموش نمی‌شود. وی نمونه بارز اخلاقی و هنری در میان بازیگران بود که حتی با وجود مشکلات بسیاری که در زندگی شخصی خود داشت، هیچ وقت لب به گلایه نزد و سعی داشت تا با کارهای خود لحظات نابی را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد.

وی تقدیر و نام بردن از هنرمندانی مثل زنده یاد احمدی را در برنامه های هنری، خدمت به هنر مملکت خواند و اظهار داشت: یاد هنرمند همیشه در ذهن مردم زنده است اما گاهی لازم است تا ویژه برنامه هایی را برای آن ها برگزار کنیم تا از زحمات کسانی که زندگی و جوانی خودشان را پای هنر گذاشتند، قدردانی کرده باشیم.

کارگردان فیلم ” فرزند چهارم” در پاسخ به اینکه برگزاری جشنوارۀ هنری در راه آهن چقدر لازم است، اینطور بیان داشت: راه آهن پر از سوژه ها و داستان های متفاوت است. داستان هایی که به خاطر حضور انسان های متفاوت می تواند برای فیلمسازان جذاب باشد. به زعم بنده ورود راه آهن به مقوله هنر بسیار بهتر از جشنواره هایی است که با صرف بودجه های هنگفت دولتی، هیچ خروجی ندارند.

موسائیان به الهام گرفتن بسیاری از فیلمسازان جهان از ریل و قطار در ساخت فیلم های خودشان اشاره کرد و بیان داشت: در قطار یک بار احساسی و ماجرایی خاصی وجود دارد که وقتی در قالب فیلم در می آید، دیدنی تر می شود. نگاه به سینمای غرب و ساخت فیلم هایی که قدمت آن به قبل از جنگ جهانی دوم می رسد ما را با اهمیت راه آهن بیش از پیش آشنا می سازد.

وی توجه به فیلمسازان جوان و مستعد و حمایت از آنها را به مسئولان جشنواره فیلم و عکس راه آهن پیشنهاد داد و گفت: هدف‌گذاری در ادامه راه و قدم برداشتن فراتر از یک جشنواره و بررسی فیلم های موفقی که در این سال ها ساخته شده است و حمایت از فیلمسازان مستعد از جمله راه هایی است که می تواند بر اعتلای نام جشنواره بیفزاید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار