رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • چهارشنبه 20 دی 1396 - 15:07
  • کد خبر : 15297
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “بلافیگورا” ؛ یک خاطره خوب!

“بلافیگورا” نوشته یاسمینا رضا با ترجمه بهروز سروعلیشاهی و کارگردانی سروش طاهری از ۶ دی ماه ۱۳۹۶ با نگاهی بر زندگی اجتماعی مردم فرانسه در سال ٢٠١٧ در تماشاخانه شانو به روی صحنه رفته است. نمایشنامه بلافیگورا از نظر روایی به یکی از آثار قبلی “یاسمینا رضا” شباهت دارد و دو خانواده را با یک اتفاق […]

“بلافیگورا” نوشته یاسمینا رضا با ترجمه بهروز سروعلیشاهی و کارگردانی سروش طاهری از ۶ دی ماه ۱۳۹۶ با نگاهی بر زندگی اجتماعی مردم فرانسه در سال ٢٠١٧ در تماشاخانه شانو به روی صحنه رفته است.

نمایشنامه بلافیگورا از نظر روایی به یکی از آثار قبلی “یاسمینا رضا” شباهت دارد و دو خانواده را با یک اتفاق در کنار هم قرار می دهد. اتفاقی که در خدای کشتار دعوای دو پسربچه بود و در بلافیگورا، تصادف ماشین با مادر شوهر نزدیک ترین دوست همسر بوریس است. در خدای کشتار، خشونت مورد بحث و بررسی قرار می گرفت و در بلافیگورا از شادی سخن گفته می شود.

سوسن مقصودلو بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در نقش ایوان که در چند سال اخیر در عرصه تصویر کم کار شده است؛ بازی قابل تحسینی از خودش به نمایش می گذارد. میثم رازفر بازیگر سینما و تئاتر که پیش از این در سریال “آسپرین” ایفای نقش کرده بود؛ بازی او در پرده اول نمایش بسیار یادآور شخصیتی بود که در سریال آسپرین بازی می کرد ولی در پرده سوم توانست خودش را از بند شخصیت های پیشین برهاند. بازیگر نقش مقابل میثم رازفر، شهره رعایتی همسر او است که اینجا نیز نقش همسر را با نام فرانسوآز ایفا می کند و زوج آنها بده بستان های خوبی دارند. مانلی حسین پور که همزمان در فیش آباد به کارگردانی سیروس همیتی ایفاگر نقش است، بازی به یاد ماندنی دارد. در مجموع، یکدستی در بازی ها حفظ شده بود.

طراحی صحنه میثم نوبریان زیبا و چشم نواز بود و در عین حال که تا جای ممکن از تک تک آنها بازی گرفته می شد. طراحی گریم سارا بلبلی تکمیل کننده طراحی لباس زهره کاظمی بود و هر دو توانسته بودند به درستی به شخصیت ها عینیت ببخشند. از آنجاییکه بازیگران ورود و خروج از صحنه و تعویض لباس نداشتند و با اتمام هر صحنه، تعدادی از بازیگران گوشه ای از صحنه می ایستادند یا می نشستند، ناخودآگاه تمرکز مخاطبان به آنها جلب می شد و بعضا عدم تمرکز تماشاگران را در پی می داشت.

بلافیگورا تا پایان دی ماه ۱۳۹۶ در تماشاخانه شانو به روی صحنه خواهد رفت.

بلافیگورا از لحاظ لغوی به معنای یک خاطره خوب است از اینرو، باید گفت : “بلافیگورا، واقعا بلافیگورا است!” .

سینماخانه / خبرنگار و عکاس : فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار