رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه؛ قسمت آخر سریال “آشوب” به نویسندگی و کارگردانی کاظم راست گفتار در روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۶ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. با وجود حضور ستاره های تلویزیون و سینما همانند فروش پایین نسخه سینمایی این فیلم، مورد استقبال مطلوبی قرار نگرفت. نکته مهمی که وجود دارد این است که سریال […]

به گزارش سینماخانه؛ قسمت آخر سریال “آشوب” به نویسندگی و کارگردانی کاظم راست گفتار در روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۶ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. با وجود حضور ستاره های تلویزیون و سینما همانند فروش پایین نسخه سینمایی این فیلم، مورد استقبال مطلوبی قرار نگرفت. نکته مهمی که وجود دارد این است که سریال “آشوب” در حقیقت فیلم سینمایی “آشوب” است و می توان گفت مخاطبان در حال حاضر مشغول تماشای نسخه تدوین اولیه اثر هستند که دوباره متناسب با قسمت های ۴۰ دقیقه ای یک سریال شبکه نمایش خانگی تدوین شده است.

تیتراژ ابتدایی و انتهایی، آنچه گذشت و آنچه خواهید دید زمانی ۱۲ دقیقه ای را به خودش اختصاص می دهد که نمونه بارز کم فروشی است. فیلمنامه پر از دیالوگ های شعاری و گل درشت است و نویسنده از هر چمنی، گُلی چیده است. شخصیت ها در حد تیپ باقی می مانند و هویت اجتماعی آنها به هیچ وجه درست نمایش داده نمی شود. بازی بیشتر بازیگران دور از انتظار است که اصلی ترین نمونه، کوروش تهامی است که به صورت رفع تکلیفی بازی می کند. بقیه بازیگران در برخی صحنه ها معمولی و در برخی دیگر پایین تر از حد انتظار هستند. در تصویربرداری گاهی قاب های زیبایی دیده می شود. صدابرداری و صداگذاری نکته قابل عرضی ندارد. یک نکته دیگر اینکه وقتی کاظم راست گفتار در جایگاه تهیه کننده، نویسنده و کارگردان شعور مخاطب را به بازی می گیرد، به صورت خودکار موجب می شود بازی ها و توانایی های عوامل دیده نشود و اینگونه، حقوق آنها به وسیله تهیه کننده و کارگردان آشوب ضایع شده است.

آشوب سعی دارد همانند شهرزاد زرق و برق داشته باشد ولی با وجودی که زرق و برق دارد، چشم نواز نیست. جدا از اینکه شهرزاد یک سریال است و پیش تولید، تولید و پس تولید یک سریال را پشت سر گذاشته است و یک فیلم سینمایی نبوده است که در قالب سریال ارائه شود.

و در آخر اینکه کاظم راست گفتار با ارائه نسخه سریال “آشوب” با مخاطب کژرفتاری کرده است.

سینماخانه /  فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار