رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • چهارشنبه 15 آذر 1396 - 17:46
  • کد خبر : 14360
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اعلام دلایل توقیف «عاقبت عشاق سینه‌چاک»

سرپرست شورای ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی با تأکید بر اینکه نمایش «عاقبت عشاق سینه‌چاک» به دلیل تغییر در اجرا نسبت به آنچه بازبینی شده بود توقیف شده است، گفت: در صورتی که این گروه نمایشی تمایل به ادامه اجرا داشته باشد، بازبینیِ مجدد انجام خواهد شد تا پس از اصلاح و تایید رفع موارد […]

سرپرست شورای ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی با تأکید بر اینکه نمایش «عاقبت عشاق سینه‌چاک» به دلیل تغییر در اجرا نسبت به آنچه بازبینی شده بود توقیف شده است، گفت: در صورتی که این گروه نمایشی تمایل به ادامه اجرا داشته باشد، بازبینیِ مجدد انجام خواهد شد تا پس از اصلاح و تایید رفع موارد دارای ایراد، نمایش دوباره به صحنه برود.

محسن امیری درباره توقیف نمایش «عاقبت عشاق سینه‌چاک» به کارگردانی بهرام تشکر که از ۱۲ آذرماه در تماشاخانه پالیز به صحنه رفته بود و چهارشنبه‌شب (۱۴ آذرماه) از ادامه اجرای آن جلوگیری شد، توضیح داد: برابر گزارش دریافتی کارشناسان از شب دوم اجرای این نمایش و در مقایسه با گفت‌وگوهایی که صورت گرفته و نیز بازبینی‌هایی که در تماشاخانه پالیز دیده شده بود و همچنین با استناد به صورت جلسه بازبینی مشخص شد که اولا گروه نمایشی «عاقبت عشاق سینه‌چاک» آنچه را به گروه بازبینی شورای ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی نشان داده بود به هنگام اجرای عمومی تغییر داده و اثری را با یکسری تفاوت‌ اجرا کرده است.

او افزود: نکته دوم اینکه این گروه به تذکرات هیأت بازبینی توجه نکرده و به موارد مورد اصلاح کارشناسان بازبین توجه نکرده که در نتیجه وجود موارد غیراخلاقی در نمایش به حدی بود که اداره کل هنرهای نمایشی تصمیم به ممانعت از ادامه اجرا گرفت.

امیری در پاسخ به اینکه گروه نمایشی «عاقبت عشاق سینه‌چاک» اعلام کرده اند که این توقیف بدون هیچ تذکری صورت گرفته است و چرا پیش از توقف اجرا به گروه تذکر داده نشده تا موارد مورد نظر اصلاح شود؟ بیان کرد تخلفات در نمایش نیاز به اصلاحات اساسی و بازبینی مجدد دارد ضمن اینکه دیشب کارشناسانی که نمایش را بازبینی نموده بودند با گروه گفتگو کردند و نهایتا امکان ادامه اجرای نمایش فعلا وجود نداشت. شورای نظارت بر نمایش بر سلامت اجراها و همخوانی اجراهای عمومی با آنچه گروه‌ها در هنگام بازبینی نشان می‌دهند اصرار دارد و سلامت اجرا مقوله مهمی برای شورا محسوب می‌شود و تخلفات گروهها نیز مد نظر خواهد بود.

سرپرست شورای ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی در پاسخ به اینکه این موارد بر چه اساس انتخاب می‌شوند و آیا تمام اجراهای روی صحنه این چنین مورد بررسی قرار می‌گیرند؟ گفت: در تهران هر شب حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نمایش روی صحنه است و نمایشها حین اجرا به صورت رندومی و حین اجرا برای تطبیق با مجوزهای صادر شده دیده میشوند و مدیران تالارهای نمایشی و تماشاخانه‌ها که تقاضا کننده اصلی مجوز هستند نیز باید براین امر دقت داشته باشند.بدیهی است در صورت مشاهده تخلف مرکز تصمیم می‌گیرد که به یک اثر تذکر بدهد، تعهد بگیرد یا ادامه اجرای نمایشی مثل «عاقبت عشاق سینه‌چاک» را متوقف کند.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا این گروه نمایشی امکان خواهند داشت تا اثر خود را دوباره صحنه ببرند؟ خاطر نشان کرد: شورای ارزشیابی بر سلامت اجراهای نمایشی تأکید دارد و در صورتی که این گروه تمایلی به ادامه اجرا داشته باشد شرایط بررسی خواهد شد و امیدوارم امکان بازبینی مجدد وجود داشته باشد و پس از آن چنانچه سلامت اجرا تأیید و نکات مورد نظر اصلاح شود امکان ادامه اجرا فراهم خواهد شد.
نمایش «عاقبت عشاق سینه‌چاک» نوشته نیل سایمون است که بهنام تشکر، بیتا معیریان، سوگل خلیق و سهیلا گلستانی بازیگران آن هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار