رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پروژه؛ فیلم سینمایی «کوپال» به تهیه کنندگی و کارگردانی “کاظم ملایی” در «بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کرالای هند» و «شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم داکای بنگلادش» به نمایش در می‌آید. کوپال نخستین تجربه‌ی سینمایی کاظم ملایی است که تاکنون در بخش مسابقه‌ی ۲۵ جشنواره‌ی بین‌المللی […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پروژه؛ فیلم سینمایی «کوپال» به تهیه کنندگی و کارگردانی “کاظم ملایی” در «بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کرالای هند» و «شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم داکای بنگلادش» به نمایش در می‌آید.

کوپال نخستین تجربه‌ی سینمایی کاظم ملایی است که تاکنون در بخش مسابقه‌ی ۲۵ جشنواره‌ی بین‌المللی به نمایش درآمده است و بزودی نیز در بخش ویژه‌ی «سینمای جهان» در جشنواره‌ها‌ی کرالای هندوستان و داکای بنگلادش به روی پرده خواهد رفت.

جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کرالا (IFFK) هرساله در تریوندروم مرکز ایالت کرالا در جنوب کشور هند برگزار می‌شود. این جشنواره توسط آکادمی فیلم ایالت کرالا در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده و هر ساله زیر نظر اداره امور فرهنگی ایالت کرالا برگزار می‌شود. جشنواره‌ی کرالا همچون جشنواره‌ی گوآ به عنوان یکی از رویدادهای خاص و مهم سینمای آسیا و هندوستان شناخته شده ‌است که هر ساله تولیدات متفاوت سینمای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را به نمایش می‌گذارد.

به غیر از فیلم کوپال که در روزهای ۱۸، ۲۰ و ۲۲ آذرماه در سه نوبت در این جشنواره به نمایش درمی‌آید، فیلم‌های لرد (محمد رسول‌اف)، آوا (صدف فروغی) و سگ‌ها و آدم‌ها (علی‌محمد قاسمی) نیز در بخش سینمای جهان این جشنواره به نمایش درآمده و فیلم پل سفید (علی قوی‌تن) نیز در بخش مسابقه‌ی این جشنواره بروی پرده خواهد رفت.

جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم داکا (DIFF) نیز معتبرترین رویداد سینمایی کشور بنگلادش به حساب می‌آید که از سال ۱۹۹۲ توسط انجمن فیلم رینبو و با شعار فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر راه اندازی شده است. بخش‌های سینمای آسیا، سینمای جهان، کودکان، فیلمسازان زن، فیلم‌های مستند و کوتاه از جمله بخش‌های مهم این جشنواره هستند که فیلم سینمایی «کوپال» در بخش سینمای جهان این فستیوال به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره‌ی فیلم «کرالا» از ۱۷ تا ۲۴ آذرماه در ایالت کرالای هند و جشنواره‌ی فیلم «داکا» از تاریخ ۲۲ تا ۳۰ دی‌ماه در داکای بنگلادش برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار