رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «رویای شکننده: امید و فوتبال درخیابان های ریو» (A Fragile Dream: Hope and Football on the Streets of Rio) در شبکه پرس تی وی، زندگی بچه های فوتبالیست و تلاش آنها برای ورود به تیم های معتبر را به تصویر می کشد. به گزارش سینماخانه و به نقل از  روابط عمومی شبکه پرس تی […]

مستند «رویای شکننده: امید و فوتبال درخیابان های ریو» (A Fragile Dream: Hope and Football on the Streets of Rio) در شبکه پرس تی وی، زندگی بچه های فوتبالیست و تلاش آنها برای ورود به تیم های معتبر را به تصویر می کشد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از  روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند که محصول سال ۲۰۱۱ بوده و به کارگردانی دیوید ترای هورن و تهیه کنندگی پیپ دریمز به زبان پرتغالی تولید شده است، کارکرد اجتماعی فوتبال را به عنوان یک عامل باز دارنده در برابر خطرات دنیای بیرون به ویژه مواد مخدر و خشونت گانگسترها به تصویر می کشد.
داستان «رویای شکننده: امید و فوتبال د رخیابان های ریو» در شهر ریودوژانیرو اتفاق می افتد، جایی که همه در آن عاشق فوتبال هستند. این اثر، زندگی کودکان فوتبالیستی را به تصویر می کشد که سخت در تلاشند تا بتوانند در تیم معتبری توپ بزنند. در واقع فوتبال فرصتی را برای آنها به وجود می آورد تا پولدار شوند و به خانواده و دوستان خود کمک کنند.
این مستند همچنین زندگی مردم در خیابان های ریودوژانیرو را به تصویر می کشد و نشان می دهد که چگونه جان آنها مدام از سوی گانگسترهای مواد مخدر تهدید می شود. به طور معمول بچه ها در این شهر برای پولدار شدن دو راه پیش روی خود می بینند: یا فوتبالیست حرفه ای شوند یا جذب تجارت مواد مخدر شوند …
در ادامه این مستند، فوتبالیست کوچکی به نام «دنیلسون» معرفی می شود که آینده روشنی دارد. او از آرزوها و مصائب خویش می گوید. دنیلسون به باشگاهی می رود که مربی آن «روبرتو» است. روبرتو که از سوی هیچ نهادی حمایت نمی شود زندگی خود را وقف آموزش کودکان فقیر کرده است. او نه تنها فوتبال بلکه چگونه زیستن را نیز به آنها یاد می دهد.
در این مستند همچنین با «یورنیور» ستاره فوتبال برزیل آشنا می شویم که موسسه ای را در یکی از نواحی محروم شهر ریودوژانیرو تاسیس کرده و در تلاش است تا از طریق جادوی فوتبال کودکان را جذب موسسه کند. آنطور که او می گوید هدف اصلی اش تربیت فوتبالیست حرفه ای نیست بلکه او می خواهد از فوتبال به مثابه ابزاری در جهت آموزش کودکان استفاده کند و از این طریق کودکان را در برابر خطراتی که متوجه آنهاست مصون دارد.
مستند «رویای شکننده: امید و فوتبال در خیابان های ریو» در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ آذر ماه ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی وی پخش می شود. این برنامه در ساعات ۰۹:۰۰ ، ۱۵:۰۰ ، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ به روی آنتن می رود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار