رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بازیگر استرالیایی به عنوان رییس داوران بخش رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ انتخاب شد. به نقل از ورایتی، کیت بلانشت با انتخاب به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن دوازدهمین زنی است که این عنوان را از آن خود کرده است. هفتادو یکمین دوره جشنواره فیلم کن از ۸ ماه مه تا ۱۹ […]

بازیگر استرالیایی به عنوان رییس داوران بخش رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ انتخاب شد.

به نقل از ورایتی، کیت بلانشت با انتخاب به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن دوازدهمین زنی است که این عنوان را از آن خود کرده است.

هفتادو یکمین دوره جشنواره فیلم کن از ۸ ماه مه تا ۱۹ ماه مه برگزار می‌شود و مثل هر سال این جشنواره از یک روز سه شنبه کار خود را شروع می‌کند و شنبه به کار خود خاتمه می‌دهد.

بلانشت با صدرو بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: من در طول سال‌ها در قالب‌های مختلفی در کن بوده‌ام از بازیگر تا تهیه کننده ، در بخش مارکت و در بخش گالا و در بخش رقابتی ، اما هرگز، لذت ناب تماشای گنجینه فیلم‌های بزرگ این جشنواره را نچشیده بودم.

بلانشت از جمله بازیگرانی است که با آغاز سال نوی میلادی در کمپین حمایت از بازیگران زن شرکت کرد تا با فسادی که دامنگیر صنعت سینما شده، مقابله کند.

سال پیش پدرو آلمادوار ریاست گروه داوران کن را برعهده داشت و فیلم «میدان» ساخته روبن اوستلوند موفق به کسب نخل طلای کن شد.

پی‌یر لسکور رییس کن و تیر فرمو مدیر هنری در این باره گفتند: از این که به چنین هنرمند نادر و یکتایی  خوشامد می‌گوییم که  با استعداد و باور خود به هر دو عرصه سینما و نمایش قدرت بخشیده سرافراز هستیم.

 بلانشت جایزه اسکار را برای بازی در «یاسمین آبی» در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد و برای «هوانورد» جایزه نقش مکمل را برد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار