رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به شب یلدا بیان کرد که این شب بهانه ای برای دورهمی و برپا کردن مجلس انس است. بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به شب یلدا و دورهمی خانواده ها در این شب گفت: ما ایرانی ها از دیرباز دنبال بهانه بوده ایم که دور هم جمع شویم […]

گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به شب یلدا بیان کرد که این شب بهانه ای برای دورهمی و برپا کردن مجلس انس است.

بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به شب یلدا و دورهمی خانواده ها در این شب گفت: ما ایرانی ها از دیرباز دنبال بهانه بوده ایم که دور هم جمع شویم و مجالس انس را ترتیب دهیم و به همین دلیل از هر پدیده ای استفاده کردیم برای دورهمی و از جمله مراسمی که برای دورهمی باقی مانده شب یلداست.

وی ادامه داد: خانواده ها در این شب می توانند دور هم باشند و تفالی بزنند و قرآن بخوانند البته امروزه بعضی از برنامه ها مثل همه اتفاقات دیگر تا حدی تشریفاتی شده و فرع بر اصل غلبه پیدا کرده است مثلا ظرف هایی که می خواهیم در آن انار بگذاریم و یا سفره آرایی که در این شب داریم بیشتر آدابی مجلل شده است درحالیکه می توان به سادگی این مراسم دورهمی‌ها را برگزار کرد.

رضوی با اشاره به زمان های قدیم عنوان کرد: در گذشته همه صرفا به دنبال سادگی بودند و حتی خانواده ها از محصولاتی که خودشان تولید می کردند بهره می بردند مثلا خودشان میوه ها را می کاشتند و حتی تخمه هندوانه ای را که می خوردند تفت می دادند. امروز از اصل آن دورهمی جدا شده ایم و عده ای چون این توان اقتصادی را ندارند ممکن است سمت آن دورهمی ها هم نروند.

وی با اشاره به حافظ خوانی در این شب اظهار کرد: خیلی خوب است که ما در فرهنگ خود حافظ‌خوانی داریم و چون با قرآن استخاره می‌گیریم به حافظ هم تفال می‌زنیم.

این گوینده پیشکسوت درباره خودش نیز عنوان کرد: من هم چون بزرگتر هستم دیگر فرزندان و آشنایان نزد ما می آیند و اینگونه شب یلدا را سپری می‌کنیم.

این گوینده رادیو درباره برنامه های خود در این شب نیز توضیح داد: چند برنامه در شبکه های مختلف از من ضبط شده است که فکر می کنم به همین مناسبت پخش می شود. از جمله این برنامه ها «کتاب شب» رادیو تهران است که نمی دانم چه قصه ای را انتخاب خواهند کرد و همچنین برنامه «شنیدنی های تاریخ» را هم در رادیو فرهنگ دارم

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار