رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

آذر ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

راه‌یابی «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» به جشنواره فجر

نمایش‌های «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» از میان آثار روی صحنه رفته در سالن‌های نمایشی، در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شوند. در میان آثار متعددی که در طول یکسال در سالن‌های نمایشی دولتی و غیردولنی روی صحنه رفت، نمایش «آناکارنینا» آرش عباسی، «آکواریوم» سیامک احصایی، «پسران تاریخ» اشکان خیل نژاد به سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی […]


لاتاری به جشنواره فجر رسید

فیلم سینمایی لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان، برای حضور در سی‌ و ششمین جشنواره فیلم فجر، تحویل دفتر این جشنواره شد. پس از رونمایی از عکس‌های حضور حمید فرخ‌ نژاد در این فیلم، اولین عکس از نقش آفرینی هادی حجازی‌ فر در لاتاری هم رونمایی شد. خبر حضور جواد عزتی، ساعد سهیلی و زیبا کرمعلی […]


پژوهشگران دیگر قرار است دیده شوند

اختتامیه نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال برگزار شد

به گزارش سینماخانه؛ مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶ در موزه سینما، سالن سینماتوگراف برگزار شد. رامین حیدری فاروقی اجرای برنامه را بر عهده داشت؛ فاروقی در عرصه پژوهش و نقد آثار سینمایی و تلویزیونی ید طولایی دارد و انتخاب او در جایگاه مجری از نکات […]


نسخه اولیه «مغزهای کوچک زنگ زده» به جشنواره فیلم فجر ارسال شد

«مغزهای کوچک زنگ زده» آخرین فیلم بلند سینمایی هومن سیدی در مقام کارگردانی است که عوامل سازنده آن با این اثر قصد حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را دارند. بنا بر این گزارش و در راستای قوانین جشنواره، نسخه اولیه این فیلم به دفتر جشنواره تحویل داده شده است. لازم به ذکر […]


فیلمبرداری فیلم سینمایی «لالاکن» در پارک پرواز ادامه دارد

روزهای پایانی فیلمبرداری فیلم سینمایی «لالاکن» به کارگردانی مصطفی قربان‌پور و تهیه‌کنندگی حسن کلامی در پارک پرواز تهران ادامه دارد. تدوین این فیلم سینمایی به طور همزمان توسط یعقوب غفاری نیز در حال انجام است. عوامل فیلم سینمایی «لالاکن» تلاش دارند تا اولین نمایش این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران باشد. فیلم […]


اعلام اسامی فیلم‌های کوتاه جشنواره فجر

اسامی فیلم‌های کوتاه داستانی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «مارلون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی درناز حاجی‌ها، «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام حاج ایوان لو(ارک) و تهیه‌کنندگی مدرسه ملی سینمای ایران و برادران ارک، «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و […]


فیلم‌های جدید در آخر هفته کریسمس

باکس‌آفیس آمریکا می‌خواهد تابستانی ضعیف را با کریسمسی قوی جبران کند و انتظار می‌رود علاوه بر جدیدترین «جنگ ستارگان»، «جومانجی» بزرگترین فیلم فصل تعطیلات باشد. به نقل از باکس‌آفیس موجو، کمتر از ۲ هفته به پایان ۲۰۱۷ باقی مانده و سالی که بدترین باکس‌آفیس تابستانی بیش از یک دهه گذشته را داشت، قدرتش را جای دیگر […]


مدیرعامل تصویرشهر : دفاع از سرمایه‌گذاری در «ماجرای نیمروز»

مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» تاکید کرد حمایت مالی ۲۵ درصدی از فیلم «ماجرای نیمروز» به عنوان اثری که به یکی از اتفاقات تاریخی انقلاب اسلامی در شهر تهران می‌پردازد، تصمیم درستی بوده است. سیدعلی احمدی مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» در پاسخ به انتقادات بعضی از اعضای شورای شهر به تولید فیلم «ماجرای نیمروز» و موضوع لزوم تولید […]


بهروز رضوی : ایرانی‌ها از دیرباز دنبال دورهمی بوده‌اند/ یلدا را تجملاتی نکنیم

گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به شب یلدا بیان کرد که این شب بهانه ای برای دورهمی و برپا کردن مجلس انس است. بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به شب یلدا و دورهمی خانواده ها در این شب گفت: ما ایرانی ها از دیرباز دنبال بهانه بوده ایم که دور هم جمع شویم […]


شب یلدا با آی‌فیلم و تماشای «ناردون»

فیلم سینمایی کمدی «ناردون» به کارگردانی و نویسندگی فریدون حسن‌پور در بلندترین شب سال میهمان خانه‌های آی‌فیلمی‌ها می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از  روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، فیلم سینمایی «ناردون» پنج‌شنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۱:۰۰ از کانال فارسی این شبکه پخش می‌شود و پس از آن در برنامه «کافه فیلم» امید روحانی و فریدون […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...