رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
آثاری از آلفرد هیچکاک، استنلی کوبریک، سیدنی پولاک و ... روی آنتن می‌روند

از سرگیجه جمیز استوارت تا دیوانگی جک نیکلسون

شبکه‌های مختلف تلویزیون برای تعطیلات این آخر هفته، ۲۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن تدارک دیده‌اند. در نیمه اولین ماه زمستان، ۲۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن روی آنتن تلویزیون می‌روند. ۱۱ فیلم ایرانی، ۱۲ اثر خارجی و یک انیمیشن در تعطیلات آخر این هفته از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند. انیمیشین این هفته اثری […]

شبکه‌های مختلف تلویزیون برای تعطیلات این آخر هفته، ۲۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن تدارک دیده‌اند.

در نیمه اولین ماه زمستان، ۲۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن روی آنتن تلویزیون می‌روند. ۱۱ فیلم ایرانی، ۱۲ اثر خارجی و یک انیمیشن در تعطیلات آخر این هفته از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند. انیمیشین این هفته اثری ایرانی به نام «ماه نشان» ساخته فیاض موسوی است که روز جمعه ۱۵ دی از شبکه دو پخش می‌شود.

اما از فیلم‌های جالب و خاطره‌انگیزی که این هفته تلویزیون اقدام به پخش چندباره آن‌ها کرده است، می‌توان به «فرش باد» به کارگردانی کمال تبریزی اشاره کرد که پنجشنبه از شبکه دو پخش می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به سینمای جهان هم می‌توانند برای چندمین بار، «سرگیجه» اثر شناخته شده آلفرد هیچکاک را از شبکه یک تماشا کنند.

علاقه‌مندان به سینمای جنگی و دفاع مقدس هم می‌توانند روز جمعه پای تماشای فیلم «حمله به اچ سه» از شبکه افق بنشینند.

جدا از جدول زیر، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «زندگی در دست تعمیر»، «ترش و شیرین» و «افشاگر»، پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ در ساعت‌های ۱۳، ۱۷، ۲۱  و «نه و پنج دقیقه»، «اره ماهی»، «ترافیک» و «محرمانه لس‌آنجلس» جمعه ۱۵ دی‌ در ساعت‌های ۱۱، ۱۵ ، ۱۷ و ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

نام فیلم و کارگردان شبکه زمان پخش بازیگران خلاصه داستان
«سرگیجه»

کارگردان: آلفرد هیچکاک

یک پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۲۲

جیمز استوارت، کیم نواک و هنری جونز اسکاتی فرگوسن پلیسی است که در جریان یک تعقیب و گریز به‌دلیل سرگیجه نمی‌تواند مأموریتش را درست انجام دهد و در نتیجه بازنشسته می‌شود. رفیقی قدیمی از او می‌خواهد مراقب همسرش مادلن باشد که اخیراً رفتارش عجیب و غریب شده ‌است. اسکاتی وارد ماجرایی پر رمز و راز می‌شود.
«برف و شمشیر»

کارگردان: ستسورو واکاماتسو

یک جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۵:۳۰

کیچی ناکایی، هیروشی آبه و ریوکو هیروسو شیمورا یکی از شمشیرزنان نامی زمان خود در ژاپن است که به سمت محافظ شوگان بزرگ منصوب می‌شود. در یک روز برفی عده‌ای به کاروان شوگان بزرگ حمله کرده و او را می‌کشند. شیمورا و خانواده‌اش برای این اتفاق مجازات می‌شوند. شیمورا موظف می‌شود تا تمامی افرادی را که در این حمله نقش داشته‌اند پیدا کند و آنها را به سزای اعمالشان برساند. این اتفاقات هم‌زمان با دوره تغییر حکومت در ژاپن است….
«در انتظار صبح»

کارگردان: علی مهام

دو پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ‌‌۸

سیدمهرداد ضیایی، مهشید ابراهیمی و میرطاهر مظلومی داوود که محکوم به اعدام است برای فرار از زندان شروع به حفر تونلی می‌کند. شش ماه به حفر تونل ادامه می‌دهد اما هنوز تونل به پایان نرسیده، موعد حکم اعدامش سر می‌رسد. عطا و ابی که هم‌سلولی‌های داود هستند کار او را پی می‌گیرند و تونل را تا انتها حفر کرده، فرار می‌کنند اما پس از فرار درمی‌یابند که محاسبات داوود اشتباه بوده و آنها به جای آنکه سر از کوچه پشتی زندان درآورند وارد خانه‌ای می‌شوند که چسبیده به ساختمان زندان می‌باشد. خانه‌ای که مربوط به روحانی زندان است….
«فرش باد»

کارگردان: کمال تبریزی

دو پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۲۳:۳۰

رضا کیانیان و فریبا کامران در شهر تاکایامای ژاپن قرار است کارناوال سالانه راه بیافتد. یک طراح زن ژاپنی به قالی‌بافان اصفهان سفارش بافت یک قالی را می‌دهد، اما مرگ او در تصادف باعث ناتمام ماندن سفارش می‌شود. شوهرش ماکوتو و دخترش ساکورا برای اینکه قالی حتماً بافته شود به ایران می‌آیند و مهمان اکبر و همسرش فریبا می‌شوند. اکبر که دلال است و قبلاً پول فرش را از آنها گرفته، در فرصت باقی‌مانده سعی می‌کند به هر نحو ممکن در بافته شدن فرش به پدر و دختر کمک کند. به تدریج میان ماکوتو و دخترش با ساکنان خانه بزرگی که فرش در آن بافته می‌شود ارتباطی صمیمانه به وجود می‌آید….
انیمیشن «ماه نشان»

کارگردان: فیاض موسوی

دو جمعه  ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۸

ایمان صفا، حسین عابدینی، آرش تاج و عرفان کاموسیان دو دوست به نام‌های یونس و احمد، هر دو کارگر ساختمانی نیمه‌کاره‌اند. در این بین یکی از آن‌ها در شرایط مالی بدی قرار می‌گیرد و برای تأمین هزینه‌های درمان مادرش مجبور به دزدی تابلو فرش می‌شود….
«یه اتفاق ساده»

کارگردان: متین اوجانی

دو جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۷:۳۰

ارژنگ امیرفضلی، مهران غفوریان، میرطاهر مظلومی، شهره لرستانی و سحر قریشی داستان فیلم در مورد یک هنرمند تئاتر است که با مردی تصادف کرده و او را زخمی می‌کند. او به زندان می‌افتد، ولی از آداب و رسوم زندان بی‌خبر است….
«کوهستان آلپ»

کارگردان: فیلیپ اشتولز

دو جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۳۰: ۲۳

جوآن وکالک و فلوریان لوکاس تونی و آندریاس دو صخره‌نورد آلمانی هستند که تخصص ویژه‏ای در زمینه کوه‏نوردی و صخره‏نوردی دارند. آنها تا به حال دیواره‏ها و نقاط صعب‏العبور زیادی را فتح کرده‏اند. المپیک مونیخ در راه است و دولت آلمان برای مهیج‏تر کردن این بازی‏ها اعلام می‏کند که به صعودگران دیواره شمالی مانند قهرمانان المپیک مدال طلا اهدا می‏کند. دیواره شمالی سخت‏ترین و صعب‏العبورترین دیواره آلپ است که تا به حال فتح نشده است. این خبر آن قدر مهیج است که همه روزنامه‏ها به دنبال تهیه خبر درباره کوه‏نوردانی هستند که تصمیم دارند این مدال طلا را تصاحب کنند….
«لب دریا»

کارگردان: حمید نعمت‌اله

سه پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۱۰

حسن معجونی، ماه چهره خلیلی و علی سلیمانی سراسری مینو و مجید چند سالی است که با هم زندگی می‌کنند و فرزندی به‌نام سروش دارند. طی مشاجره‌ای مینو قهر می‌کند و مجید تصمیم می‌گیرد در غیاب مینو خوش بگذراند و به غیبت مینو اهمیتی ندهد و این آغاز مشکلات اوست.
«یک جمع خوب»

کارگردان: چاول وینتر

سه پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۱۵

دنیس کوایر یک مجله معتبر ورزشی به علت مشکلات مالی به یک شرکت بازرگانی واگذار می‌شود. روسای جدید نشریه به جای دان فرمن که از سوابق و تجربه های بالایی برای مدیریت نشریه برخوردار است، یک جوان بی‌تجربه و تازه‌کار را استخدام می‌کنند. فرمن مجبور است به عنوان یک کارمند تحت مدیریت این جوان دست و پا چلفتی کار کند. اما پایان ماجرا این نیست چرا که این مدیر جدید به دختر فرمن علاقمند می‌شود….
«ضارب»

کارگردان: پیز مورال

سه پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۲۴

سی آن پن، آدریس البا و جاسمینه ترینکا گروهی تروریستی به سرکردگی فردی کاکس، در مناطق جنگ‌زده و محروم کشور کنگو به‌ظاهر مشغول انجام فعالیت‌های بشردوستانه هستند. اما در واقع نقشه‌ی اصلی آنها ترور وزیر معادن و منابع طبیعی این کشور است. جیم ترنر یکی از تک تیراندازان حرفه‌ای این گروه تروریستی است. او پس از تشکیل جلسه‌ای سری به‌عنوان فرد ضارب برای انجام ترور انتخاب می‌شود و این درحالیست که قرار است به‌زودی مراسم ازدواج جیم و نامزدش آنی برگزار شود….
«یه آسمون آبی، سقف اتاق منه»

کارگردان: مجتبی چراغعلی

سه جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۰

مجید صالحی، بهنوش بختیاری و مهران غفوری مسعود و سیما زن و شوهری می‌باشند که از شهرستان به تهران آمده و هر شب خانه یکی از اقوام می‌باشند در یکی از روزها وقتی آن دو از خانه یکی از فامیل‌ها طرد می‌شوند به‌دلیل اینکه جا و مکانی ندارند برای خوردن شام به یک سالن عروسی می‌روند و خود را به عنوان اقوام مادری داماد جا می‌زنند! دروغ مسعود و سیما در نهایت باعث سوتفاهمی می‌گردد تا داماد آن دو را با دختر دایی و پسردایی خود که از کودکی به خارج از ایران رفته‌اند اشتباه بگیرد….
«کارآگاه شبح»

کارگردان: جو سانگ هی

سه جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۳۰: ۱۹

لی جی هون و کیم سونگ کیون هونگ یک کارآگاه خصوصی است که سال‌ها پیش شاهد مرگ مادرش بوده و حالا توانسته بعد از مدت‌ها تحقیق محل زندگی پیرمردی که قاتل مادرش بوده را پیدا کند! اما قبل از اینکه او بتواند این پیرمرد را دستگیر کند یک گروه گنگستر او را می‌دزدند و با خود می‌برند. کارآگاه وقتی می‌رسد که دو دختر کوچک که نوه‌های پیرمرد هستند در خانه تنها و وحشت‌زده باقی مانده‌اند….
«درخشش»

کارگردان: استنلی کوبریک

 

چهار پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۲۰:۳۰

جک نیکلسون و شلی دووال جک مرد نویسنده‌ای به‌همراه همسر و فرزندش در مکانی دورافتاده که یک هتل بوده است، اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان و در آرامش داستان خود را بنویسد. به دلیل بارش سنگین برف تمام راه‌ها بسته می‌شود و آنها در این هتل تنها می‌مانند. در این تنهایی هر چه زمان می‌گذرد بر فضای وهم‌آلود این مکان افزوده می‌شود و جک به‌ نوعی دچار مشکلات روان‌پریشی می‌شود. او که دچار اختلالات روانی و عصبی شده، به جان همسر و فرزند خود سوء قصد می‌کند….
«انعکاس دانون»

کارگردان: جیم کلایف

چهار جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۲۱:۳۰

بروس گرین‌وود و دنی گلور دانون مرد میان‌سالی است که در یک فروشگاه کار می‌کند. او در یکی از روزها جان یک دختر بچه را نجات می‌دهد و ناگهان متوجه می‌شود که توانایی عجیبی دارد و می‌تواند به گذشته بازگردد یا اتفاقات را چند لحظه قبل از وقوع مشاهده کند. او پس از این اتفاق و سی سال بعد از اینکه  همسر و دخترش را در یک تصادف از دست داده به زادگاهش برمی‌گردد. او حافظه‌اش طوری است که می‌تواند تمام اتفاقات گذشته را ببیند و این مسأله باعث شده او دچار یک تراژدی شود و تمام خاطرات بد گذشته برای او هر لحظه مرور شود….
«به همین راحتی»

کارگردان: مجید حسین شیرودی

 

 

 

 

پنج پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۱۳:۳۰

امکانیان و نسرین مقانلو محسن پس از فوت همسرش به طور پنهانی با مرجان خواهرشوهر سابق خواهرش شیرین ازدواج کرده است و این موضوع را به خاطر مخالفت احتمالی خواهرش که از همسرش محمد جدا شده پنهان کرده است. شیرین قدری عصبی مزاج است وبه دلیل بچه‌دار نشدن ازهمسرش جدا شده است. دختر محسن نیز عقد کرده است و باید به خاطر گذراندن طرح همسرش به جنوب کشور برود. او نگران پدر و خواهرکوچکش می‌باشد….
«آدم کوچولوها»

کارگردان: پیتر هویت

 

 

پنج جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۸

جان گودمن، جیم براد بنت و مارک ویلیامز فیلم داستان چهار آدم کوچولوست که در زیر خانه‌ای زندگی می‌کنند که صاحب آنجا قصد دارد آنجا را خراب کرده و یک ساختمان لوکس بسازد. پسر خانواده با این تصمیم مخالف است و آنها به او کمک می‌کند که جلوی پدرش را بگیرد.
«خانه ۹۹»

کارگردان: رامین بحرانی

 

 

 

پنج جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۳:۳۰

آندریو گارفیلد و مایکل شانون دنیس نش مرد جوانی به همراه مادر و پسر خود در خانه قدیمی خودشان زندگی می‌کنند. او به دلیل رکود اقتصادی و بیکاری نتوانسته قسط‌های خود را پرداخت کند و حالا بانک خانه را مصادره کرده و آنها را از خانه بیرون می‌کنند. ریک کارور همان مردی که نماینده بانک است و خانه‌ها را با قیمت پایین از بانک می‌خرد به دنیس پیشنهاد کار می‌دهد. دنیس حالا باید خودش مردم را از خانه‌هایشان بیرون کند تا بتواند خانه قبلی خانواده‌اش را از بانک پس بگیرد. او بعد از مدتی موفق می شود خانه جدیدی بخرد اما مادرش حاضر نمی‌شود در چنین خانه‌ای زندگی کند و به همین دلیل به خانه یکی از اقوام می‌رود….
«سوئینی»

کارگردان: نیک لاو

 

 

 

 

 

 

 

پنج جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۲۰:۳۰

ری وینستون، بن درو، هایلی آتول و استیون مکین تاش گروه پلیس سوئینی به رهبری جک ریگان  از بهترین یگان‌های پلیس  هستند. جک در پی دستگیری سارقین جواهر فروشی فکرش را روی یک نفرسابقه دار به نام فرانسیس آلن  متمرکز می‌کند و او را دستگیر می‌نماید ولی به علت نداشتن مدرک مجبور به آزاد کردنش می‌شود. اما هم‌زمان از بانک دزدی می‌شود و جک متوجه می‌شود سارقین حواس پلیس را به سرقت جواهر فروشی پرت کرده‌اند….
«زندگی در اعماق فنجان قهوه»

کارگردان: کامبیز کاشفی

 

شما پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۲۴

اردشیر کاظمی و محمدعلی فرمند داستان فیلم تلویزیونی زندگی در اعماق فنجان قهوه درباره وصیت‌نامه فردی است که تازه از دست رفته است. در این وصیت‌نامه تاکید شده لیلا به سرعت ازدواج کند و او متوسل به راه‌های مختلف از جمله استفاده از متخصص فال قهوه می‌شود.
«مهریه»

کارگردان: محمدرضا ممتاز

 

شما جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۲:۳۰

قدرت‌اله ایزدی و پری کربلایی مهریه، داستان پسری را روایت می‌کند که با توجه به شرایط شغلی خود درخصوص ازدواج با اتفاقاتی روبرو می‌شود که ماجراهایی را برایش رقم می‌زند.
«سیاره ۵۱»

کارگردان: جورج بلانکو

 

 

امید پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه

ساعت ۱۵: ۱۸

سیاره ۵۱ سیاره کوچکی است که ساکنین آن مانند مردم زمینی امکانات شهری بسیاری نظیر سینما، مدرسه و … دارند؛ اما همیشه در هراس از حمله‌ی فضایی‌ها، یعنی انسان‌ها هستند.
«خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد»

کارگردان: مجید اسماعیلی

 

امید جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۸:۱۵

مهدی مهاجری و سیروس همتی حسن پسر بازیگوشی است که هیچ‌کسی در محله و مدرسه از شیطنت‌های او در امان نیست! تقریبا تمام اهل محل و حتی مادرش از دست او عاصی شده‌اند! تا اینکه به طور اتفاقی به مسجد رفته و با دیدن میکروفن شیفته‌ی آن شده و تلاش می‌کند تا مکبر شود اما….
«سه روز کندور»

کارگردان: سیدنی پولاک

افق جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۰

رابرت ردفورد و کلیف رابرتسون جوترنر که برای یک بخش مخفی سیا در نیویورک کار می‌کند، برای افشای احتمالی اطلاعات، ادبیات تریلر و جاسوسی را بررسی می‌کند. روزی ترنر در بازگشت به محل کارش می‌بیند که همه‌ی همکارانش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده‌اند….
«حمله به اچ ۳»

کارگردان: شهریار بحرانی

افق جمعه ۱۵ دی‌ماه

ساعت ۱۸:۳۰

جعفر دهقان، محمد کاسبی، فرامرز شهنی و حسین یاری فیلم سینمایی حمله به اچ۳، که از آن به عنوان عملیات اچ-۳ نیز یاد می‌شود، یکی از عملیات‌های هوایی در جنگ ایران و عراق بود. طی این عملیات فانتوم‌های نیروی هوایی ارتش ایران در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۶۰ پایگاه هوایی الولید را در غربی‌ترین نقطه عراق در مرز مشترک عراق و اردن بمباران کردند و آن‌را منهدم ساختند.

منبع: خبرآنلاین

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار