رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

آبان ۱۳۹۶ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ فردا تمام می‌شود

بنا بر اعلام روابط عمومی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر مهلت ثبت‌نام بخش سودای سیمرغ شامل فیلم سینمایی و مستند به شرط زمان حداقل ۷۵ دقیقه از اول آبان ماه آغاز شده است و فردا ۳۰ آبان به پایان می رسد. فیلم های سینمایی حتما باید دارای پروانه ساخت یا نمایش سینمایی باشند. […]


«مرگ و فقر» در السالوادور از نگاه پرس تی وی

«مرگ و فقر و این بار گانگسترها!» (Death and Poverty and This Time Gangsters) عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که موضوع خشونت در کشور السالوادور را مورد بررسی قرار می دهد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند محصول سال ۲۰۱۶ دفتر مادرید شبکه […]


فیلم سینمایی «پری دریایی» کاندید دریافت دو جایزه در هفتمین حضور جهانی

فیلم سینمایی «پری دریایی» به کارگردانی امیر مسعود آقابابائیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا عرب به بخش مسابقه اصلی و مسابقه «فیلم ویژه خارمیانه» دومین فستیوال فیلم مدیترانه‌ای کن راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، در بخش مسابقه این جشنواره «ستار اورکی» کاندیدای دریافت جایزه بهترین موسیقی متن […]


امیر سیدزاده :

به «شماره ۱۷ سهیلا» سرگروه نمی‌دهند/ اکران در دست مافیا است

تهیه کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» با انتقاداز وضعیت اکران فیلم ها در سینمای ایران اعلام کرد که هنوز موفق نشده برای این فیلم سرگروه اکران پیدا کند. امیر سیدزاده تهیه کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری که در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر به […]


جدیدترین پوستر «برگ جان» رونمایی شد

جدیدترین پوستر فیلم سینمایی «برگ جان» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم مختاری برای اکران در گروه سینماهای «هنر و تجربه» رونمایی شد. جدیدترین پوستر فیلم سینمایی «برگ جان» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم مختاری که هم اکنون در گروه سینماهای «هنر و تجربه» در کشور روی پرده است، توسط امید بلاغتی طراحی و به عوامل […]


اعلام زمان مراسم تشییع محمد پورستار بازیگر پیشکسوت

مراسم تشییع پیکر محمد پورستار از بازیگران سینما و تلویزیون دوشنبه برگزار می شود. مراسم تشییع بازیگر فقید سینما زنده یاد محمد پورستار ساعت ۹:۳۰ صبح دوشنبه ۲۹ آبان در خانه سینما برگزار می شود. این مراسم در ساختمان شماره ۲ خانه سینما، خیابان وصال برگزار می شود. زنده یاد پورستار که از ۱۷ شهریور […]


بار احساسی و ماجرایی قطار در قالب فیلم دیدنی تر می شود

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن؛ وحید موسائیان از کارگردانان و فیلمنامه نویسان کشورمان، مرتضی احمدی را یکی از چهره های فراموش نشدنی هنرهای نمایشی ایران نامید و در رابطه با شخصیت اخلاقی و حرفه ای این هنرمند فقید این طور گفت: تلاش هایی که مرحوم […]


سفر در زمان با «پنجمین خورشید» در آی‌فیلم

مجموعه تلویزیونی «پنجمین خورشید» به کارگردانی علیرضا افخمی از ۲۹ آبان جایگزین سریال «تصویر یک رؤیا» می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «پنجمین خورشید»در ماه رمضان سال ۱۳۸۸ از شبکه سه سیما به‌نمایش گذاشته‌شد. ماجرای این مجموعه تخیلی از این قرار است: دو دوست صمیمی ( محسن و همایون) در […]


بازپخش مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» از قاب آی‌فیلم

با پایان‌یافتن پخش مجموعه «سقوط یک فرشته»، نمایش مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» از فردا یک‌شنبه آغاز خواهدشد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «ماه و پلنگ» محصول سال۱۳۹۵ است که در پاییز همان سال از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. کارگردانی این مجموعه تلویزیونی را احمد امینی […]


جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران «جشنواره‌ی فیلم کلکته» برای کوپال

کوپال جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران «بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کلکته» را بدست آورد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر؛ “فیلم سینمایی کوپال” به نویسندگی و کارگردانی «کاظم ملایی» که به عنوان تنها نماینده‌ی سینمای ایران در بخش اصلی “بیست و سومین جشنواره‌ی فیلم کلکته” (نوآوری در تصاویر متحرک) به […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...