رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸
  • الأحد ۲۳ ذو الحجة ۱۴۴۰
  • 2019 Sunday 25 August

بهمن ۱۳۹۶ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

بازیگران کودک و والدین آنها

برخی والدین کودکان در سال های اخیر و با گسترش فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در پروژه های سینمایی در عرصه های گوناگون تمایل بی حد و حصری نشان داده اند؛ اتفاقی که بارها و از سوی نشریات سینمایی و غیر سینمایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و اغلب آنها مباحث روانشناسی و […]


تجربه گرایی راه و رسم دارد!

نمایش “وارونگی خیال” نوشته رویا پارسا و به طراحی و کارگردانی امیر زینالی فرید از ۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ در عمارت نوفل لوشاتو (ارغنون سابق) به روی صحنه رفته است. مهم ترین نقطه ضعف “وارونگی خیال” نمایشنامه است؛ “وارونگی خیال” یک فیلم نامه بلند تجربی است بیشتر از اینکه یک نمایشنامه باشد. از اینرو، “وارونگی […]


لرزه بر اندام تئاتر تهران با نمایش “گُسل”

نمایش «گُسل» نمایشنامه‌ایی از پیش‌نوشته شده نیست، این نمایش در هر نوبت اجرا متفاوت است چون مخاطبان این نمایش، باعث تنوع و تغییر در اجرا می‌شوند. نمایش درمانی «گُسل» به نویسندگی سیدحسن حسینی، سعید میرزایی و هانیه وزیرپناه و کارگردانی مشترک سیدحسن حسینی و سعید میرزایی اواخر بهمن‌ماه ۹۶ در موسسه اریکه سمر اجرا می‌شود. […]


گزارش تصویری نمایش “هجده”

نمایش “هجده” به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی مسعود ترابی و با بازی : آتش تقی پور، علیرضا حنیفی، مهری آل اقا، نیلوفر جواد پور، سعید سالمی، هدی آهنگر، شیما اسدی، حسین میلانی، علی پیله ور، مونارضایی، میثم محب الهی، سید امیرحسینی، ژیار محمد زاده؛ از ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ تا ۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ […]


"تجربه های تماشا در کنار کودکان"

تفاوت های انسانی با بهره گیری از شخصیت های حیوانی!

همانطور که پیشتر اشاره شد، رسانه ها هیچ گاه روی خوشی به نمایش های کودک نشان نمی دهند و فقط به درج خبر اجراهای کودک اکتفا می کنند اما از نخستین روز ایجاد بخش “تجربه های تماشا در کنار کودکان”، هدف سینماخانه شنا بر خلاف جریان آب بوده است. نمایش “دِرای بُن” نوشته نیل دوفیلد […]


جمشید جهانزاده: راه آهن لوکیشنی کلاسیک در تاریخ سینما است

بازیگر سریال ” معمای شاه”  می گوید، راه آهن با قدمت طولانی خود همواره جزو یکی از لوکیشن های کلاسیک تاریخ سینمای کشورمان محسوب می شود و فیلم های زیادی را می بینیم که در این فضا ساخته شده اند و جزو تأثیرگذارترین ها بوده است. جمشید جهانزاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و […]


سوسن پرور: تماشای قطارهای مسافری حال من را خوب می کند

این بازیگر سینما و تلویزیون می گوید، تماشای قطارهای مسافری و حضور انسان ها و ارتبط غیر کلامی آن ها  با افرادی که در امتداد مسیر قطار زندگی می کردند همیشه حس خوبی به من می دهد. سوسن پرور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس […]


پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد

آیین اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، در ابتدای مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم، نماهنگ جشنواره سی و ششم پخش شد و با موسیقی زنده رضا بهرامی همراه با کلیپی از عکس‌های […]


فهرست برگزیدگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

برگزیدگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر طی مراسمی در مرکز همایش‌های برج میلاد به شرح زیر معرفی شدند. 🔶🔶🔶 سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه: بهرام و بهمن ارک (برای فیلم حیوان) اهدا شد. 🔶🔶🔶 سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی (چهارراه استانبول) 🔶🔶🔶 سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی (تنگه […]


گزارش تصویری آخرین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر (۲)

به گزارش سینماخانه در نهمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “کار کثیف” به کارگردانی خسرو معصومی و مستند “زنانی با گوشواره های باروتی” به کارگردانی رضا فرهمند در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. همچنین در پایان آخرین روز از سی‌ و ششمین جشنواره فیلم فجر با حضور “رسول صدرعاملی”، […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی