رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • شنبه 7 بهمن 1396 - 14:12
  • کد خبر : 15817
  • تئاتر
  • چاپ خبر : طنزهای بی مزه!

“در همین همسایگی” به نویسندگی و کارگردانی جلیل رفیعی از اول بهمن ماه ۱۳۹۶ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه رفته است. “در همین همسایگی” ایده اولیه خوبی را برای پرده آغازین و صحنه اول نمایشنامه انتخاب می کند اما در ادامه، ایده خوب اولیه ته می کشد و نویسنده دست به دامان […]

“در همین همسایگی” به نویسندگی و کارگردانی جلیل رفیعی از اول بهمن ماه ۱۳۹۶ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه رفته است.

“در همین همسایگی” ایده اولیه خوبی را برای پرده آغازین و صحنه اول نمایشنامه انتخاب می کند اما در ادامه، ایده خوب اولیه ته می کشد و نویسنده دست به دامان ایده های دم دستی برای ادامه داستان می شود؛ اتفاقی که باعث بروز شوخی ها و طنزهای بی مزه ای می شود که قابلیت همراه سازی مخاطبان را با دو شخصیت اصلی ندارد از اینرو، با شروع پرده دوم حوصله تماشاگران سر می رود و حتی راه ترک سالن را بر می گزینند. نکته دیگر اینکه طنزهای کلامی به هیچ وجه مناسب خانه نمایش اداره تئاتر نیست و بیشتر به طنزهای کلامی تئاترهای آزاد پهلو می زند بدون اینکه از لحاظ شخصیتی برای هیچ کدام از شخصیت ها کارکرد دراماتیک داشته باشد.

بازی جلیل رفیعی و محمد دهلمایی کیفیت استانداردی ندارد و وقتی قیافه پیرمردان را به خودشان می گیرند، به طور کامل تبدیل به ادا می شود و دیگر بازیگری نیست.

طراحی نور آرمان رحمانی زاده با نورهای موضعی روی دو سنگر شخصیت های اصلی به دلیل تقاوت رنگ استفاده شده برای ساخت برجک ها باعث می شد در طرفی که محمد دهلمایی سنگر گرفته است، نورها بیشتر جذب برجک شود و در طرف جلیل رفیعی، برجک نور را بازتاب دهد از اینرو، بازتاب و جذب نور در دو برجک به یک اندازه نیست و به مرور، چشمان تماشاگران را اذیت می کند. برای طراحی نور “در همین همسایگی” در صورتی که نور تخت و رفت و برگشت نور وجود داشته باشد، نتیجه بهتری به دست می آید. سام ایزدی، گرافیست شناخته شده شهر اصفهان، طراحی پوستر “در همین همسایگی” را بر عهده داشته است؛ پوستر طراحی خوبی دارد و می تواند یکی از عوامل جذب مخاطب باشد هر چند که بروشور از لحاظ سطح کیفی به هیچ وجه به گردِ پای پوستر نمی رسد . جلیل رفیعی در جایگاه طراحی صحنه به دلیل بهره گیری مناسب از عناصر صحنه در بازی ها و نمایش درست فضای برجک های نگهبانی نمره قبولی می گیرد.

“در همین همسایگی” تا ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۶ در ساعت ۱۹:۴۵ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه خواهد رفت.

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار