رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

در حالی که فصل جوایز سینمایی آمریکا کاملا به اوج خود رسیده، این امر فروش فیلم‌های موفق را بالا برده است. به نقل از ورایتی، موفقیت فیلم‌ها در دریافت جوایز سینمایی موجب کسب جایگاهی قابل توجه برای آنها در باکس آفیس داخلی آمریکا شده است. پس از اهدای جوایز گلدن گلوب این موفقیت به خوبی […]

در حالی که فصل جوایز سینمایی آمریکا کاملا به اوج خود رسیده، این امر فروش فیلم‌های موفق را بالا برده است.

به نقل از ورایتی، موفقیت فیلم‌ها در دریافت جوایز سینمایی موجب کسب جایگاهی قابل توجه برای آنها در باکس آفیس داخلی آمریکا شده است.

پس از اهدای جوایز گلدن گلوب این موفقیت به خوبی در فروش چهار روز تعطیلات آخر هفته که همزمان با تعطیلات بزرگداشت مارتین لوتر کینگ بود به خوبی محسوس شد.

در این چهار روز فیلم «لیدی برد» ساخته گرتا گرویگ که موفق به کسب نامزدی بهترین کارگردانی از انجمن کارگردانان آمریکا شد و بازیگر فیلمش سیرشا رونان جایزه بهترین بازیگر فیلم کمدی یا موزیکال را دریافت کرد و خود فیلم نیز به عنوان بهترین فیلم کمدی شناخته شد، این تاثیر را به خوبی تجربه کرد. این فیلم در این چهار روز با نمایش در ۶۵۲ سالن سینما ۲ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروشش را در باکس آفیس به رقم ۳۷.۲ میلیون دلار برساند.

«تیره‌ترین ساعت» نیز در هشتمین هفته نمایش خود از نمایش در ۱۶۹۳ سالن سینما ۵.۷ میلیون دلار دریافت کرد تا فروشش در بازار داخلی را به رقم ۳۶.۹ میلیون دلار برساند. گری اولدمن جایزه بهترین بازیگر مرد را برای تصویر کردن شخصیت چرچیل در جریان نخستین هفته نخست‌وزیری‌اش در سال ۱۹۴۰ دریافت کرد.

در همین حال فیلم موفق «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» که جایزه بهترین فیلم درام گلدن گلوب و جایزه بازیگری زن گلدن گلوب را برای فرانسیس مک‌دورمند و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای سم راکول دریافت کرد نیز فروشی ۲.۸ میلیون دلاری را در این چهار روز تجربه کرد و مجموع فروشش را از نمایش در ۱۰۲۲ سالن سینما به رقم ۲۹ میلیون دلار رساند. این فیلم ۷۱۲ سالن سینما را به مجموع سالن‌های در اختیارش اضافه کرد. مارتین مک‌دونا کارگردان فیلم نامزدی انجمن کارگردانان را نیز دریافت کرده و منتظر اعلام نتیجه این جایزه است.

در همین حال «شکل آب» ۳.۳ میلیون دلار دیگر از نمایش در ۷۲۳ سالن سینما در این چهار روز فروخت تا مجموع فروشش را برای این فیلم فانتزی-درام به رقم ۲۷ میلیون دلار برساند. گیلرمو دل‌تورو به عنوان بهترین کارگردان جایزه گلدن گلوب را برده و نامزد جایزه انجمن کارگردانان و نیز انجمن نویسندگان آمریکاست.

«پست» ساخته استیون اسپیلبرگ نیز ۲۲.۲ میلیون دلار در ۲۸۱۹ سالن سینما فروخت. این درام روزنامه‌نگارانه در مجموع ۲۶.۷ میلیون دلار فروخته است. هیات ملی نقد آمریکا این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۷  انتخاب کرده و تام هنکس و مریل استریپ بازیگران فیلم جوایز بازیگری را از این هیات دریافت کردند. انجمن تهیه کنندگان آمریکا نیز این فیلم را به عنوان یکی از ۱۱ نامزد خود برگزیده است. این فیلم ۶ نامزدی گلدن گلوب کسب کرده بود اما جایزه‌ای را به خانه نبرد و البته نامزدی انجمن کارگردانان آمریکا را هم کسب نکرد.

«همه پول‌های دنیا» نیز به فروش آرام خود ادامه داد و از نمایش در ۱۴۰۸ سالن سینما ۱.۴ میلیون دلار کسب کرد تا فروش خود را در مجموع به ۲۳.۲ میلیون دلار برساند. استودیو سونی ۷۰ سالن سینما را این هفته از شمار نمایش دهندگان فیلم خارج کرد. این فیلم هر چند در گلدن گلوب جایزه‌ای کسب نکرد اما سه نامزدی آن را به دست آورده بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار