رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۷ جماد أول ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 24 January

آذر ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “لامبورگینی ۲”

نمایش “لامبورگینی ۲” به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری روز گذشته آخرین اجرای خود را در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه برد. در این نمایش سیامک صفری، سحر قریشی، ندا شیخ زاده، بهار تقدس زاده، پرنیان حسین زاده به ایفای نقش می پرداختند. سینماخانه / عکاس: یاسمن بیگلری


پای یک توطئه در میان است!

دوشنبه هفته بعد ۴ دی ماه ۱۳۹۶ سومین قسمت سریال عالیجناب به نویسندگی و کارگردانی سام قریبیان وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد. عالیجناب یک پیش تولید ۴۵ روزه را پشت سر گذاشته است  و تصویربرداری نخستین سریال قریبیان در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ کلید خورد که سه ماه به طول انجامید و در […]


پایان «گرگ بازی»

مراحل فنی فیلم “گرگ بازی”، اولین کار بلند سینمایی عباس نظام‌دوست به تهیه‌کنندگی محمد علی نجفی برای شرکت در جشنواره فجر به پایان رسیده است. به نقل از روابط عمومی فیلم، صداگذاری این اثر توسط ایرج شهرزادی به تازگی به پایان رسیده و “گرگ بازی” تحویل دفتر جشنواره فجر شده است. عباس نظام‌دوست پیش از […]


«آن» در تالار مولوی به صحنه می‌رود

نمایش «آن» به کارگردانی همایون حجازی روز جمعه اول دی ماه در مجموعه تئاتر مولوی افتتاح می شود. نمایش «آن» به کارگردانی همایون حجازی روز جمعه ۱ دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن کوچک مجموعه تئاتر مولوی به صحنه می رود. در خلاصه این نمایش آمده است: عاشقانه ای خشن است. خشونتی در برابر متن […]


صداگذاری «سراسر شب» آغاز شد

به گفته فرزاد موتمن کارگردان، به تازگی صداگذاری «سراسر شب» توسط حسین ابوالصدق آغاز شده است. فرزاد موتمن کارگردان فیلم سینمایی «سراسر شب» درباره آخرین وضعیت تولید این اثر گفت: صداگذاری به تازگی توسط حسین ابوالصدق آغاز شده و همچنین این روزها بابک میرزاخانی مشغول ساخت موسیقی متن «سراسر شب» است. وی درباره حضور این […]


منتقدان به فیلم جدید آل پاچینو نمره صفر دادند

جدیدترین فیلم آل پاچینو امتیاز نادر صفر را از منتقدان فیلم در سایت معتبر روتن تومیتوز دریافت کرد. به نقل از هالیوود ریپورتر، «هنگ‌من» یا «مامور اعدام» جدیدترین فیلم آل پاچینو بازیگر نامدار به فیلم «عجیب و غریب ۶» آدام سندلر پیوست که یکی از فیلم‌های خیلی نامطلوب سال شناخته شده است. فیلم جدید آل […]


ساخت موسیقی «ترانه» به پایان رسید/ آماده‌سازی برای فجر

ساخت موسیقی فیلم سینمایی «ترانه» به پایان رسید و با پر کردن فرم سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در حال طی کردن مراحل پایانی برای حضور در این جشنواره است. ساخت موسیقی فیلم سینمایی «ترانه» به کارگردانی مهدی صاحبی به پایان رسید و با پر کردن فرم سی و ششمین جشنواره ملی فیلم […]


خاطرات جشنواره‌ای مهرداد فرید داور بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر؛ مهرداد فرید داور بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر ، درباره تجربه‌اش از قضاوت در این دوره جشنواره گفت: در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر من در کنار گلاب آدینه، محمدرضا بزرگ‌نیا، کامبوزیا پرتوی، محمدرضا جعفری جلوه، رسول صدرعاملی و مهرداد فخیمی، […]


تاریخچه سینمای رسانه‌ها در دومین شماره «فجرنامه» + pdf

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فجر؛ دومین شماره بولتن مجازی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با عنوان «فجرنامه» منتشر شد. این مجله تا آغاز جشنواره به صورت هفتگی و در ایام جشنواره ۳۶ فیلم فجر روزانه از طریق سایت و کانال رسمی جشنواره و سایت سینماتیکت عرضه خواهد شد. در […]


راه‌یابی «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» به جشنواره فجر

نمایش‌های «آناکارنینا»، «آکواریوم»، «پسران تاریخ» از میان آثار روی صحنه رفته در سالن‌های نمایشی، در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شوند. در میان آثار متعددی که در طول یکسال در سالن‌های نمایشی دولتی و غیردولنی روی صحنه رفت، نمایش «آناکارنینا» آرش عباسی، «آکواریوم» سیامک احصایی، «پسران تاریخ» اشکان خیل نژاد به سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

«بمب؛ یک عاشقانه» روایتی از جنگ و صلح

پیمان معادی در دومین تجربه فیلمسازی اش پس از برف روی کاج ها به روایتی از عشق در دل شب های پرالتهاب موشک باران تهران در نیمه دهه شصت پرداخته است. فیلم در پرداخت جزئیات  هم در روابط میان آدم ها و نیز از حیث عناصر و نشانه های مرتبط با آن موقعیت مکانی و زمانی و چینش آنها در تصاویر چیره دستانه عمل می کند و موفق می شود با حداقل مکالمه میان دو کاراکتر محوری اش یعنی ایرج (پیمان معادی) و میترا (لیلا حاتمی) دست کم تا دوسوم میانی به تمامی تماشاگران را با فضای فکری و فرهنگی حاکم بر زندگی شان آشنا سازد و همذات پنداری آن ها را در مواجهه با این رابطه زناشویی و در واقع کشف و تحلیل فقدان این رابطه جلب کند. «بمب؛ یک عاشقانه» با انتخاب شغل شخصیت مرد به عنوان ناظم مدرسه به دل مناسبات این قشر در آن سال ها و نیز نقد سیاست های حاکم بر امور آموزشی و پرورشی نیز گریزی می زند و با انتخاب لحنی درست که در مواقعی جنبه های کمدی و مطابیه آمیزمی یابد به تلطیف سختی و جدیت حاکم بر رویکردهای تربیتی آن دوران و در نگاهی وسیع تر به تعدیل میزان التهاب حاکم بر بستر اثر به واسطه سایه جنگ می پردازد. برگ برنده ی معادی در بمب نگارش فیلمنامه ای دقیق و پر از جزئیات است که با وجود قصه ای نه چندان پررنگ اما با افزودن خرده روایت هایی جذاب توانسته با رعایت معیارهای درست اجرایی چه از حیث طراحی صحنه و لباس (با بیشترین میزان تطابق با حال و هوای آن دوران  درنظر بینندگان چه مردمان آن روزگار و چه مخاطبین این زمان) و یا قاب بندی (به مدد حضور محمود کلاری) و نیز دکوپاژ فکر شده، بایسته و موقرش که حسی از سکون را آن هم در بطن فضایی پرالتهاب با هوشمندی به باور مخاطب بنشاند. رویکرد معادی در طرح و بسط تم اصلی فیلم یعنی عشق و در پیش گرفتن نگاهی موازی در شکل گیری علاقه و مهر یکی از دانش آموزان مدرسه به دختر مسافر همسایه در شب های سراسر اضطراب و نگرانی موشک باران و سکوت و سردی میان ایرج و میترا در اوج هیاهوی ساکنین ساختمان در پناه بردن به زیرزمین و بارش بی امان موشک ها و گلوله ها به روایت پارادوکسیکال جذابی می انجامد و مخاطبین را به دنبال کردن بیش از پیش آن ترغیب می نماید. فیلم هر آنچه در پرداخت شخصیت های مرد موفق و ملموس عمل می کند در شکل دهی کاراکترهای زن دچار نواقصی است. به عنوان نمونه می توان از ارائه تصویری بدیع از مدرسه و ترسیم ارتباطات مدیر و معاونین و معلمان از یک سو و نیز مناسبات تربیتی کادرآموزشی در برابردانش آموزان اشاره نمود. در حالیکه این اثر بخشی در رابطه میان میترا با یکی از شاگردانش قوت لازم را نمی یابد و فراترازسطح پیش نمی رود. «بمب؛ یک عاشقانه» در دومین گام فیلمسازی پیمان ...

تبلیغات