رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

موسسه تصویر شهر اعلام کرد که رویه دو سال اخیر این موسسه نشان می‌دهد حتی در صورت تحریم فیلم‌ها توسط سینماهای دیگر، تمکین از مجوزهای سازمان سینمایی را تنها مسیر درست در حوزه اکران می‌داند، بنابراین نمایش ندادن یک فیلم، ارتباطی با تحریم آثار و یا مسائل اینچنینی ندارد. به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر […]

موسسه تصویر شهر اعلام کرد که رویه دو سال اخیر این موسسه نشان می‌دهد حتی در صورت تحریم فیلم‌ها توسط سینماهای دیگر، تمکین از مجوزهای سازمان سینمایی را تنها مسیر درست در حوزه اکران می‌داند، بنابراین نمایش ندادن یک فیلم، ارتباطی با تحریم آثار و یا مسائل اینچنینی ندارد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، به دنبال خبرسازی‌های مداوم یکی از تهیه‌کنندگان محترم درباره علت اکران نکردن فیلم سینمایی «خالتور» اعلام می‌دارد که:
– موسسه تصویر شهر در دو سال گذشته تلاش کرده است که کاملا بر اساس قواعد و قوانینی که توسط سازمان سینمایی تنظیم می‌شود، عمل کند. بر همین اساس، در این مدت همه فیلم‌هایی که رسانه‌ها بر اکران نشدن آن در تعدادی سینما انتقاد داشتند، در سینماهای شهرداری تهران به نمایش درآمدند که البته این موضوع گاهی با انتقادات جدی نیز روبرو می‌شد. در عین حال موسسه وظیفه خود می‌داند که در اکران از سازمان سینمایی کشور تبعیت کند.
– آغاز اکران فیلم سینمایی موزیکال «خالتور» در آستانه اربعین حسینی (ع) بود که به استناد مصاحبه سخنگوی محترم شورای صنفی نمایش با یکی از خبرگزاری‌ها، برنامه‌ریزی این موضوع، از دست شورا خارج شده بود. ضمن اینکه عدم اکران فیلم‌های کمدی در دو ماه محرم و صفر، دستورالعمل معاون محترم نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی است. پس از ماه صفر نیز، بلافاصله چندین فیلم جدید با نظر شورای صنفی نمایش روی پرده رفت که فیلم‌هایی پرمخاطب بودند و تعداد سینمای بسیار کمتری نسبت به «خالتور» در اختیار داشتند.
– نکته مهم آنکه، اکنون همزمان حدود ۱۵ فیلم (بدون احتساب فیلم‌های گروه هنر و تجربه) روی پرده سینماهاست. پردیس ملت تنها ۴ سالن سینما با محدودیت قانونی نمایش ۷ فیلم، پردیس تماشا و راگا با ۳ سالن سینما و محدودیت قانونی نمایش ۵ فیلم و سینما رازی با یک سالن و محدودیت قانونی نمایش یک فیلم روبروست. بدیهی است که سینماهای این موسسه ظرفیت اکران همزمان تمام فیلم‌ها را ندارد!
– نکته مهم‌تر آنکه، بر اساس اطلاعات موجود روی سایت سینماتیکت، فیلم سینمایی «خالتور» در حدود ۹۰ سینما در حال اکران است، در حالیکه «خفگی» با ۲۵ سینما کمتر نسبت به این فیلم در جایگاه دوم است و فیلم‌های دیگر نیز تعداد سینمای بسیار کمتری در اختیار دارند. آیا باید تمام ظرفیت سینمای کشور در اختیار فیلم سینمایی «خالتور» قرار بگیرد و آیا سینمای «عصر جدید» که متعلق به تهیه‌کننده محترم «خالتور» است، می‌تواند تمامی فیلم‌های روی پرده را به صورت همزمان نمایش دهد که از سینماهای دیگر چنین انتظاری دارد؟ و یا اینکه آیا اساسا اکران ۴ فیلم در سینما «عصر جدید» و عدم اکران ۱۱ فیلم دیگر، به معنای تحریم این فیلم‌ها از سوی تهیه‌کننده محترم فیلم سینمایی «خالتور» است؟

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار