رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

بهمن ۱۳۹۶ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

بازیگران کودک و والدین آنها

برخی والدین کودکان در سال های اخیر و با گسترش فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در پروژه های سینمایی در عرصه های گوناگون تمایل بی حد و حصری نشان داده اند؛ اتفاقی که بارها و از سوی نشریات سینمایی و غیر سینمایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و اغلب آنها مباحث روانشناسی و […]


تجربه گرایی راه و رسم دارد!

نمایش “وارونگی خیال” نوشته رویا پارسا و به طراحی و کارگردانی امیر زینالی فرید از ۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ در عمارت نوفل لوشاتو (ارغنون سابق) به روی صحنه رفته است. مهم ترین نقطه ضعف “وارونگی خیال” نمایشنامه است؛ “وارونگی خیال” یک فیلم نامه بلند تجربی است بیشتر از اینکه یک نمایشنامه باشد. از اینرو، “وارونگی […]


لرزه بر اندام تئاتر تهران با نمایش “گُسل”

نمایش «گُسل» نمایشنامه‌ایی از پیش‌نوشته شده نیست، این نمایش در هر نوبت اجرا متفاوت است چون مخاطبان این نمایش، باعث تنوع و تغییر در اجرا می‌شوند. نمایش درمانی «گُسل» به نویسندگی سیدحسن حسینی، سعید میرزایی و هانیه وزیرپناه و کارگردانی مشترک سیدحسن حسینی و سعید میرزایی اواخر بهمن‌ماه ۹۶ در موسسه اریکه سمر اجرا می‌شود. […]


گزارش تصویری نمایش “هجده”

نمایش “هجده” به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی مسعود ترابی و با بازی : آتش تقی پور، علیرضا حنیفی، مهری آل اقا، نیلوفر جواد پور، سعید سالمی، هدی آهنگر، شیما اسدی، حسین میلانی، علی پیله ور، مونارضایی، میثم محب الهی، سید امیرحسینی، ژیار محمد زاده؛ از ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ تا ۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ […]


"تجربه های تماشا در کنار کودکان"

تفاوت های انسانی با بهره گیری از شخصیت های حیوانی!

همانطور که پیشتر اشاره شد، رسانه ها هیچ گاه روی خوشی به نمایش های کودک نشان نمی دهند و فقط به درج خبر اجراهای کودک اکتفا می کنند اما از نخستین روز ایجاد بخش “تجربه های تماشا در کنار کودکان”، هدف سینماخانه شنا بر خلاف جریان آب بوده است. نمایش “دِرای بُن” نوشته نیل دوفیلد […]


جمشید جهانزاده: راه آهن لوکیشنی کلاسیک در تاریخ سینما است

بازیگر سریال ” معمای شاه”  می گوید، راه آهن با قدمت طولانی خود همواره جزو یکی از لوکیشن های کلاسیک تاریخ سینمای کشورمان محسوب می شود و فیلم های زیادی را می بینیم که در این فضا ساخته شده اند و جزو تأثیرگذارترین ها بوده است. جمشید جهانزاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و […]


سوسن پرور: تماشای قطارهای مسافری حال من را خوب می کند

این بازیگر سینما و تلویزیون می گوید، تماشای قطارهای مسافری و حضور انسان ها و ارتبط غیر کلامی آن ها  با افرادی که در امتداد مسیر قطار زندگی می کردند همیشه حس خوبی به من می دهد. سوسن پرور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس […]


پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد

آیین اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، در ابتدای مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم، نماهنگ جشنواره سی و ششم پخش شد و با موسیقی زنده رضا بهرامی همراه با کلیپی از عکس‌های […]


فهرست برگزیدگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

برگزیدگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر طی مراسمی در مرکز همایش‌های برج میلاد به شرح زیر معرفی شدند. ??? سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه: بهرام و بهمن ارک (برای فیلم حیوان) اهدا شد. ??? سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی (چهارراه استانبول) ??? سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی (تنگه […]


گزارش تصویری آخرین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر (۲)

به گزارش سینماخانه در نهمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “کار کثیف” به کارگردانی خسرو معصومی و مستند “زنانی با گوشواره های باروتی” به کارگردانی رضا فرهمند در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. همچنین در پایان آخرین روز از سی‌ و ششمین جشنواره فیلم فجر با حضور “رسول صدرعاملی”، […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...