رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • چهارشنبه 13 دی 1396 - 14:23
  • کد خبر : 15098
  • هنر
  • چاپ خبر : درنگ / دومین شماره فصلنامه نقد فیلم “کاما” منتشر شد

به گزارش سینماخانه؛ دومین شماره فصلنامه اینترنتی کاما در دی ماه ۱۳۹۶ منتشر شد. مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه، علی صادقی است. مجله کاما به صورت رایگان توزیع می شود و لینک دانلود مجله از طریق شبکه مجازی فصلنامه قابل دریافت است. فصلنامه کاما یک مجله جمع و جور سی و اندی صفحه ای است […]

به گزارش سینماخانه؛ دومین شماره فصلنامه اینترنتی کاما در دی ماه ۱۳۹۶ منتشر شد. مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه، علی صادقی است. مجله کاما به صورت رایگان توزیع می شود و لینک دانلود مجله از طریق شبکه مجازی فصلنامه قابل دریافت است.

فصلنامه کاما یک مجله جمع و جور سی و اندی صفحه ای است که “جور دیگر دیدن” را به مخاطبان پیشنهاد می کند و اکثر صفحات مجله به نقد فیلم های روز سینمای ایران و جهان و نوشتارهایی درباره فیلم های کالتی همچون مِمِنتو اختصاص داده شده است.

طرح روی جلد شماره اول آدمی را در حال اندیشه به تصویر می کشد که در معرفی یک مجله نوظهور در نگاه اول گویا عمل می کند و در شماره دوم، برگه های لوله شده که استعاره از نقدها را دارد و تکمیل کننده طرح روی جلد، یادداشت سردبیر است که نقبی به نقد می زند.

از نظر کلی اینکه گروهی از منتقدان گرد هم آمده اند تا طرحی نو دراندازند، بسیار دلنشین و مایه مباهات است و امید داریم که در شماره های آتی کاما از لحاظ کیفی و کمی غنی توزیع شود اما نکاتی لازم به ذکر است؛ اینکه کاما با توجه به رسالتی که برای خودش برگزیده که مشابه رسالت مسعود فراستی در طول سال های گذشته بوده است و گاهی حتی از منظر نوع گفتگو قرابت پیدا می کند، بهتر است سردبیر و شورای نویسندگان و منتقدان در جهت تمایز هر چه بیشتر گام بردارند تا تفاوت ها نمود بیشتری یابد.

دومین نکته اینکه بحث نقد فیلم در مجلات دیگری همچون ۲۴ و فیلم نگار و حتی مجلات غیرتخصصی سینمایی مطرح بوده و هست از اینرو، خواننده تخصصی مجلات سینمایی تنها به دلیل اینکه یک مجله قصد دارد تا طرحی نو دراندازد، همراه همیشگی نخواهد شد و باید نگرش سردبیر به طور واضح برای شورای نویسندگان و منتقدان تشریح شود تا طرح نو به منصه ظهور برسد و در حد یک حرف باقی نماند زیرا هنگام مطالعه نقدها، نوشتارها و یادداشت ها مخاطب دچار سردرگمی می شود و در نهایت، پیام مورد نظر “کاما” به درستی منتقل نمی شود.

مطالعه فصلنامه سینمایی “کاما” را به علاقه مندان سینما پیشنهاد می کنیم زیرا حاوی مطالب دندان گیری است.

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار