رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

دفتر دادستانی ایالات متحده آمریکا در منهتن روز سه‌شنبه (۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان) یک تبعه ایرانی را به جرم هک کردن سیستم‌های شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او (HBO) و دزدیدن فیلمنامه قسمت‌های پخش‌نشده تعدادی از سریال‌های این شبکه از جمله “بازی تاج و تخت” متهم کرد. در کیفرخواست دادستانی ذکر شده این فرد به نام بهزاد مصری […]

دفتر دادستانی ایالات متحده آمریکا در منهتن روز سه‌شنبه (۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان) یک تبعه ایرانی را به جرم هک کردن سیستم‌های شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او (HBO) و دزدیدن فیلمنامه قسمت‌های پخش‌نشده تعدادی از سریال‌های این شبکه از جمله “بازی تاج و تخت” متهم کرد. در کیفرخواست دادستانی ذکر شده این فرد به نام بهزاد مصری در ازای برملا نکردن اطلاعات مسروقه از اچ‌بی‌او تقاضای شش میلیون دلار کرده بود.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز اطلاعیه‌ای را در خصوص هویت این شخص منتشر کرده است. در اطلاعیه اف‌بی‌آی بهزاد مصری ۲۹ ساله و متولد نقده، یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی معرفی شده است.

جون کیم، جانشین دادستان فدرال منطقه جنوب نیویورک در یک نشست خبری گفت، بهزاد مصری در ایران سکونت دارد و هر چند نهادهای آمریکایی در حال حاضر نمی‌توانند او را سریعا دستگیر کنند، اما با این حال “این شخص هرگز امکان خروج از ایران را بدون ترس از بازداشت و استرداد به آمریکا نخواهد داشت.”

به گفته جون کیم این تبعه ایرانی “یک هکر باتجربه و ماهر است که مدتهاست در زمینه هک کردن سیستم‌های کامپیوتری در سراسر جهان فعالیت دارد.”

افشای بخشی از اطلاعات مسروقه

طبق کیفرخواست دادستانی بهزاد مصری در فاصله ماه‌های مه تا اوت امسال (حدودا خردادماه تا تیرماه) به سیستم‌‌های شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او نفوذ کرده و فیلمنامه شماری از قسمت‌های پخش‌نشده سریال‌های محبوبی نظیر “بالرز” (Ballers ) و “زیاد ذوق‌زده نشو” (Curb Your Enthusiasm) را به سرقت برده است.

او همچنین متن فیلمنامه سریال پرطرفدار “بازی تاج و تخت” را که یکی از موفق‌ترین تولیدات اچ‌بی‌او به شمار می‌رود، سرقت کرده است. مصری سپس ایمیل‌های تهدیدآمیزی به مدیران این شبکه فرستاده و از آنها باج‌خواهی کرده است. او خواسته بود تا مبلغ شش میلیون دلار به صورت بیت کوین به وی پرداخت شود. بیت کوین نوعی پول دیجیتالی است که در اینترنت رد و بدل می‌شود.

مصری در برخی از ایمیل‌های خود به مدیران این شبکه تصاویر “Night King”، یکی از شخصیت‌های سریال بازی تاج و تخت را قرار داده و زیر آن پیام‌هایی نظیر “برای اچ‌بی‌او آرزوی موفقیت دارم” نوشته بود.

طبق کیفرخواست دادستانی پس از آنکه اچ‌بی‌او از پرداخت این مبلغ سرباز زد، مصری بخش‌هایی از اسناد مسروقه را در وبسایت‌هایی که خود نظارت آنها را برعهده داشته، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی شبکه اچ‌بی‌او حاضر به اظهارنظر در مورد کیفرخواست و نیز جزئیاتی در مورد میزان خسارات وارده به این شبکه نشده است. سخنگوی این شبکه همچنین روشن نساخته که آیا تحقیقات اچ‌بی‌او در مورد این پرونده به پایان رسیده است یا خیر.

با این حال اچ‌بی‌او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در مورد این پرونده با نهادهای قضایی آمریکا در حال همکاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار