رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
پژوهشگران دیگر قرار است دیده شوند

اختتامیه نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال برگزار شد

به گزارش سینماخانه؛ مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶ در موزه سینما، سالن سینماتوگراف برگزار شد. رامین حیدری فاروقی اجرای برنامه را بر عهده داشت؛ فاروقی در عرصه پژوهش و نقد آثار سینمایی و تلویزیونی ید طولایی دارد و انتخاب او در جایگاه مجری از نکات […]

به گزارش سینماخانه؛ مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶ در موزه سینما، سالن سینماتوگراف برگزار شد. رامین حیدری فاروقی اجرای برنامه را بر عهده داشت؛ فاروقی در عرصه پژوهش و نقد آثار سینمایی و تلویزیونی ید طولایی دارد و انتخاب او در جایگاه مجری از نکات مثبت اختتامیه بود. پس از صحبت های ابتدایی فاروقی درباره اهمیت پژوهش در سینما، مهمانان و اهالی رسانه به تماشای تیزر نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال نشستند سپس دبیر علمی نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال، اسماعیل بنی اردلان با دعوت فاروقی پا روی صحنه گذاشت و گزارشی از عملکرد دبیرخانه، ساز و کار اجرایی و در نهایت، آمار آثار ارسالی به نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال را ارائه داد که شامل ۱۱۰ عنوان پژوهش می شد که در بخش های پایان نامه و رساله دکتری ۳۶ عنوان، پژوهش مستقل ۲۲ عنوان و مقاله ۵۲ عنوان به دفتر دبیرخانه ارسال شدند سپس یک هیئت علمی آثار ارسالی را بررسی کرد و در نهایت، آثاری که از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند به وسیله هیئت داوران مورد نقد و قضاوت قرار گرفتند. بنی اردلان در پایان صحبت هایش افزود : “پژوهشگران دیگه قراره دیده بشند”

محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی نیز درباره ارتباط پژوهش با پیشرفت های فناوری سینمایی نکاتی را بیان نمود و در پایان وعده داد که سازمان سینمایی سعی می کند تا جایزه پژوهش سینمایی سال به صورت سالانه برگزار شود.

فاروقی بعد از اتمام صحبت های محمد مهدی حیدریان روی صحنه آمد و اعلام کرد که جایزه پژوهش برگزیده سال امسال برنده ای نخواهد داشت. او در وهله بعد نظرات داوران را بعد از بررسی پژوهش ها خواند که چند نکته مهم را در بر می گرفت که مهم ترین آنها، غیبت عشق به سینما و نادیده گیری جنبه فنی سینما در پژوهش ها بود.

در بخش مقالات، محسن آقایی جشوقانی، در بخش پژوهش مستقل، سید محسن علوی پور و در بخش پایان نامه ها و رساله های دکتری زینب قاضی زاده هاشمی جوایز خودشان را از دستان اکبر عالمی، خسرو دهقان و محمدمهدی حیدریان دریافت کردند و از مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی تقدیر و جایزه موسسات و پژوهشکده های برتر به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

اکبر عالمی در پایان مراسم اعطای جوایز دقایقی سخنرانی کرد و از همگامی سینما شانه به شانه فلسفه و حتی جلوتر از فلسفه سخن گفت. خسرو دهقان از دین سینمایی ایران به سازمان سینمای فارابی و اینکه سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی به وسیله فارابی نجات داده شده است؛ سخن گفت.

در پایان مراسم گزیده ای از مستند “مادرکُشی” برنده جایزه بهترین پژوهش نهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد.

سینماخانه / خبرنگار: فرزاد جمشیددانایی – عکاس: مهتاب فرج نژاد

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار