رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • جمعه 3 آذر 1396 - 17:26
  • کد خبر : 14015
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “چشم در برابر چشم” در تالار مولوی

چشم در برابر چشم گناه چه با شتاب می رسد وقتی از سمت بزرگان نشئت بگیرد ! نمایش “چشم در برابر چشم” بر اساس یکی از نمایشنامه های کمدی شکسپیر، برای اولین بار به کارگردانی آرش طاهرخانی از ۲۹ آبان ماه در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفته است. آرش طاهرخانی، کارگردان این نمایش […]

چشم در برابر چشم

گناه چه با شتاب می رسد وقتی از سمت بزرگان نشئت بگیرد !

نمایش “چشم در برابر چشم” بر اساس یکی از نمایشنامه های کمدی شکسپیر، برای اولین بار به کارگردانی آرش طاهرخانی از ۲۹ آبان ماه در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفته است.

آرش طاهرخانی، کارگردان این نمایش در گفتگو با سینماخانه عنوان کرد: حدود هفت سالِ پیش یکی از دوستانم این نمایشنامه را به من معرفی کرد. خوانشِ این نمایشنامه را تا مدت ها به تعویق انداختم و بعدها ترجمه ای از آن را با نام” کلوخ انداز را پاداش سنگین است” خواندم. این نمایشنامه با تمامی آثار شکسپیر متفاوت است. با اینکه یک نمایش کمدی است ولی شبیه هیچ یک از نمایشنامه های شکسپیر که به سمت کمدیا دل آرته می روند؛ نیست. شکسپیر داستان این نمایشنامه را از یک داستان تراژیک رومی اقتباس کرده و به مفاهیمی شبیه به فضیلت و گناه اشاره دارد. سفری که کارکتر “آنجلو” در طول نمایش طی می کند را در هیچ یک از کمدی های شکسپیر نمی توانید ببینید. سفری عمیق و درونی که در طی آن “آنجلو” ، ایمانش را از دست می دهد. این ها همه دلایلی بود که توجه من را جلب کرد و من را ترغیب کرد تا این نمایشنامه را برای اولین بار در ایران کار کنم. همین بکر بودن نمایشنامه، باعث شده تا تماشاگر بدون پیش زمینه ی قبلی و با توجه به متنی که همیشه زیر تیغ بوده و قصه پردازی استادانه تا آخر، نمایش را دنبال کند.

نمایش “چشم در برابر چشم” با بازی زیبا بیده، جواد پولادی، میلاد چنگی، ماهور داراب زاده، حجت زینالی، شهره سعیدی بقا، مهدی سفاری، ماهور طوسی، اسماعیل کمالی دهقان، علی گلبن، آرین لطفعلیان، رضا مرشد، یاسمن میرزایی، امیر نوروزی، پژمان یاوری؛ تا ۲۰ آذر ماه، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی به نشانی خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران به روی صحنه می رود.

سینماخانه / خبرنگار: مژگان آقاداودیان – عکاس: آرمین جعفرزاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار