رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

آکادمی اسکار دقایقی پیش اسامی نامزدهای نودمین دوره برگزاری این جوایز سالانه را اعلام کرد. به نقل از ورایتی، امروز سه شنبه آکادمی اسکار در ساعت ۵:۲۲ صبح به وقت محلی اسامی نامزدهای خود را توسط جان بیلی رییس آکادمی اسامی اعلام کرد. اسامی نامزدها چنین است: طراحی صحنه: «شکل آب»، «دیو و دلبر»، «دانکرک»، «بلید […]

آکادمی اسکار دقایقی پیش اسامی نامزدهای نودمین دوره برگزاری این جوایز سالانه را اعلام کرد.

به نقل از ورایتی، امروز سه شنبه آکادمی اسکار در ساعت ۵:۲۲ صبح به وقت محلی اسامی نامزدهای خود را توسط جان بیلی رییس آکادمی اسامی اعلام کرد.

اسامی نامزدها چنین است:

طراحی صحنه: «شکل آب»، «دیو و دلبر»، «دانکرک»، «بلید رانر ۲۰۴۹»، «تیره ترین ساعت»

فیلمبرداری: «بلید رانر ۲۰۴۹»، «تیره‌ترین ساعت»، «دانکرک»، «Mudbound»، «شکل‌آب»

طراحی لباس: «دیو  و دلبر»، «تیره‌ترین ساعت»، «نخ خیال»، «شکل‌آب»، «ویکتوریا و عبدل»

میکس صدا: «بیبی درایور»، «بلید رانر ۲۰۴۹»، «دانکرک»، «شکل آب»، «جنگ ستارگان: آخرین جدای»

فیلم کوتاه لایو اکشن: «My Nephew Emmett»، «ساعت یازده»، «همه‌مان»، «کودک صامت»، ««Dekalb Elementary»

موسیقی متن اوریجینال: «دانکرک»، «جنگ ستارگان: آخرین جدای»، «نخ خیال»، «شکل‌آب»، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»

انیمیشن کوتاه: «بسکتبال عزیز»، «مهمانی باغ»، «Negative space»» ،« Revolting Rhymes، «لو»

جلوه های ویژه بصری: «بلید رانر ۲۰۴۹»، «محافظان کهکشان قسمت دوم»، «کونگ: جزیره جمجمه»، «جنگ ستارگان:‌آخرین جدای» و «جنگ برای سیاره میمون‌ها»

تدوین فیلم: «بیبی درایور»، «دانکرک»، «من، تونیا»، «شکل‌آب»، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»

گریم و مو: «تیره‌ترین ساعت»، «ویکتوریا و عبدل»، «شگفتی»

بازیگر زن در نقش مکمل: مری جی. بلایژ برای «Mudbound»، الیسون جنی برای «من، تونیا»، لزلی من‌ویل برای «نخ خیال»، لاری مت‌کف برای «لیدی برد» و اکتیویا اسپنسر برای «شکل‌آب»

بازیگر زن نقش اصلی: سالی هاوکینز برای «شکل آب»، فرانسیس مک‌دورموند برای «سه بیلورد بیرون ابینگ، میزروی»، مارگوت رابی برای «من، تونیا»، سیرشا رونان برای «لیدی برد»، مریل استریپ برای «پست»

بازیگر مرد در نقش مکمل: ویلم دفو برای «پروژه فلوریدا»، وودی هرلسون برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»، ریچارد جنکینز برای «شکل‌آب»، کریستوفر پلامر برای «تمام پول دنیا» و سم راکول برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»

بازیگر مرد در نقش اصلی: تیموتی شالامه برای «من را با نام خودت صدا بزن»، دنیل دی-لوییس برای «نخ خیال»، دنیل کالویا برای «برون بیرون»، گری اولدمن برای «تیره‌ترین ساعت» و دنزل واشنگتن برای «Roman J. Israel, Esq»

فیلم خارجی زبان: «یک زن خارق‌العاده» از شیلی، «توهین» از لبنان، «لاولس» از روسیه، «در بدن و روح» از مجارستان و «میدان» از سوئد

فیلم بلند انیمیشن: «بچه رییس»، «نان‌آور»، «کوکو»، «فردیناند»، «ونسان دوست داشتنی»

آهنگ اوریجینال: «رودخانه قدرتمند» از فیلم «Mudbound»، «معمای عشق» از فیلم «من را با نام خودت صدا بزن»، «مرا به یاد بیاور» از فیلم «کوکو»، «برای چیزی بایست» از فیلم «مارشال» و «این من هستم» از فیلم «بزرگترین شومن»

فیلمنامه اقتباسی: «من را با نام خودت صدا بزن» نوشته جیمز آیووری، «هنرمند فاجعه» نوشتن اسکات نویشتاتر و مایکل اچ. وبر، «لوگان»، «بازی مولی» نوشته ارون سورکین و «Mudbound» نوشته دی ریس و ویرجیل ویلیامز

فیلمنامه اوریجینال: «مریضی بزرگ» نوشته امیلی وی. گوردون و کومیل نانیجانی، «برون بیرون» نوشته جوردن پیل، «لیدی برد» نوشته گرتا گرویگ، «شکل آب» نوشته گیرمو دل‌تورو و ونسا تیلور و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» نوشته مارتین مک‌دونا

کارگردانی: پل توماس اندرسون برای «نخ خیال»، گیلرمو دل‌تورو برای «شکل آب»، گرتا گرویک برای «لیدی برد»، کریستوفر نولان برای «دانکرک» و جوردن پیل برای «برو بیرون»

بهترین فیلم: «من را با نام خودت صدا بزن»، «تیره‌ترین ساعت»، «دانکرک»، «برو بیرون»، «لیدی برد»، «نخ خیال»، «پست»، «شکل‌آب» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»

فیلم مستند: «آباکوس: به اندازه کافی کوچک برای زندانی شدن»، «چهره‌ها و مکان‌ها»، «ایکاروس»، «آخرین مردان حلب» و «جزیره قوی»

مستند کوتاه: «ادیت+ادیت»، «بهشت ترافیک در بزرگراه ۴۰۵ است»، «هرویین»، «استعداد با چاقو» و «توقف در ترافیک»

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار