رفتن به بالا

اخبار سینما ، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۰ شعبان ۱۴۳۹
  • 2018 Thursday 26 April

آذر ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما،تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “لامبورگینی ۲”

نمایش “لامبورگینی ۲” به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری روز گذشته آخرین اجرای خود را در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه برد. در این نمایش سیامک صفری، سحر قریشی، ندا شیخ زاده، بهار تقدس زاده، پرنیان حسین زاده به ایفای نقش می پرداختند. سینماخانه / عکاس: یاسمن بیگلری


پای یک توطئه در میان است!

دوشنبه هفته بعد ۴ دی ماه ۱۳۹۶ سومین قسمت سریال عالیجناب به نویسندگی و کارگردانی سام قریبیان وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد. عالیجناب یک پیش تولید ۴۵ روزه را پشت سر گذاشته است  و تصویربرداری نخستین سریال قریبیان در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ کلید خورد که سه ماه به طول انجامید و در […]


پایان «گرگ بازی»

مراحل فنی فیلم “گرگ بازی”، اولین کار بلند سینمایی عباس نظام‌دوست به تهیه‌کنندگی محمد علی نجفی برای شرکت در جشنواره فجر به پایان رسیده است. به نقل از روابط عمومی فیلم، صداگذاری این اثر توسط ایرج شهرزادی به تازگی به پایان رسیده و “گرگ بازی” تحویل دفتر جشنواره فجر شده است. عباس نظام‌دوست پیش از […]


«آن» در تالار مولوی به صحنه می‌رود

نمایش «آن» به کارگردانی همایون حجازی روز جمعه اول دی ماه در مجموعه تئاتر مولوی افتتاح می شود. نمایش «آن» به کارگردانی همایون حجازی روز جمعه ۱ دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن کوچک مجموعه تئاتر مولوی به صحنه می رود. در خلاصه این نمایش آمده است: عاشقانه ای خشن است. خشونتی در برابر متن […]


صداگذاری «سراسر شب» آغاز شد

به گفته فرزاد موتمن کارگردان، به تازگی صداگذاری «سراسر شب» توسط حسین ابوالصدق آغاز شده است. فرزاد موتمن کارگردان فیلم سینمایی «سراسر شب» درباره آخرین وضعیت تولید این اثر گفت: صداگذاری به تازگی توسط حسین ابوالصدق آغاز شده و همچنین این روزها بابک میرزاخانی مشغول ساخت موسیقی متن «سراسر شب» است. وی درباره حضور این […]


منتقدان به فیلم جدید آل پاچینو نمره صفر دادند

جدیدترین فیلم آل پاچینو امتیاز نادر صفر را از منتقدان فیلم در سایت معتبر روتن تومیتوز دریافت کرد. به نقل از هالیوود ریپورتر، «هنگ‌من» یا «مامور اعدام» جدیدترین فیلم آل پاچینو بازیگر نامدار به فیلم «عجیب و غریب ۶» آدام سندلر پیوست که یکی از فیلم‌های خیلی نامطلوب سال شناخته شده است. فیلم جدید آل […]


ساخت موسیقی «ترانه» به پایان رسید/ آماده‌سازی برای فجر

ساخت موسیقی فیلم سینمایی «ترانه» به پایان رسید و با پر کردن فرم سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در حال طی کردن مراحل پایانی برای حضور در این جشنواره است. ساخت موسیقی فیلم سینمایی «ترانه» به کارگردانی مهدی صاحبی به پایان رسید و با پر کردن فرم سی و ششمین جشنواره ملی فیلم […]


خاطرات جشنواره‌ای مهرداد فرید داور بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر؛ مهرداد فرید داور بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر ، درباره تجربه‌اش از قضاوت در این دوره جشنواره گفت: در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر من در کنار گلاب آدینه، محمدرضا بزرگ‌نیا، کامبوزیا پرتوی، محمدرضا جعفری جلوه، رسول صدرعاملی و مهرداد فخیمی، […]


تاریخچه سینمای رسانه‌ها در دومین شماره «فجرنامه» + pdf

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فجر؛ دومین شماره بولتن مجازی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با عنوان «فجرنامه» منتشر شد. این مجله تا آغاز جشنواره به صورت هفتگی و در ایام جشنواره ۳۶ فیلم فجر روزانه از طریق سایت و کانال رسمی جشنواره و سایت سینماتیکت عرضه خواهد شد. در […]


راه‌یابی «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» به جشنواره فجر

نمایش‌های «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» از میان آثار روی صحنه رفته در سالن‌های نمایشی، در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شوند. در میان آثار متعددی که در طول یکسال در سالن‌های نمایشی دولتی و غیردولنی روی صحنه رفت، نمایش «آناکارنینا» آرش عباسی، «آکواریوم» سیامک احصایی، «پسران تاریخ» اشکان خیل نژاد به سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

یادداشتی بر فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلمسازی کوچک"

و پول دغدغه تمام کمپانی های فیلم سازی جهان

مسایل اقتصادی و چالش تهیه ی بودجه ی مورد نیاز تولید فیلم و به طور کلی تهیه ی محصولات فرهنگی و هنری در بخش خصوصی، دلمشغولی امروز و اینجا نیست؛ که گودار نیز در سال 1986 آنرا دستمایه ی فیلم خود قرار داده است. به قول ایزابل جوردن صاحب کمپانی یونیفرم در فرانسه و مهمان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر که معرفی فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلم سازی کوچک" را در اکران نخست آن در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» در سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بر عهده داشت؛ "گدار خود نیز در سالهای پایانی کارش با این دست مشکلات دست و پنجه نرم می کرده است و بر این نکته تاکید دارد که موضوع سینما تجارت نیست ولی باید برای حفظ حیات آن همواره راهی برای پولسازی جست." وقتی ژان لوک گودار تصمیم به روایت داستانی همیشه برقرار را می کند، طبیعتاً نگاه متفاوت و منحصر به فرد او رنگ تازه ای بر موضوع تکراری آن می زند. سکانس های کوتاه و مقطع، اگر چه در ابتدا ممکن است بی ارتباط به نظر برسند ولی خیلی زود ببیننده را متوجه اشتراکی می کنند که در حقیقت نخ تسبیح پیوند دهنده ی آنهاست. همین ارتباط در شخصیت های مستقل ، با دغدغه های فردی متفاوت نیز دیده می شود که بوسیله تاثیر آنها از موضوع مورد بحث فیلم برقرار می شود و مخاطب رویکرد و چگونگی تأثیر پذیری هر شخصیت را در مواجهه با معضل بی پولی که گریبان کمپانی های فیلمسازی را گرفته شاهد خواهد بود. هر کدام از کاراکترها طلایه دار وظیفه ای حرفه ای افراد مشابه در یک گروه فیلم سازی بوده و اینکه هر کدام از آنها کدام بخش از یک پروسه ی فیلم سازی را به عهده دارند. همچنین نگاهی به اولویت های آن ها در انجام وظیفه شان دارد که نهایتاً منجر به تولید فیلم خواهد شد. با وجود دغدغه های متفاوتی که هر بخش به طور جداگانه دارد؛ می بینیم که چطور مسایل مالی و تأمین بودجه می تواند کل پروژه را تحث تأثیر قرار داده و حتی کل فعالیت ها را عقیم بگذارد. با تمام بیگانگی ای که ممکن است این فیلم برای مخاطب ایرانی داشته باشد، خاصه در صحنه های مربوط به گرفتن تست بازیگری از افراد متقاضی (بسیار متفاوت و البته جذاب است) اندک اندک با آشناتر شدن به زبان جهانی فیلم به شخصیت ها نزدیکتر شده و حس همذات پنداری در مخاطب ایجاد می شود. در جای جای دیالوگ ها جملاتی از بزرگان (سینما) نقل می شود که بر خلاف معمول که استفاده از سخنان بزرگان اغلب رنگ و بوی شعارزدگی به اثر می بخشد؛ بجا و متناسب با موقعیت استفاده شده و مصداق واقعی آن قابل درک است. به عبارت دیگر درست زمان هایی به کار برده شده که مصداق واقعی آن در حال وقوع است. نماهای بسته در فضاهای داخلی (به غیر از یک فضای خارجی که در ورودی و خروجی کمپانی ...